Kategorien: Ledelse & ManagementDenne kategori indeholder 1086 bøger.



  • 1Billede af bogen Den kop kaffe glemmer jeg aldrig - sådan skaber du mindeværdige kundeoplevelser og bliver den bedste kollega - en bog om indstilling og adfærd

    Senest opdateret 15. september

    Den kop kaffe glemmer jeg aldrig - sådan skaber du mindeværdige kundeoplevelser og bliver den bedste kollega - en bog om indstilling og adfærd

    Af Ian Wisler-Poulsen

    1. udgave fra 2025 på forlaget Wislers

    Oplag: active

    ISBN: 9788799993970

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation, Øvrige

    pris: 219 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 570 gram

    Bogen handler om at skabe mindeværdige kundeoplevelser og blive den bedste kollega. Der er 4 kapitler: Det første kapitel handler om kundeoplevelser generelt. Det andet kapitel om, hvordan du bliver den bedste version af dig selv. Det tredje og største kapitel handler om, hvad du skal gøre over for kunder og kolleger. Og det fjerde og sidste kapitel handler om, hvordan du kommer i gang. Jeg håber, du vil med på rejsen – tage det næste skridt – og gøre verden til et bedre sted. Antal sider: 239. - Indbinding: Hæftet

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 2Billede af bogen APM i krise og forandring - årets gang i A.P. Møller-Mærsk

    Senest opdateret 14. september

    APM i krise og forandring - årets gang i A.P. Møller-Mærsk

    Af Søren Ellemose

    1. udgave fra 2009 på forlaget Documentas

    Oplag: active

    ISBN: 9788770630757

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management

    pris: 145 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 492 gram

    For tredje gang gennemgår Søren Ellemose årets gang i A.P.Møller-Mærsk. 2009 blev året, hvor det blev besluttet, at virksomhedens klenodie Lindø-værftet skal lukkes. Det blev også året, hvor den kontinuerlige proces at åbne op for flere informationer til offentligheden blev endnu tydeligere. Antal sider: 207 - Indbinding: Hæftet

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 3Billede af bogen Stærk under pres - håndbog i high performance

    Senest opdateret 14. september

    Stærk under pres - håndbog i high performance

    Af Thomas Rathsack, Rune Wåhlin Andersen

    1. udgave fra 2015 på forlaget Jyllands-Posten

    Oplag: active

    ISBN: 9788740017281

    Kategorier: Ledelse & Management, Personlig udvikling, Selvudvikling

    pris: 180 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 594 gram

    Guide i hvordan man via vilje, holdånd, hårdt arbejde og træning kan opnå high performance. Med cases fra både militæret og almene situationer, tips, gode råd og skemaer til at opnå high performance. Antal sider: 259 - Indbinding: Hardback

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 4Billede af bogen Vinderen - den dramatiske historie om Vestas

    Senest opdateret 14. september

    Vinderen - den dramatiske historie om Vestas

    Af Ole Sønnichsen

    1. udgave fra 2009 på forlaget Gad

    Oplag: active

    ISBN: 9788712044857

    Kategorier: Biografier, Erhverv, Ledelse & Management

    pris: 140 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 839 gram

    Historien om Vestas, der i løbet af 30 år er vokset fra at være et mindre vestjysk smedeværksted til verdens største producent af vindmøller. Direktøren Ditlev Engel (f. 1964) giver sit personlige bud på god ledelse, internationale spilleregler og vindermentalitet. Antal sider: 245 - Indbinding: Hardback med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 5Billede af bogen Miraklet i LEGO

    Senest opdateret 14. september

    Miraklet i LEGO

    Af Niels Lunde

    1. udgave fra 2012 på forlaget Jyllands-Posten

    Oplag: active

    ISBN: 9788776922399

    Kategorier: Biografier, Erhverv, Historie:Danmark, Ledelse & Management, Øvrige

    pris: 160 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 620 gram

    Om Lego-koncernens vej fra en livstruende krise til enestående succes. Antal sider: 311 - Indbinding: Hæftet

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 6Billede af bogen Den økonomiske udviklings faser

