Kategorien: OrganisationDenne kategori indeholder 322 bøger.



  • 1Billede af bogen Øst for solen

    Senest opdateret 16. september

    Øst for solen

    Af Uffe Ellemann-Jensen

    fra 2002 på forlaget Gyldendal

    Oplag: active

    ISBN: 87-02-01513-7

    Kategorier: Historie:Europa, Organisation, Politik, Presse og Medier

    pris: 50 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 212 gram

    Ellemann-Jensen er varm EU tilhænger af hensyn til Europas fremtid.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 2Billede af bogen Virtuelle Team

    Senest opdateret 15. september

    Virtuelle Team

    Af Henriette Palner Stick

    1. udgave fra 2011 på forlaget Gyldendals Business

    Oplag: active

    ISBN: 9788702079302

    Kategori: Organisation

    pris: 80 kr – stand: ★★★★★★

    Hæftet. Aldrig brugt - har bare stået i reolen. Med forlagsstempel.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 3Billede af bogen Den kop kaffe glemmer jeg aldrig - sådan skaber du mindeværdige kundeoplevelser og bliver den bedste kollega - en bog om indstilling og adfærd

    Senest opdateret 15. september

    Den kop kaffe glemmer jeg aldrig - sådan skaber du mindeværdige kundeoplevelser og bliver den bedste kollega - en bog om indstilling og adfærd

    Af Ian Wisler-Poulsen

    1. udgave fra 2025 på forlaget Wislers

    Oplag: active

    ISBN: 9788799993970

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation, Øvrige

    pris: 219 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 570 gram

    Bogen handler om at skabe mindeværdige kundeoplevelser og blive den bedste kollega. Der er 4 kapitler: Det første kapitel handler om kundeoplevelser generelt. Det andet kapitel om, hvordan du bliver den bedste version af dig selv. Det tredje og største kapitel handler om, hvad du skal gøre over for kunder og kolleger. Og det fjerde og sidste kapitel handler om, hvordan du kommer i gang. Jeg håber, du vil med på rejsen – tage det næste skridt – og gøre verden til et bedre sted. Antal sider: 239. - Indbinding: Hæftet

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 4Billede af bogen Under lup i offentligheden

    Senest opdateret 14. september

    Under lup i offentligheden

    Af Mie Femø Nielsen

    fra 2000 på forlaget Samfundslitteratur

    Oplag: active

    ISBN: 87-593-0850-8

    Kategorier: Kommunikation, Ledelse & Management, Organisation, Presse og Medier, Samfundsvidenskab, Sprog

    pris: 95 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 660 gram

    "Under lup i offentligheden" er skrevet af Mie Femø Nielsen og har undertitlen "Introduktion til public relations". Bogen henvender sig ikke kun til studerende inden for public relations, sprog, kommunikation, medier, samfundsfag og ledelse, - men kort sagt til alle, der gerne vil vide, hvordan den offentlige debat er skruet sammen. Paparback. Bogen fremstår som ny.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 5Billede af bogen Chaotics - ledelse i en turbulent tid

    Senest opdateret 10. september

    Chaotics - ledelse i en turbulent tid

    Af Philip Kotler, John A. Caslione

    1. udgave fra 2009 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776644482

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 265 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 638 gram

    Hvad gør man, når man indser, at turbulens, kaos, risici og usikkerhed er den nye dagligdag for virksomheder verden over? Man formulerer et kaosledelsessystem, som gør det muligt for virksomhederne at håndtere denne nye virkelighed. Chaotics er resultatet – og der er ingen tvivl: Det er en kommende international business-bestseller, på linje med fx Blue Ocean Strategy. Med Chaotics får virksomhedsledere en vejviser til omlægning af deres organisation og til etablering af varslingssystemer, som kan advare om turbulens i miljøet. Chaotics udgør et effektivt værktøj for organisationen til rettidigt at håndtere det forhøjede niveau af turbulens og kaos. Antal sider: 227 - Indbinding: Hardback med smudsomslag .

