Senest opdateret 19. juli
1. udgave fra 2011 på forlaget Frydenlund -1. oplag
Oplag: active
ISBN: 978-87-7887-933-2
Kategorier: Børn & forældre, Pædagogik
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 800 gram
Kan selv! Vil selv! - 156 sider - Kartonbind - Sprog: Dansk - Rigt illustreret i farver. Fortællere om børns selvstændighed, trods og de mange forældre-børn kriser. Den er fyldt med praktiske råd om, hvordan man håndterer situationen med et trodsigt barn og med fortællinger fra børn og forældre, der har været igennem det. - Pris ex forsendelse -B1716 -11 - 10614
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 18. juli
1. udgave fra 1989 på Forlaget KLIM
Oplag: active
ISBN: 87-7724-081-2
Kategorier: Antologier, Historie:Danmark, Historie:Kultur, Pædagogik, Samfund & historie, Undervisning
pris: 220 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 584 gram
303 sider. Orig. heftet m. sideflaps. Illustr. s/h. Antologi. Fra forskellige vinkler fortælles historien om pigers og kvinders skoleliv: om skolepigerne og lærerinderne, om pigefag, færdigheder og kundskaber, om dannelsesidealer og livsperspektiver. Man gjorde dem til kvinder. Skolepigeliv i Århus. Den sansede dagligdag. Også på pigers vilkår. Pænt eksemplar (HRN)
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 17. juli
1. udgave fra 2005 på Dansk Pædagogiske Universitets Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-7684-003-4
Kategorier: Psykologi, Pædagogik
pris: 74 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 950 gram
Softback m. flapper. Som ny. Købes flere bøger samlet, sendes med én porto. (KVD112) Vejer 750 gram.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 17. juli
1. udgave fra 2002
Oplag: active
ISBN: 8702007630
Kategorier: Psykologi, Pædagogik, Øvrige
pris: 145 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 480 gram
Fra bogens bagside : Marte meo er en interaktionsanalysemetode som bruger videooptagelser for at forbedre samspillet mellem familiemedlemmer og kolleger og mellem børn og brugere på den ene side og professionelle på den anden side. Marte meo giver konstruktive og handleanvisende råd - viser f. eks. forældre og professionelle hvor og hvornår tingene går godt , hvor der er en vej at gå. Når et barn får at vide hvad det må i stedet for hvad det ikke må, er der en god chance for at det næste gang tingene går skævt, tænker: " nå nej, det var ikke sådan jeg skulle gøre, men sådan her". Marte meo i praksis er den første udgivelse på dansk om marte meo som indeholder en cd-rom med eksempler på den helt konkrete brug af videooptagelser. Og den første danske udgivelse som kommer rundt om praksis alle de steder hvor metoden bruges, blandt såvel børn som voksne. bog plus cd. Personlig hilsen skrevet på 1. blad
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 16. juli
1. udgave fra 2009 på forlaget Samfundslitteratur
Oplag: active
ISBN: 87-5931-430-3
Kategorier: Psykologi, Pædagogik, Sociologi
pris: 270 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 630 gram
Pædagogisk, psykologisk, sociologisk og kulturelt forankret redegørelse for de unges situation.... Bogen er ren og uden æselører
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 16. juli
fra 2016-08-24 på forlaget Aarhus University Press
Oplag: active
ISBN: 87-7124-792-0
Kategorier: Pædagogik, Sociologi
pris: 270 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 1120 gram