    Senest opdateret 14. september

    Den økonomiske udviklings faser

    Af W.W. Rostow

    fra 1963 på forlaget Munksgaard

    Oplag: active

    Kategorier: Faglitteratur, Forvaltning, Ledelse & Management, Politik, Økonomi

    pris: 70 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 225 gram

    Det er et ikke-kommunistisk manifest. Sådan omtaler den økonomiske professor W.W. Rostow selv sin bog "Den økonomiske udviklings faser". Ifølge ham peger historiske erfaringer fra de industrialiserede lande på en række nødvendige faser i udviklingen af den økonomiske vækst, som også ulandene nødvendigvis skal igennem. Bogen regnes i dag som en klassiker inden for litteraturen om samfunds udvikling mod velstand. Paperback, 200 sider.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 7Billede af bogen Under lup i offentligheden

    Senest opdateret 14. september

    Under lup i offentligheden

    Af Mie Femø Nielsen

    fra 2000 på forlaget Samfundslitteratur

    Oplag: active

    ISBN: 87-593-0850-8

    Kategorier: Kommunikation, Ledelse & Management, Organisation, Presse og Medier, Samfundsvidenskab, Sprog

    pris: 95 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 660 gram

    "Under lup i offentligheden" er skrevet af Mie Femø Nielsen og har undertitlen "Introduktion til public relations". Bogen henvender sig ikke kun til studerende inden for public relations, sprog, kommunikation, medier, samfundsfag og ledelse, - men kort sagt til alle, der gerne vil vide, hvordan den offentlige debat er skruet sammen. Paparback. Bogen fremstår som ny.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 8Billede af bogen Kunsten at vælge sig selv - Om Kierkegaard, coaching og ledelse

    Senest opdateret 13. september

    Kunsten at vælge sig selv - Om Kierkegaard, coaching og ledelse

    Af Pia Søltoft

    1. udgave fra 2016 på forlaget Akademisk

    Oplag: active

    Kategorier: Filosofi, Ledelse & Management, Øvrige

    pris: 170 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 636 gram

    Kunsten at vælge sig selv præsenterer Søren Kierkegaards syn på selvet som en opgave. En opgave ethvert menneske er stillet, hvad end det er medarbejder eller leder, akademiker eller ufaglært. Opgaven er at vælge sig selv. At vælge sig selv er at overtage ansvaret for lige præcis det selv, man er. Opgaven er ikke at blive en anden, men at blive sig selv. Og det kan ethvert menneske, hvis det vil det. Men det kræver langsomhed, eftertænksomhed, selv-igennem-sigtighed og en vilje og et etisk mod til at handle som sig selv, uden at skele til, hvad ”de andre” gør. At vælge sig selv er ikke noget man gør en gang for alle, men en måde at forholde sig til sig selv og andre på, der skaber kontinuitet i liv og ledelse. Man er bestemt ikke groet fast, men i bevægelse. Men bevægelsen har en retning og et mål, der er afstukket af den enkeltes lidenskab. At vælge sig selv er hverken navlepilleri eller narcissisme, men en ansvarlig måde at være tilstedeværende på i en verden, der er i rivende forandring. Flot hæftet udgave på 236 sider. Vejledende netfoto Bogvægt: 436g + skønnet tara: 200g

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 9Billede af bogen Den perfekte storm

    Senest opdateret 13. september

    Den perfekte storm

    Af Peter Svarre

    1. udgave fra 2011 på forlaget Gyldendal Business

    Oplag: active

    ISBN: 9788702113754

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management

    pris: 185 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 481 gram

    Indeholder tre strategier: En forretningsstrategi for sociale medier, en kommunikationsstrategi og "en organisationsstrategi, som forbereder din organisation på den perfekte storms hærgen". Antal sider: 274 - Indbinding: Hæftet

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 10Billede af bogen Kulturforståelse for stenalderhjerner - hvordan vi samarbejder med dem, der ikke er ligesom os selv

    Senest opdateret 13. september

    Kulturforståelse for stenalderhjerner - hvordan vi samarbejder med dem, der ikke er ligesom os selv

    Af Dennis Nørmark

    1. udgave fra 2011Det Andersenske Forlag

    Oplag: active

    ISBN: 978-87-92240-18-7

    Kategorier: Historie:Kultur, Ledelse & Management

    pris: 135 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 700 gram

    Kulturforståelse for stenalderhjerner - hvordan vi samarbejder med dem, der ikke er ligesom os selv – 351 sider - Papbind med flapper - Sprog: Dansk. Bogen henvender sig til forretningsfolk, skolelærere, socialrådgivere, politi, sundhedsvæsen og idet hele taget alle erhvervsgrupper, der kommer i kontakt med folk fra andre kulturer end den danske. - Pris ex forsendelse -B1725–11 -10716