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 6Billede af bogen Fremtidens ledelse - sådan skabes langtidsholdbar succes

    Senest opdateret 10. september

    Fremtidens ledelse - sådan skabes langtidsholdbar succes

    Af Gary Hamel, Bill Breen

    1. udgave fra 2008Børsens Forlag

    Oplag: active

    ISBN: 9788776642624

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 195 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 796 gram

    Sammendrag: Fremtidens Ledelse viser, at nutidens ledelsesmetoder hæmmer mange virksomheder i at udvikle sig og skabe succes. Gary Hamel og Bill Breen præsenterer en vision om fremtidige virksomheder, der fornyer sig spontant og fremmer innovation. Antal sider: 317 - Indbinding: Hardback med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 7Billede af bogen Styr turbulensen, styrk innovationen

    Senest opdateret 10. september

    Styr turbulensen, styrk innovationen

    Af Fons Trompenaars

    1. udgave fra 2008 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776642808

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 235 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 757 gram

    Nøglen til langtidsholdbar succes er en stærk innovationskultur. På den ene side skal de kreative kræfter sættes fri og på den anden side skal virksomheden kunne tæmme det talent kreativiteten åbner for. Bogen er skrevet med et smil på læben og i et letlæseligt sprog. Den henvender sig til ledere, der ønsker at forstå, hvilke konsekvenser deres adfærd har for den arbejdssammenhæng, deres medarbejdere befinder sig i, samt hvordan de som ledere kan skabe synergi mellem organisationens og den enkelte ansattes behov - og dermed sikre det optimale for alle. Antal sider: 295 - Indbinding: Hardback med smudsomslag.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 8Billede af bogen Kundefokus skaber konkurrencekraft - key account management

    Senest opdateret 10. september

    Kundefokus skaber konkurrencekraft - key account management

    Af Mogens Bjerre, Jens Refshøj

    1. udgave fra 2008 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776641122

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 210 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 789 gram

    Bogen viser, hvordan virksomhederne med key account management kan løfte salget op på et højere niveau internt i organisationen. Resultatet bliver mere tilfredse og loyale kunder, bedre indtjening og simpelthen bedre virksomheder. Forfatterne har skrevet en bog om key account management ud fra kærlighed til salget. Salget er forudsætningen for, at virksomheden kan eksistere, og derfor skal vi lære at behandle det med en dyb respekt og forståelse. Bogen fokuserer på kunden og på det strategiske salg - løsningssalget. At have fokus på kunden og det strategiske salg betyder, at man som leverandør er med til at forbedre sin kundes konkurrenceevne. Bogen rummer også opskriften på, hvordan man i en givet virksomhed kan udvikle et salgscenter, der kan matche kundens købscenter. Bogen binder teori og praksis sammen, idet den bygger på nyere forskning og erfaringer fra en række virksomheder, hvor key account management søges udviklet til det højest mulige niveau. Grundtanken er, at kunderne er nøglen til udviklingen af virksomhedens konkurrencekraft. Antal sider: 306 - Indbinding: Hardback med smudsomslag.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 9Billede af bogen Tag kunden med til bords - og få et nyt omdrejningspunkt for forretningsudvikling

    Senest opdateret 9. september

    Tag kunden med til bords - og få et nyt omdrejningspunkt for forretningsudvikling

    Af Charlotte Wandorf

    1. udgave fra 200 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776641702

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 210 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 450 gram

    Introduktion til RelationScore et strategisk ledelsesværktøj der kaster lys over virksomhedens kunderelationer og tydeliggører kundernes strategiske betydning for hele organisationen. Virksomhedens kunder skal være det forretningsmæssige omdrejningspunkt og derfor inddrages i en lang række centrale strategiprocesser som f.eks. forretningsudvikling og produktudvikling. Antal sider: 224 - Indbinding: Softcove

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 10Billede af bogen Strategi og viden - værdiskabelse i videnintensive virksomheder

    Senest opdateret 9. september

    Strategi og viden - værdiskabelse i videnintensive virksomheder

    Af Søren H. Jensen

    1. udgave fra 2004 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776640439