I Studier i pAedagogisk sociologi kortlAegger forskere fra DPU - Danmarks Institut for PAedagogik og Uddannelse - den pAedagogiske sociologis udvikling og aktualitet. Bogen indeholder kapitler om bade national og transnational uddannelsespolitik og om uddannelsesinstitutionernes didaktik og faglighed pa forskellige uddannelsestrin. Desuden er der kapitler om intervention, ulighed og monsterbrydning i uddannelsessystemet og eksempler pa sAerlige metodiske tilgange til den pAedagogiske sociologi.Studier i pAedagogisk sociologi kan lAeses som et bidrag til en forstaelse af de komplekse politiske, sociale og organisatoriske sammenhAenge, der danner ramme om pAedagogisk praksis pa tvAers af uddannelsesomrader og -institutioner.Bogen er isAer henvendt til studerende pa kandidatuddannelsen i pAedagogisk sociologi og pa professionsuddannelserne. De 20 kapitler giver os ny viden om, hvordan vi kan forsta og handtere borns, unges og voksnes lAering og socialisering i et samfundsmAessigt perspektiv.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 16. juli
12. udgave fra 1999 på Gyldendal, Nordisk Forlag A/S
Oplag: active
ISBN: 87-00-37186-6
Kategorier: Faglitteratur, Ordbøger & leksika, Psykologi, Pædagogik
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 650 gram
Standen er god som næsten ny. 445 sider - hård indbinding. Beskrivelse / teksten fra bogens bagside: Denne opslagsbog henvender sig til alle, der læser psykologisk og pædagogisk litteratur. Ud over disse fags centrale ordforråd er med- taget mange ord og begreber fra tilstødende videnskabsområder; det drejer sig især om psykiatri, etik, filosofi, sociologi, kriminologi, medicin, statistik og etnologi. Denne 12. udgave er ændret; der er nu 9.200 opslagsord og ca. 180 illustrationer. Ordbogen er nu trykt i 141.000 eksemplarer. Bogen er uundværlig for den, der vil følge med i den psykologiske og pædagogiske faglitteratur.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 14. juli
fra 1999 på Forlaget Rebus
Oplag: active
ISBN: 87-7928-075-7
Kategorier: Billedbøger, Børnebøger, Børn & forældre, Faglitteratur, Ordbøger & leksika, Pædagogik
pris: 135 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 600 gram
Mine første engelske sætninger – En træk-i-fligen ordbog - uden sidetal – Hardback - Storformat – Sprog: Dansk & Engelsk – Rigt illustreret i farver. Engelsk er sjovt! Med bogen her kan du lære mange anvendelige sætninger. Træk i fligen og test dig selv. Bagest i bogen kan du se alle de sætninger du har lært. - Pris ex forsendelse - B1719 -13 – 10774
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 13. juli
fra 1985 på Pædagogisk Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-88101-48-7
Kategorier: Pædagogik, Undervisning
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 120 gram
Tilrettelæggelse af specialundervisning – 79 sider – Paperback med lette brugsspor – Sprog: Norsk Gennem 1970’ernes lovarbejde er vi nået frem til målsætninger om, at de funktionshæmmede bør integreres i den almindelig skole. I praksis er dette som regel udmøntet i nogle vage og generelle målformuleringer, i udsagn og råd om smidigere pædagogisk indhold,… B2031 – 20 – 10151 - Pris ex forsendelse
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 12. juli
1. udgave fra 2002 på forlaget Borgen
Oplag: active
ISBN: 87-2101-845-6
Kategorier: Lokalhistorie, Pædagogik, Samfund & historie, Øvrige
pris: 120 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 800 gram
Et gen af Mozart er en socialhistorisk beretning om arbejdet med at sikre tilværelsen for de svageste i samfundet. Bogen er på 487 sider. I 47år arbejdede Paul Hviid Kristensen med socialt arbejde for Københavns kommune - først som kontor elev, senere som assistent og kontorchef for til sidst at ende som socialdirektør under skiftende borgmestre.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2008 på forlaget BUPL
Oplag: active
ISBN: 978-87-7738-190-4
Kategorier: Faglitteratur, Ledelse & Management, Pædagogik
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 535 gram