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 11Billede af bogen Black box thinking - den overraskende sandhed om succes

    Senest opdateret 12. september

    Black box thinking - den overraskende sandhed om succes

    Af Matthew Syed

    1. udgave fra 2016 på forlaget Turbine

    Oplag: active

    ISBN: 9788740611625

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Personlig udvikling, Selvhjælp, Selvudvikling

    pris: 165 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 703 gram

    Med afsæt i eksempler fra en række kendte virksomheder og personer, hvor succeshistorier er skabt af ideen om at "fejl fører til læring, udvikling og fremskridt", argumenterer forfatteren for at de alle bruger Black Box Thinking for at skabe succes. Antal sider: 344 - Indbinding: Hæftet.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 12Billede af bogen Forstå dine medarbejdere - succes med forandringer er ikke et uheld

    Senest opdateret 12. september

    Forstå dine medarbejdere - succes med forandringer er ikke et uheld

    Af Tina Pakula

    1. udgave fra 2019 på forlaget Trykværket

    Oplag: active

    ISBN: 9788793709287

    Kategori: Ledelse & Management

    pris: 120 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 500 gram

    Hæftet. Fejlkøb - aldrig brugt :-)

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 13Billede af bogen Tillidseffekten

    Senest opdateret 12. september

    Tillidseffekten

    Af Larry Reynolds – På dansk ved Hanne Steinicke

    fra 1998 på forlaget Management Bogklubben – en Egmont bogklub

    Oplag: active

    ISBN: 87-608-0857-8

    Kategorier: Faglitteratur, Kommunikation, Kompetenceudvikling, Ledelse & Management, Personlig udvikling

    pris: 70 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 550 gram

    Tillidseffekten – 252 sider – Hardback - Sprog: Dansk. Tillidseffekten er Larry Reynolds’ bud på, hvordan vi som mennesker skal behandle hinanden ligeværdigt og tro på hinanden. Reynolds viser ved eksempler, hvor megen tid og hvor mange ressourcer en virksomhed, der mangler tillid, men ønsker at kontrollere sine medarbejdere,… - Pris ex forsendelse -#2206

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 14Billede af bogen Når ledelse er kommunikation.

    Senest opdateret 11. september

    Når ledelse er kommunikation.

    Af Leif Pjetursson

    2. udgave fra 2012 på forlaget L & R Business

    Oplag: active

    ISBN: 9788711414033

    Kategori: Ledelse & Management

    pris: 130 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 700 gram

    Ny og opdateret udgave. : En medreflekterende bog om lederens kompetencer. 342 sider, hardback i originalt smudsomslag. Rigtig flot stand.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 15Billede af bogen Kommunikativ kompetence

    Senest opdateret 11. september

    Kommunikativ kompetence

    Af Keld Jensen

    1. udgave fra 2002 på forlaget Jyllands-Postens Erhvervsbogklub

    Oplag: active

    ISBN: 8790959434

    Kategorier: Kommunikation, Ledelse & Management

    pris: 115 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 650 gram

    Personlig gennemslagskraft gennem effektiv kommunikation. 251 sider, illustreret i s/h, heftet i rigtig flot stand.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 16Billede af bogen Disruptionbogen - en konkret og jordnær guide

    Senest opdateret 10. september

    Disruptionbogen - en konkret og jordnær guide

    Af Jonathan Løw

    1. udgave fra 2017 på forlaget Listen Louder

    Oplag: active

    ISBN: 978-87-997323-6-4

    Kategori: Ledelse & Management

    pris: 60 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 365 gram

    Softback. Ny. Købes flere bøger samlet, sendes med én porto. (K549) Vejer 165 gram.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 17Billede af bogen 50+ og nystartet

    Senest opdateret 10. september

    50+ og nystartet

    Af Abelone Glahn

    1. udgave fra 2009 på forlaget Børsens

    Oplag: active

    ISBN: 9788776643089

    Kategori: Ledelse & Management

    pris: 95 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 650 gram

    287 sider, heftet, super fin stand.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 18Billede af bogen Chaotics - ledelse i en turbulent tid

    Senest opdateret 10. september

    Chaotics - ledelse i en turbulent tid

    Af Philip Kotler, John A. Caslione

    1. udgave fra 2009 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776644482

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 265 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 638 gram

    Hvad gør man, når man indser, at turbulens, kaos, risici og usikkerhed er den nye dagligdag for virksomheder verden over? Man formulerer et kaosledelsessystem, som gør det muligt for virksomhederne at håndtere denne nye virkelighed. Chaotics er resultatet – og der er ingen tvivl: Det er en kommende international business-bestseller, på linje med fx Blue Ocean Strategy. Med Chaotics får virksomhedsledere en vejviser til omlægning af deres organisation og til etablering af varslingssystemer, som kan advare om turbulens i miljøet. Chaotics udgør et effektivt værktøj for organisationen til rettidigt at håndtere det forhøjede niveau af turbulens og kaos. Antal sider: 227 - Indbinding: Hardback med smudsomslag .