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 285 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 629 gram

    Strategi og viden handler om, hvordan videntunge virksomheder kan opsamle og lede den viden, de allerede har, og hvordan en klar videnstrategi øger deres muligheder for at skabe vækst og øge konkurrenceevnen. Når virksomheder har en klar videnstrategi, har de også lettere ved at forbedre deres eksisterende produkter og skabe nye produkter. Men det er ikke let at få styr på virksomhedens viden eller at opbygge en klar videnstrategi. Dette kræver, at virksomheden får skabt overblik over interne ressourcer og processer og udnyttelsen af viden. Hvordan virksomheden opnår dette overblik, beskrives på en konstruktivt og tilgængelig måde. Bogen er bygget op over syv praktiske case-historier fra videnintensive virksomheder, og den syntetiserer sig frem til nogle lighedspunkter, der fungere som guidelines for læseren. Antal sider: 223 - Indbinding: Kartonbind med smudsomslag.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 11Billede af bogen Den afgørende faktor - otte fortællinger om lederskabet

    Senest opdateret 9. september

    Den afgørende faktor - otte fortællinger om lederskabet

    Af Jette Skeem

    1. udgave fra 2009 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776644543

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 240 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 589 gram

    I 'Den afgørende faktor' fortæller otte meget forskellige ledere levende om nogle af de menneskelige egenskaber, der skaber grundlaget for god ledelse. De er alle drevet af lysten til at lede, men fælles for dem er også, at de både kigger ind og ud. De kigger på egne menneskelige egenskaber og på, hvordan disse egenskaber med gode resultater kan anvendes i relation til deres medarbejdere. Blandt de emner, de kommer ind på, er ydmyghed, håndtering af kaos, handlekraft, manipulation, selvindsigt og evnen til at skabe fascination. 'Den afgørende faktor' er en inspirerende og underholdende bog om at få ledelse til at lykkes. Den er illustreret med smukke og karakteristiske portrætter taget af Carsten Ingemann. Glæd dig til at læse om de otte lederes afgørende erfaringer med lederskabet. Antal sider: 170 - Indbinding: Hardback med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 12Billede af bogen Effektivisering som strategi - om den nødvendige forenkling i virksomheden

    Senest opdateret 9. september

    Effektivisering som strategi - om den nødvendige forenkling i virksomheden

    Af Knud E. Andreasen

    1. udgave fra 2003 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788775539956

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 235 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 630 gram

    Denne bog går praktisk og operationelt til værks og viser, hvordan virksomheder på en begavet måde kan løse de foreliggende opgaver så effektivt som muligt. Bogen indeholder en kortfattet beskrivelse af teorier og empiriske undersøgelser samt en række praktiske eksempler på forenklinger og forbedringer. Hvordan etableres en nødvendig og tilstrækkelig organisation? Hvordan findes de rette medarbejdere? Hvordan motiverer man sine medarbejdere? Hvordan opbygges tilstrækkelige styringssystemer? Hvordan sikrer man sig effektive hjælpefunktioner? Hvornår og hvordan udliciterer man bedst muligt? Antal sider: 234 - Indbinding: Original bind med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 13Billede af bogen Strategi med mening - hvordan sikrer virksomheder strategisk effektivitet

    Senest opdateret 9. september

    Strategi med mening - hvordan sikrer virksomheder strategisk effektivitet

    Af Flemming Poulfelt, Mark Holst-Mikkelsen

    1. udgave fra 2008

    Oplag: active

    ISBN: 9788776641368

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 280 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 575 gram

    Forfatterne bag “Strategi med mening” ønsker med denne bog at give dig inspiration til, hvordan du bedre kan lykkes med dine strategier. På baggrund af ny forskning indenfor området arbejdes der med at udarbejde meningsfulde strategier, da dette har vist sig at skabe bedre resultater for virksomheder. Der er tale om, at strategien skal vurderes som relevant, fornuftig og nødvendig for ledere såvel som medarbejdere. “Strategi med mening” er dokumenteret med viden, eksempler og praktiske danske ledererfaringer, hvorfor bogen er både yderst relevant og aktuel for ledere, som ønsker succes i deres virksomheder. Antal sider: 199 - Indbinding: Hardback med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 14Billede af bogen Porten til det nye lederskab - om selvværdsbaseret ledelse