Som ny og ulæst. - 204 sider. Pædagogfaglig ledelse er et nyt begreb, der beskriver ledelse af dagtilbud. Pædagogfaglig ledelse kombinerer ledelsesteori med pædagogisk viden og erfaringer, hvilket giver en langt bedre forklaringskraft til hvad ledelse af pædagogiske institutioner indebærer. Hvor gængs ledelsesteori placerer den pædagogiske faglighed alene inden for disciplinen faglig ledelse, siger pædagogfaglig ledelse at alle ledelsesdiscipliner (personaleledelse, økonomisk og administrativ ledelse, strategisk ledelse og faglig ledelse) skal gennemsyres af pædagogisk viden og erfaringer. Ledelse udøvet på baggrund af pædagogfaglig ledelse sikrer, at pædagogiske institutioner drives og udvikles optimalt, samt at kommunerne får et højt kvalificeret pædagogfagligt input til udvikling af politikker for børn og unge. Bidragene i antologien tager udgangspunkt i forskellige aspekter ved det at lede pædagogiske institutioner ud fra et ledelsesmæssigt, pædagogisk, administrativt og samfundsmæssigt perspektiv.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2002 på forlaget Klim
Oplag: active
ISBN: 87-7955-099-1
Kategorier: Faglitteratur, Organisation, Pædagogik, Studiebøger
pris: 155 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 425 gram
Ubrugt - pæn og hel som næsten ny - 227 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Den pædagogiske institution stilles i disse år over for en lang række nye udfordringer fra omgivelserne. Politikere, forvaltning og brugere har store og ofte modsatrettede forventninger, som skal imødekommes, samtidig med at institutionen udvikler den pædagogiske kerneydelse og den organisatoriske praksis. Organisationsforståelse i moderne pædagogiske institutioner søger med baggrund i en pædagogisk-sociologisk forståelsesramme at komme med svar på, hvad disse udfordringer betyder. Omgivelsernes forventninger analyseres og diskuteres med udgangspunkt i de to temaer: • Den offentlige modernisering: de overordnede samfundsmæssige betingelser, som institutionen skal virke i. • Den kulturelle modernisering: de livsvilkår, der omgiver det enkelte menneske. Samspillet med omgivelserne har stor betydning for, hvor- dan institutionen skal forstå sig selv som organisation. Igennem en række analyser og billeder af praksis beskrives institutionens muligheder for at agere i hverdagslivet og udvikle sig.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2002 på forlaget Apostrof
Oplag: active
ISBN: 87-5910-521-6
Kategorier: Psykologi, Pædagogik
pris: 175 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 645 gram
Hård indbinding - Få brugsspor på omslaget NÆSTEN som ny. - 286 sider. Et bud på en definition af pædagogisk relationskompetence, samt en redegørelse for de værdiforestillinger, der knytter sig til de professionelle voksen-barn relationer i daginstitutioner og skoler, samt de øvrige relationer i den pædagogiske verden.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2007 på Dansk Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-7706-494-1
Kategorier: Kompetenceudvikling, Psykologi, Pædagogik
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 405 gram
- Ny ubrugt bog. - 223 sider. - Inspiration og metoder til en ressource- og løsningsfokuseret tilgang til dagliglivets udfordringer, hvor der tages afsæt i barnets og dets omgivelsers ressourcer og kompetencer
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2009 på Schønbergs forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0303-367-8
Kategorier: Børn & forældre, Krop & sind, Personlig udvikling, Psykologi, Pædagogik, Ungdom
pris: 145 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 290 gram
Fin, hel og ren som næsten ny - 202 sider. Beskrivelse af hjernens udvikling hos drenge og piger med henblik på, hvad hjerneudviklingen betyder for deres reaktionsmønster, indlæring og sociale relationer. Derigennem kan forældre bedre forstå og håndtere barnet i dets forskellige udviklingstrin.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
fra 2016 på forlaget Institut for Relationspsykologi
Oplag: active
ISBN: 87-9968-330-X
Kategorier: Psykologi, Pædagogik
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 465 gram