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 19Billede af bogen Fremtidens ledelse - sådan skabes langtidsholdbar succes

    Senest opdateret 10. september

    Fremtidens ledelse - sådan skabes langtidsholdbar succes

    Af Gary Hamel, Bill Breen

    1. udgave fra 2008Børsens Forlag

    Oplag: active

    ISBN: 9788776642624

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 195 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 796 gram

    Sammendrag: Fremtidens Ledelse viser, at nutidens ledelsesmetoder hæmmer mange virksomheder i at udvikle sig og skabe succes. Gary Hamel og Bill Breen præsenterer en vision om fremtidige virksomheder, der fornyer sig spontant og fremmer innovation. Antal sider: 317 - Indbinding: Hardback med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 20Billede af bogen Styr turbulensen, styrk innovationen

    Senest opdateret 10. september

    Styr turbulensen, styrk innovationen

    Af Fons Trompenaars

    1. udgave fra 2008 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776642808

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 235 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 757 gram

    Nøglen til langtidsholdbar succes er en stærk innovationskultur. På den ene side skal de kreative kræfter sættes fri og på den anden side skal virksomheden kunne tæmme det talent kreativiteten åbner for. Bogen er skrevet med et smil på læben og i et letlæseligt sprog. Den henvender sig til ledere, der ønsker at forstå, hvilke konsekvenser deres adfærd har for den arbejdssammenhæng, deres medarbejdere befinder sig i, samt hvordan de som ledere kan skabe synergi mellem organisationens og den enkelte ansattes behov - og dermed sikre det optimale for alle. Antal sider: 295 - Indbinding: Hardback med smudsomslag.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 21Billede af bogen Kundefokus skaber konkurrencekraft - key account management

    Senest opdateret 10. september

    Kundefokus skaber konkurrencekraft - key account management

    Af Mogens Bjerre, Jens Refshøj

    1. udgave fra 2008 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776641122

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 210 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 789 gram

    Bogen viser, hvordan virksomhederne med key account management kan løfte salget op på et højere niveau internt i organisationen. Resultatet bliver mere tilfredse og loyale kunder, bedre indtjening og simpelthen bedre virksomheder. Forfatterne har skrevet en bog om key account management ud fra kærlighed til salget. Salget er forudsætningen for, at virksomheden kan eksistere, og derfor skal vi lære at behandle det med en dyb respekt og forståelse. Bogen fokuserer på kunden og på det strategiske salg - løsningssalget. At have fokus på kunden og det strategiske salg betyder, at man som leverandør er med til at forbedre sin kundes konkurrenceevne. Bogen rummer også opskriften på, hvordan man i en givet virksomhed kan udvikle et salgscenter, der kan matche kundens købscenter. Bogen binder teori og praksis sammen, idet den bygger på nyere forskning og erfaringer fra en række virksomheder, hvor key account management søges udviklet til det højest mulige niveau. Grundtanken er, at kunderne er nøglen til udviklingen af virksomhedens konkurrencekraft. Antal sider: 306 - Indbinding: Hardback med smudsomslag.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 22Billede af bogen Topledere dyrker da triatlon!

    Senest opdateret 9. september

    Topledere dyrker da triatlon!

    Af Jakob Høyer

    1. udgave fra 2016Informations Forlag

    Oplag: active

    ISBN: 9788702157536

    Kategorier: Ledelse & Management, Sport & fritid

    pris: 165 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 500 gram

    159 sider, hæftet, super flot stand.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 23Billede af bogen Tag kunden med til bords - og få et nyt omdrejningspunkt for forretningsudvikling

    Senest opdateret 9. september

    Tag kunden med til bords - og få et nyt omdrejningspunkt for forretningsudvikling

    Af Charlotte Wandorf

    1. udgave fra 200 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776641702

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 210 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 450 gram