    Senest opdateret 9. september

    Porten til det nye lederskab - om selvværdsbaseret ledelse

    Af Martin Mourier

    1. udgave fra 2008 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776643065

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 285 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 664 gram

    Porten til det nye lederskab - om selvværdsbaseret ledelse handler om indgangen til en mening og et engagement, som er dybere og mere skabende, end det vi til dato har slået os til tåls med i ledelse. Lederen kan ikke længere motivere medarbejderne ved kun at måle og belønne ud fra præstationen. En ensidig præstationsorienteret tilgang til ledelse vækker ikke de ansattes følelse af for alvor at være noget værd. Lederskab handler i stigende grad om at aktivere følelser og oplevelser af at være af værdi. Forfatterne kalder denne tilgang til ledelse for selvværdsbaseret ledelse. En ledelsesform, der gør, at både lederen og medarbejderen mærker en ægte form for anerkendelse og for alvor begynder at vokse, udvikle sig, føle engagement og tage ansvar. Porten til det nye lederskab undersøger og beskriver motivationen hos tidens præstationsorienterede menneske - lederen og dem han skal lede. Bogens primære målgruppe er ledere og lederaspiranter, men bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for lederskab. »Tidens menneske motiveres mindre af autoriteten, men tiltrækkes derimod i tiltagende grad af autenticiteten. Der er lige modsat det, som vi i årtier har anset for god ledelse.« - Martin Mourier Antal sider: 247. - Indbinding: Hardback med Smudsomslag.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 15Billede af bogen Good to great - hvorfor nogle virksomheder tager springet fra god til fantastisk - og andre ikke

    Senest opdateret 9. september

    Good to great - hvorfor nogle virksomheder tager springet fra god til fantastisk - og andre ikke

    Af James C. Collins

    2. udgave fra 2004 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776640118

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 195 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 667 gram

    Hvorfor formår nogle virksomheder at tage springet fra at være gode til at være fantastiske, mens andre virksomheders resultater forbliver på det jævne? Det spørgsmål forsøger Jim Collins - medforfatteren til bestselleren Built to Last (Skabt til succes) - at besvare. Gennem et omfattende researcharbejde fortæller han i denne opsigtsvækkende bog om de krav, der stilles til virksomheder, som vil hæve sig op over det almindelige. Vil gå fra Good til Great - og blive der. Antal sider: 315 - Indbinding: Softcover

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 16Billede af bogen Hot spots - why some companies buzz with energy and innovation - and others don't. (Engelsk)

    Senest opdateret 9. september

    Hot spots - why some companies buzz with energy and innovation - and others don't. (Engelsk)

    Af Lynda Gratton

    1. udgave fra 2007 på forlaget Prentice Hall

    Oplag: active

    ISBN: 9780273711469

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 185 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 629 gram

    We've all heard about companies and teams that are buzzing with ideas, innovation and sheer trendiness - think Nokia, think Google, think Starbucks. Sometimes, without warning or explanation, there are condensed periods of growth and innovation within an organisation or culture. For a short time, new ideas flow freely and growth, co-operation and success are achieved at a level that exceeds all expectations. These are Hot Spots. But why do they occur in some companies and teams and not others? How can you avoid the Big Freeze and instead encourage these centres of creativity, action and energy? Hot Spots presents this powerful new idea which holds enormous potential for increasing productivity, co-operation and innovation. Hot Spots can be found anywhere that ideas converge - workplaces, companies, industries, coffee shops, hallways, conferences. And distance is no barrier either: Hot Spots can thrive across different geographical locations and different time zones. Based on extensive research with industry leaders such as BP, Nokia, Adidas, Linux, Goldman Sachs, Ogilvy One, Unilever and Reuters, Hot Spots explores the conditions and environments that are conducive to the creation of Hot Spots. With Hot Spots you can achieve higher levels of effectiveness and productivity than you ever thought possible. Antal sider: 213. - Indbinding: Hardback med Smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 17Billede af bogen Ledelse i skrumpende markeder