Introduktion til ICDP-programmet. ICDP - "International Child Development Programme" er et program udviklet til at sikre børns sunde psykiske og følelsesmæssige udvikling. ICDP har som grundtanke, at den bedste måde, hvorpå man kan hjælpe et barn, er at støtte og gøre barnets omsorgsnetværk stabilt og optimalt udviklingsstøttende. ICDP-programmet er udformet som et forebyggelsesprogram med fokus på samspillet mellem omsorgsperson og barn. Programmets grundlæggende formål er at reaktivere og bevidstgøre forældres og andre omsorgsgiveres medfødte ressourcer og evner til god pleje og understøttende samspil. Denne bog er obligatorisk grundbog for certificerede ICDP-uddannelse.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2004 på Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-7706-351-1
Kategorier: Kommunikation, Ledelse & Management, Organisation, Pædagogik, Studiebøger
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 640 gram
NÆSTEN som ny - 358 sider Bogens beskrivelse på bagsiden. - Der hverdagssprog vi møder andre med, har opfe utilsigtede negative virkninger på vores indbyrdes relationer, fordi vi kommer til at fokusere på det enkelte individ frem for relationer, på årsagsforklaringer frem for fælles forståelse og på tildeling af skyld frem for tilkendegivelse af anerkendelse og værdighed. Erhvervspsykologisk konsulent Gitte Haslebo udfordrer den traditionelle psykologi og måden, hvorpå vores kultur forsøger at forstå og udvikle det enkelte individ, de indbyrdes relationer og organisationer. Samtidig præsenteres nye begreber, der kan indgå i et mere respektfuldt, rummeligt og kraftfuldt sprog. Bogen igennem omsættes de systemiske, anerkendende, narrative og socialkonstruktionistiske begreber til konkret praksis bl.a. ved hjælp af mange illustrative historier, der belyses både fra lederens, medarbejderens og konsulentens perspektiv. Forfatteren problematiserer de gængse metoder til at fremme personlig udvikling, løse problemer og afgøre konflikter i organisationer og breder i stedet en vifte af alternative metoder ud, der kan skabe relationelt ansvar, dialog og læring. Bogen henvender sig til ledere, medarbejdere samt interne og eksterne konsulenter, der har brug for nye metoder til at skabe læring og udvikling i organisationer. Studerende med interesse for erhvervspsykologi, organisationsteori, kommunikation, retorik, ledelse, personalepolitik og organisationsudvikling vil også få glæde af bogen.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2015 på forlaget Dafola
Oplag: active
ISBN: 978-87-7160-016-2
Kategorier: Pædagogik, Studiebøger
pris: 235 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 710 gram
Bogen er næsten som ny - der har været skrevet navn I den, men det er fint dækket til. - 300 sider Beskrivelse fra bogens bagside: Denne grundbog til pædagogens grundfaglighed er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Derudover imødekommer bogen kravet om øget selvaktivitet ved også at være en aktiv opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Dette kan gøres ved hjælp af bogens tilhørende hjemmeside, hvor der til hvert kapitel findes forslag til læsernes efterfølgende selvaktivit.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
2. udgave fra 2002 på Nordisk Forlag A/S
Oplag: active
ISBN: 87-00-49424-0
Kategorier: Pædagogik, Studiebøger, Undervisning
pris: 85 kr – stand: ★★★★★★
Pæn bog som næsten ny - der har været skrevet navn I bogen, det er dækket pænt af. - STIKOD om indholdet. Illustreret - Socialpædagogisk bibliotek - Indhold: Æstetik - et nyt og dog gammelt omdrejningspunkt ; Værksted og formning - lidt historie ; Om teori og praksis ; Hvis er læreprocessen? ; Små og store børns livssituation ; Værkstedsarbejde og personlighedsdannelse ; Sanseintegration ; De mange intelligenser - Howard Gardners teori ; Begrebsudviklingen ; Fantasi ; Kreativitet ; Hvorfor tegner børn og unge, som de gør? ; Den billedsproglige udvikling ; Billedpædagogikker ; Arne Tragetons teori - rum- og formskabende udvikling og pædagogik ; Reformpædagogiske rødder - Brittain & Lowenfeld samt Bernadotteskolen ; Freinets pædagogik ; Pædagogikken i Norditalien ; Værksteder i dag- og døgninstitution ; Værksteder i indskolingen og skolen ; Fremtidens værksteder