    Introduktion til RelationScore et strategisk ledelsesværktøj der kaster lys over virksomhedens kunderelationer og tydeliggører kundernes strategiske betydning for hele organisationen. Virksomhedens kunder skal være det forretningsmæssige omdrejningspunkt og derfor inddrages i en lang række centrale strategiprocesser som f.eks. forretningsudvikling og produktudvikling. Antal sider: 224 - Indbinding: Softcove

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 24Billede af bogen Strategi og viden - værdiskabelse i videnintensive virksomheder

    Senest opdateret 9. september

    Strategi og viden - værdiskabelse i videnintensive virksomheder

    Af Søren H. Jensen

    1. udgave fra 2004 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776640439

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 285 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 629 gram

    Strategi og viden handler om, hvordan videntunge virksomheder kan opsamle og lede den viden, de allerede har, og hvordan en klar videnstrategi øger deres muligheder for at skabe vækst og øge konkurrenceevnen. Når virksomheder har en klar videnstrategi, har de også lettere ved at forbedre deres eksisterende produkter og skabe nye produkter. Men det er ikke let at få styr på virksomhedens viden eller at opbygge en klar videnstrategi. Dette kræver, at virksomheden får skabt overblik over interne ressourcer og processer og udnyttelsen af viden. Hvordan virksomheden opnår dette overblik, beskrives på en konstruktivt og tilgængelig måde. Bogen er bygget op over syv praktiske case-historier fra videnintensive virksomheder, og den syntetiserer sig frem til nogle lighedspunkter, der fungere som guidelines for læseren. Antal sider: 223 - Indbinding: Kartonbind med smudsomslag.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 25Billede af bogen Den afgørende faktor - otte fortællinger om lederskabet

    Senest opdateret 9. september

    Den afgørende faktor - otte fortællinger om lederskabet

    Af Jette Skeem

    1. udgave fra 2009 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776644543

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 240 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 589 gram

    I 'Den afgørende faktor' fortæller otte meget forskellige ledere levende om nogle af de menneskelige egenskaber, der skaber grundlaget for god ledelse. De er alle drevet af lysten til at lede, men fælles for dem er også, at de både kigger ind og ud. De kigger på egne menneskelige egenskaber og på, hvordan disse egenskaber med gode resultater kan anvendes i relation til deres medarbejdere. Blandt de emner, de kommer ind på, er ydmyghed, håndtering af kaos, handlekraft, manipulation, selvindsigt og evnen til at skabe fascination. 'Den afgørende faktor' er en inspirerende og underholdende bog om at få ledelse til at lykkes. Den er illustreret med smukke og karakteristiske portrætter taget af Carsten Ingemann. Glæd dig til at læse om de otte lederes afgørende erfaringer med lederskabet. Antal sider: 170 - Indbinding: Hardback med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 26Billede af bogen Effektivisering som strategi - om den nødvendige forenkling i virksomheden

    Senest opdateret 9. september

    Effektivisering som strategi - om den nødvendige forenkling i virksomheden

    Af Knud E. Andreasen

    1. udgave fra 2003 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788775539956

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 235 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 630 gram

    Denne bog går praktisk og operationelt til værks og viser, hvordan virksomheder på en begavet måde kan løse de foreliggende opgaver så effektivt som muligt. Bogen indeholder en kortfattet beskrivelse af teorier og empiriske undersøgelser samt en række praktiske eksempler på forenklinger og forbedringer. Hvordan etableres en nødvendig og tilstrækkelig organisation? Hvordan findes de rette medarbejdere? Hvordan motiverer man sine medarbejdere? Hvordan opbygges tilstrækkelige styringssystemer? Hvordan sikrer man sig effektive hjælpefunktioner? Hvornår og hvordan udliciterer man bedst muligt? Antal sider: 234 - Indbinding: Original bind med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 27Billede af bogen Strategi med mening - hvordan sikrer virksomheder strategisk effektivitet

    Senest opdateret 9. september

    Strategi med mening - hvordan sikrer virksomheder strategisk effektivitet

    Af Flemming Poulfelt, Mark Holst-Mikkelsen

    1. udgave fra 2008

    Oplag: active

    ISBN: 9788776641368

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 280 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 575 gram