    Senest opdateret 7. september

    Ledelse i skrumpende markeder

    Af Anders Drejer

    1. udgave fra 2009 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776644536

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 295 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 571 gram

    Bogen er skrevet ud fra en idé om, at ledelsesteoretikere og forskere i den nuværende krise ikke kan nøjes med at "stå på sidelinjen" og observere og analysere krisen. Situationen er simpelthen så alvorlig, at også ledelsesteoretikere bør komme med de bedste bud på, hvordan vi som samfund kommer ud af krisen på mellemlangt sigt. Naturligvis samtidig med at vi skaber indsigt i det mere generelle omkring ledelse i skrumpende markeder, sådan som vi som forskere naturligt vil være interesserede. Forskere og universiteter skal tilpasse sig videnssamfundet, på præcis samme måde som erhvervsliv, arbejdsmarked og institutioner skal det. Og dette skal denne bog ses som et af de første forsøg på. Antal sider: 221 - Indbinding: Hardback med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 18Billede af bogen The system anatomy. Enabling Agile Project Management

    Senest opdateret 7. september

    The system anatomy. Enabling Agile Project Management

    Af Lars Taxèn (editor)

    1. udgave fra 2011 på forlaget Studentlitteratur

    Oplag: active

    ISBN: 9789144070742

    Kategorier: Ledelse & Management, Organisation

    pris: 245 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 700 gram

    203 sider, illustreret i farver, paperback, nærmest som ny.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 19Billede af bogen Lean og arbejdsmiljø - et dynamisk spændingsfelt

    Senest opdateret 7. september

    Lean og arbejdsmiljø - et dynamisk spændingsfelt

    Af Anders Bojesen

    1. udgave fra 2010 på forlaget L&R Business

    Oplag: active

    ISBN: 9788711426449

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 280 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 593 gram

    Lean fører til ændringer i arbejdsmiljøet, hvilket kan få stor betydning for trivslen på en arbejdsplads. Lean bliver først og fremmest opfattet som et værktøj, men implementeringen af lean kan have voldsomme konsekvenser for de mennesker, der fanges i spændingsfeltet mellem lean og arbejdsmiljø: Medarbejderne skal vænne sig til nye arbejdsformer og lære nye måder at samarbejde på, og lederne skal lede på andre måder, end de er vant til. I dag er lean den dominerende tilgang til rationalisering og effektivisering. Lean og arbejdsmiljø tager udgangspunkt i en undersøgelse af 10 private og offentlige virksomheders erfaringer med lean; undersøgelsen gør det klart, at lean ikke blot er et simpelt værktøj, men leder til gennemgribende forandringer i medarbejdernes arbejdsliv. Samtidig forholder bogen sig til sammenhængen mellem lean og ledelse, medarbejderens rolle samt forandringsprocessen frem mod lean og kommer med anbefalinger til, hvordan virksomheden kan gribe kommunikationen om lean an, så et godt forløb bliver sikret – for medarbejderne, for lederne og for virksomheden. Antal sider: 232 - Indbinding: Hardback med smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 20Billede af bogen Mission ledelse

    Senest opdateret 7. september

    Mission ledelse

    Af Jens Moberg

    1. udgave fra 2010 på forlaget DR, L&R Business

    Oplag: active

    ISBN: 9788711415948

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 300 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 662 gram