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2010 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0304-272-3
Kategorier: Psykologi, Pædagogik
pris: 135 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 280 gram
Fin, hel og ren bog som ny. - 181 - Inro/beskrivelse. Narrativ og anerkendende pædagogik har i de senere år fået stor opmærksomhed i mange pædagogiske kredse, men det kan være svært at omsætte de gode intentioner om en anerkendende holdning til praksis. Børns fortællinger beskriver, med afsæt i den pædagogiske retning ”Den Integrerende Baggrund”, hvordan man kan arbejde med narrativitet og anerkendelse i pædagogisk praksis. Den Integrerende Baggrund er inspireret af systemisk teori og sigter mod at skabe en inkluderende og integrerende pædagogik, hvor det enkelte barns fortælling og dennes betydning integreres i børnegruppens fælles fortællinger, lege og aktiviteter. Bogen handler om ”det lige møde”, hvor børn og voksne handler sammen i en ligeværdig situation. Barnet udvikler med den voksnes hjælp erkendelser om sig selv og verden gennem fortællinger. Dette dokumenteres i form af plancher, i ”barnets bog”, læringshistorier om barnet m.v., som den voksne bruger til at følge op på og støtte det enkelte barns engagement og kompetence. Børns fortællinger henvender sig til uddannede pædagoger i institutioner, der ønsker at påbegynde eller videreudvikle arbejdet med anerkendende og narrativ pædagogik med udgangspunkt i Den Integrerende Baggrund. Den henvender sig desuden til studerende på pædagoguddannelsen. Vicki June Sieling, cand.psych.aut., er efteruddannet i systemisk og narrativ teori og metode, bl.a. på DISPUK. Hun har de sidste 10 år arbejdet i offentlige organisationer, både som supervisor, projektleder, konsulent, terapeut og kursusholder primært med socialt arbejde med børn, unge og deres familier, men også i en række daginstitutioner, bl.a. i Hillerød Kommune.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2009 på Akademisk forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0303-878-5
Kategorier: Børn & forældre, Psykologi, Pædagogik, Studiebøger, Sundhed
pris: 135 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 220 gram
Bogen er fin som næsten ny - 144 sider. TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE EMMA på tre år afviste sin mor og ville kun have hjælp af sin far. SAMMY på 14 år passede ikke skolen. Disse to børns forældre fik i løbet af seks-ti samtaler med en psy-kolog en forståelse af deres børn og erfaring med nogle metoder, der gjorde dem i stand til at løse problemerne. Inden forældrene søger hjælp, har de ofte gjort mange for-søg på selv at løse problemet. Og når de søger hjælp, er de ofte frustrerede og føler sig afmægtige - ønsket om en positiv forandring er meget stort. SUNDE BØRNS PROBLEMER handler om, hvordan foræl-dre med passende vejledning selv kan hjælpe deres barn, og om, hvordan andre, fx daginstitutionen eller skolen, kan medvirke. Bogen handler desuden om, hvordan sider af børns personlighed i almindelighed kan forstås, og om, hvordan man kan støtte sit barns udvikling. Bogen henvender sig til alle med interesse for børns udvikling: forældre, pædagoger, lærere, sundhedsplejersker, børnepsykiatere og studerende, psykologer og bedsteforældre.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2009 på Akademisk forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0303-664-2
Kategorier: Faglitteratur, Kommunikation, Pædagogik
pris: 135 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 205 gram