    Forfatterne bag “Strategi med mening” ønsker med denne bog at give dig inspiration til, hvordan du bedre kan lykkes med dine strategier. På baggrund af ny forskning indenfor området arbejdes der med at udarbejde meningsfulde strategier, da dette har vist sig at skabe bedre resultater for virksomheder. Der er tale om, at strategien skal vurderes som relevant, fornuftig og nødvendig for ledere såvel som medarbejdere. “Strategi med mening” er dokumenteret med viden, eksempler og praktiske danske ledererfaringer, hvorfor bogen er både yderst relevant og aktuel for ledere, som ønsker succes i deres virksomheder. Antal sider: 199 - Indbinding: Hardback med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 28Billede af bogen Porten til det nye lederskab - om selvværdsbaseret ledelse

    Senest opdateret 9. september

    Porten til det nye lederskab - om selvværdsbaseret ledelse

    Af Martin Mourier

    1. udgave fra 2008 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776643065

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 285 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 664 gram

    Porten til det nye lederskab - om selvværdsbaseret ledelse handler om indgangen til en mening og et engagement, som er dybere og mere skabende, end det vi til dato har slået os til tåls med i ledelse. Lederen kan ikke længere motivere medarbejderne ved kun at måle og belønne ud fra præstationen. En ensidig præstationsorienteret tilgang til ledelse vækker ikke de ansattes følelse af for alvor at være noget værd. Lederskab handler i stigende grad om at aktivere følelser og oplevelser af at være af værdi. Forfatterne kalder denne tilgang til ledelse for selvværdsbaseret ledelse. En ledelsesform, der gør, at både lederen og medarbejderen mærker en ægte form for anerkendelse og for alvor begynder at vokse, udvikle sig, føle engagement og tage ansvar. Porten til det nye lederskab undersøger og beskriver motivationen hos tidens præstationsorienterede menneske - lederen og dem han skal lede. Bogens primære målgruppe er ledere og lederaspiranter, men bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for lederskab. »Tidens menneske motiveres mindre af autoriteten, men tiltrækkes derimod i tiltagende grad af autenticiteten. Der er lige modsat det, som vi i årtier har anset for god ledelse.« - Martin Mourier Antal sider: 247. - Indbinding: Hardback med Smudsomslag.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 29Billede af bogen Good to great - hvorfor nogle virksomheder tager springet fra god til fantastisk - og andre ikke

    Senest opdateret 9. september

    Good to great - hvorfor nogle virksomheder tager springet fra god til fantastisk - og andre ikke

    Af James C. Collins

    2. udgave fra 2004 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776640118

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 195 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 667 gram

    Hvorfor formår nogle virksomheder at tage springet fra at være gode til at være fantastiske, mens andre virksomheders resultater forbliver på det jævne? Det spørgsmål forsøger Jim Collins - medforfatteren til bestselleren Built to Last (Skabt til succes) - at besvare. Gennem et omfattende researcharbejde fortæller han i denne opsigtsvækkende bog om de krav, der stilles til virksomheder, som vil hæve sig op over det almindelige. Vil gå fra Good til Great - og blive der. Antal sider: 315 - Indbinding: Softcover

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 30Billede af bogen Hot spots - why some companies buzz with energy and innovation - and others don't. (Engelsk)

    Senest opdateret 9. september

    Hot spots - why some companies buzz with energy and innovation - and others don't. (Engelsk)

    Af Lynda Gratton

    1. udgave fra 2007 på forlaget Prentice Hall

    Oplag: active

    ISBN: 9780273711469

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 185 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 629 gram

    We've all heard about companies and teams that are buzzing with ideas, innovation and sheer trendiness - think Nokia, think Google, think Starbucks. Sometimes, without warning or explanation, there are condensed periods of growth and innovation within an organisation or culture. For a short time, new ideas flow freely and growth, co-operation and success are achieved at a level that exceeds all expectations. These are Hot Spots. But why do they occur in some companies and teams and not others? How can you avoid the Big Freeze and instead encourage these centres of creativity, action and energy? Hot Spots presents this powerful new idea which holds enormous potential for increasing productivity, co-operation and innovation. Hot Spots can be found anywhere that ideas converge - workplaces, companies, industries, coffee shops, hallways, conferences. And distance is no barrier either: Hot Spots can thrive across different geographical locations and different time zones. Based on extensive research with industry leaders such as BP, Nokia, Adidas, Linux, Goldman Sachs, Ogilvy One, Unilever and Reuters, Hot Spots explores the conditions and environments that are conducive to the creation of Hot Spots. With Hot Spots you can achieve higher levels of effectiveness and productivity than you ever thought possible. Antal sider: 213. - Indbinding: Hardback med Smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
betalings kort