    Ledelse gør en forskel. Og god ledelse kan afhjælpe mange af de udfordringer, som hverdagens ledere står overfor i disse år — udfordringer som stress, sygefravær, manglende samspil eller tillid. Det ved de ledere, du møder i denne bog. De ved også, at ledelse ikke altid handler om at klare alting alene. Derfor har de bedt om hjælp til at løse deres ledelsesopgave – og det har de fået af nogle af Danmarks dygtigste ledelseseksperter. Sammen finder lederne og konsulenterne frem til nye veje, nye måder, hvorpå lederne og deres medarbejdere kan nå deres fælles ambitiøse mål med deres virksomheder og institutioner. Den udvikling, lederne og deres virksomhed gennemgår, er dokumenteret i en udsendelsesrække på DR2 i efteråret 2010. Udsendelserne kan også ses på www.dr.dk, hvor du desuden vil have mulighed for at deltage i debatten og læse andres synspunkter og holdninger.Bogen her spiller sammen med udsendelserne. Den beskriver de samme mennesker og de samme problemstillinger som på tv, men den dykker samtidig ned i hver enkelt institution og i, hvordan man med få og enkle værktøjer kan bygge det langsigtede fundament for organisationernes udvikling. Med forord af professor Steen Hildebrandt Jens Moberg er en af Danmarks førende erhvervsledere. Han har en lang og succesfuld international ledelseskarriere bag sig, blandt andet i Microsoft og IBM. I 2009 forlod han Microsoft som Corporate Vice President og var dermed den højest placerede dansker efter en meget imponerede karriere samme sted. Jens Moberg sidder i bestyrelsen for Grundfos A/S, KMD A/S, Schultz Information A/S og Axcel A/S og har sit eget firma, Leadership Institute. Han har i mange omgange deltaget i forskellige tænketanke og er i dag medlem af Regeringens vækstforum. Læs mere på www.leadershipinstitute.dk Antal sider: 317. - Indbinding: Hardback med Smudsomslag

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 21Billede af bogen Fokus på strategier - balanced scorecard som strategiværktøj i organisationer

    Senest opdateret 7. september

    Fokus på strategier - balanced scorecard som strategiværktøj i organisationer

    Af David P. Norton, Robert S. Kaplan

    2. udgave fra 2004 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776640057

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 275 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 695 gram

    Kaplan og Norton - forfatterne til den epokegørende The Balanced Scorecard - har skrevet en ny bog Fokus på strategier, hvor de videreudvikler balanced scorecard til et strategisk ledelsesværktøj. Strategi er nerven i enhver virksomhed eller organisation, og gennem fokus på strategi og implementering øges mulighederne for at opnå gode resultater. Med praktiske eksempler og cases viser forfatterne, hvordan virksomheden eller organisationen kan blive ´strategifokuseret´. Antal sider: 392 - Indbinding: Hardback med smudsomslag.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 22Billede af bogen Professionel rådgivning og salg i teori og praksis

    Senest opdateret 7. september

    Professionel rådgivning og salg i teori og praksis

    Af Jesper Raalskov (bidrag) , Jesper Raalskov (redaktør)

    1. udgave fra 2020 på forlaget Karnov Group

    Oplag: active

    ISBN: 9788761941541

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation, Personlig udvikling

    pris: 470 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 501 gram

    Om de dilemmaer der opstår når samme person samtidig skal være sælger og rådgiver i videnstunge og serviceorienterede erhverv. Indeholder en række cases og fortællinger fra praksis, der understreger bogens budskaber, og gør den relevant for både akademisk interesserede samt praktikere. Antal sider: 245 . - Indbinding: hæftet.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 23Billede af bogen Strategiplanen - en jordnær vejledning til udvikling af en attraktiv og realiserbar strategiplan.

    Senest opdateret 7. september

    Strategiplanen - en jordnær vejledning til udvikling af en attraktiv og realiserbar strategiplan.

    Af Lars Bo Hansen

    1. udgave fra 2007 på forlaget Børsen

    Oplag: active

    ISBN: 9788776642488

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 180 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 534 gram

    Strategiplanen - en jordnær vejledning til udvikling af en attraktiv og realiserbar strategiplan. - Del af Børsen Basic. Strategiplanen er en praktisk og velformidlet bog, der i detaljer gennemgår, hvordan man udarbejder en strategiplan. Bogen er en guide med enkle regler og retningslinjer. Det er en bog, hvor læserne virkelig lærer at lave en strategiplan, der virker. Antal sider: 272 - Indbinding: Heftet

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 24Billede af bogen Unboss

    Senest opdateret 7. september

    Unboss

    Af Lars Kolind, Jacob Bøtter

    1. udgave fra 2012 på forlaget Jyllands-Posten

    Oplag: active

    ISBN: 9788740005455

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 180 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 851 gram

    UNBOSS er en bog om arbejde og ledelse, du ikke har set mage til. Den sætter spørgsmålstegn ved alt det, du troede var en selvfølge: Troede du, at virksomheders formål var at tjene penge? Nej, de skal først og fremmest gøre nytte. De skal blive til bevægelser, der forandrer verden. Du er ikke mere ansat i dit job. Du er partner i et team. Din leder har ikke alle svarene, men hun kan stille de gode spørgsmål. Du arbejder ikke for at tjene penge til nogle ejere, du ikke kender. Du arbejder for en sag. Og du får selv en rimelig del af den gevinst, du skaber. Du går ikke på arbejde fra 8 til 16. Du arbejder der, hvor du er og hvornår det passer dig. Din virksomhed sælger ikke produkter til kunderne. Den skaber værdi sammen med kunderne. Og arbejder du i det offentlige, er det ikke budgettet der tæller. Det er den værdi, du skaber for borgerne. UNBOSS er skrevet i samarbejde med 100 visionære personligheder fra hele verden. De er kommet med nye ideer og konkrete eksempler. Det hele er bundet sammen af Jacob Bøtter og Lars Kolind. Resultatet er blevet en bog, der ikke bare vil skabe debat. Den vil skabe revolution. Antal sider: 311 - Indbinding: Hardback

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 25Billede af bogen Mellemkrigstidens Danmark. Produktion og levevilkår

    Senest opdateret 5. september

    Mellemkrigstidens Danmark. Produktion og levevilkår

    Af Kolstrup, Søren

    1. udgave fra 1987 på forlaget Systime - Historiske kildehæfter.

    Oplag: active

    ISBN: 87-7351-400-4

    Kategorier: Historie:Danmark, Organisation, Politik, Samfund & historie, Sociologi, Økonomi

    pris: 90 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 403 gram

    247 sider. Orig. heftet. Illustr. s/h. Med hilsen fra forlaget på friblad + indstik med indholdsbeskrivelse. Lidt bleget på ryg ellers "som ny".

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 26Billede af bogen Havnearbejderne i Århus - før containernes tid. En undersøgelse af deres livsform og erfaringsverden ca. 1880-1960

    Senest opdateret 5. september

    Havnearbejderne i Århus - før containernes tid. En undersøgelse af deres livsform og erfaringsverden ca. 1880-1960

    Af Andersen, Svend Aage

    1. udgave fra 1988Udgivet af Byhistorisk Udvalg. Århus Universitetsforlag

    Oplag: active

    ISBN: 87-7288-185-2

    Kategorier: Erhverv, Erindringer, Historie:Danmark, Lokalhistorie, Organisation, Samfund & historie, Transportmidler

    pris: 170 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 787 gram

    247 s. Orig. illustr.karton. Kvadr. bogformat. Illustr. s/h fotos. Bogen gennemgår livet på Århus havn fra 1880 - 1960. Man kommer vidt omkring og den beskriver de forhold, som havde indflydelse på havnearbejdernes arbejde, deres organisering, familieliv, baggrund og sociale status. Pænt eks. (Saml.KD)

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 27Billede af bogen Lederskab til tiden

    Senest opdateret 5. september

    Lederskab til tiden

    Af Steen Hildebrandt, Michael Christiansen

    1. udgave fra 2014 på forlaget Gyldendal Business

    Oplag: active

    ISBN: 9788702149296

    Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation

    pris: 165 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 518 gram

    Når man placerer professor Steen Hildebrandt og bestyrelsesformand Michael Christiansen i samme lokale, falder talen hurtigt på ledelse og lederskab. De har begge markante meninger om emnet samt mangeårige erfaringer – og derfor står de nu sammen bag bogen Lederskab til tiden. Det er i Lederskab til tiden, Michael Christiansen tager bladet fra munden og siger sin mening om ledelse i det offentlige i et skarpt opgør med New Public Management. Han mener, at vi skal frisætte det offentlige: ”Vi skal have et dygtigt finansministerium, der kan tage vare på helheden. Når de blander sig i virksomhedsdrift, mangler de erfaring og indsigt”. Og det er i denne bog, Steen Hildebrandt fortæller åbent om den ledelsesresistens, som plager universitetsverdenen, selv når den beskæftiger sig med ledelse som fag: ”Fordi vi var kyndige, kunne vi punktere ethvert forsøg på at være seriøse omkring det ledelsesmæssige i praksis”. I Lederskab til tiden falder et ord som ”pligt” i øjnene, ligesom Michael Christiansen og Steen Hildebrandt ikke er blege for at bruge ord som ”nødvendighed” og ”magt”. De fortæller åbenhjertigt om deres eget liv med ledelse – fra den første ledelse, der mødte dem i skolen, til den professionelle topledelse i store virksomheder, som de begge er en del af i dag. De behandler lederskab personligt, indefra og udefra. Langsigtethed i ledelse er vigtigt, mener begge, og berører emnet fra mange forskellige vinkler, men erkender også, at ”nogle virksomheder er dømt til at dø.”, som Hildebrandt formulerer det. Og om DONG-sagen mener Michael Christiansen: ”Jeg er ikke imod opsplitning, men jeg er imod den opsplitning, der alene sker på grundlag af kortsigtet økonomisk tænkning og uden langsigtede perspektiver.” De taler om, hvordan en god forretningsmand ikke nødvendigvis er en god leder. Om ungdommelig kapitalisme. Om menneskelige forbilleder. Om autoritet. Om tid. Om ensomhed. Antal sider: 252 - Indbinding: Hæftet.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 28Billede af bogen Konflikter - sådan tackler du dem!

    Senest opdateret 5. september

    Konflikter - sådan tackler du dem!

    Af Lars Mogensen

    1. udgave fra 2011 på forlaget Politiken

    Oplag: active

    ISBN: 9788756795630

    Kategorier: Kommunikation, Ledelse & Management, Organisation, Personlig udvikling, Selvhjælp, Selvudvikling

    pris: 155 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 508 gram

    Om hvordan man gennem selvindsigt kan undgå optrapning af konflikter. Antal sider: 213 - Indbinding: Hardback

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 29Billede af bogen Fællesskab gør stærk. LO Århus - i og med tiden. 125 år - 1825-2008

    Senest opdateret 2. september

    Fællesskab gør stærk. LO Århus - i og med tiden. 125 år - 1825-2008

    Af Fode, Henrik

    1. udgave fra 2008 på forlaget Århus Byhistoriske Fond

    Oplag: active

    ISBN: 978-87-91324-24-6

    Kategorier: Historie:Danmark, Lokalhistorie, Organisation, Politik, Samfund & historie

    pris: 120 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 315 gram

    92 sider. Orig. heftet m. sideflaps. Kvadratisk format. Illustr. s/h og farver. 8 fagforeninger i Århus dannede De Samvirkende Fagforeninger 18. december 1883. 125 års jubilæumsskrift. Som ny. Saml. KD

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
  • 30Billede af bogen I Want You to Cheat!: The Unreasonable Guide to Service and Quality in Organisations

    Senest opdateret 29. august

    I Want You to Cheat!: The Unreasonable Guide to Service and Quality in Organisations

    Af John Seddon

    fra 2007 på forlaget Vanguard Education

    Oplag: active

    ISBN: 978-0-951973-10-3

    Kategorier: Ledelse & Management, Organisation

    pris: 95 kr – stand: ★★★★★★

    Illustrates many key principles which need to be understood when improving the performance of organisations.

    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog
betalings kort