Fin som ny - 132 TEKST FRA BOGENS BAGSIDE Mange pædagoger og lærere opfatter krav om dokumentation som endnu en opgave, et rent administrativt anliggende, som tager tiden fra den pædagogiske opgave. Sådan behøver det imidlertid ikke at være. Den narrative dokumentationsmetode gør dokumentationsarbejdet til en integreret og meningsfuld del af det pædagogiske arbejde i skoler og institutioner. Gennem de professionelles egne fortællinger om begivenheder fra hver-dagen afdækker metoden de logikker, problem- og løsningsforståelser, som pædagogen eller læreren tænker og handler ud fra i sit pædagogiske virke. Den er således et godt redskab til at udforske og dokumentere egen prak-sis på pædagogikkens egne betingelser. Den narrative metode bidrager desuden til udvikling og kvalificering af den pædagogiske indsats, samti-dig med at den styrker kvaliteten af dokumentationsarbejdet. Janne Hedegaard Hansen viser, hvordan man kan arbejde med metoden i praksis, og præsenterer de teoretiske og videnskabsteoretiske forud-sætninger for metoden. Bogen henvender sig til studerende på lærer-og pædagoguddannelsen, diplom- og andre videregående uddannelser inden for det pædagogiske felt. Desuden henvender den sig til pædagoger og lærere, ledere og konsulenter, der arbejder med pædagogiske problem-stillinger.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
3. udgave fra 2017-01-23 på forlaget BoD – Books on Demand
Oplag: active
ISBN: 87-7188-600-1
Kategorier: Faglitteratur, Forvaltning, Ledelse & Management, Organisation, Pædagogik
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 325 gram
Ny ubrugt bog - Paperback - 172 sider - Børnene er det råstof, Danmarks fremtid skabes af. Derfor er det helt afgørende, at vi som samfund hele tiden gør os klogere på, hvordan vi giver alle vores børn den bedst mulige trivsel, tryghed, læring og udvikling. Det er et rigtig stærkt afsæt for at forske i, hvordan vi som samfund skaber den bedste kvalitet for alle vores børn i deres dagtilbud. Samtidig giver det os en særlig forpligtelse til, at vi som samfund bruger den viden, forskningen stiller til vores rådighed, når vi træffer de afgørende beslutninger om, hvordan dagtilbuddenes indhold og rammer skal være. Bogen her er en revideret og udvidet udgave af "Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud 2", der udkom sidste år. Der er nye kapitler om sociale relationer i og omkring skolestart, overgange mellem dagtilbud, skole og SFO, tidlig indsats og sundhed og sundhedsfremme. Endelig er der et nyt metodeafsnit med præsentation af konceptuel ramme og et nyt dialogværktøj, KVALid.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 1999 på forlaget BUPL
Oplag: active
ISBN: 87-7913-029-1
Kategorier: Pædagogik, Studiebøger
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 435 gram
Fin som ny - der har været skrevet navn i bogen men det er pænt dækket af - hæftet - - 223 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: PÆDAGOGISK BOGKLUB "Liv & læring i pædagogiske kontekster" henvender sig først og fremmest til pædagoger og pædagogstuderende, men kan med udbytte læses af alle med interesse for ny viden om læringsprocesser. De enkelte artikler er byggesten til teoretisk forståelse og analyse af læring som begreb og som element i pædagogisk praksis. Forfatterne er danske og udenlandske forskere på området.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2010 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0304-024-0
Kategorier: Børn & forældre, Kommunikation, Kompetenceudvikling, Personlig udvikling, Psykologi, Pædagogik
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 365 gram
Som ny - 245 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Godt for børn - anerkendende relationer i praxis rummer ny inspiration til de dagtilbud, der bygger på begreber som anerkendelse, omsorg og ligeværdighed. I bogen formidles teoretisk viden om anerkendende relationer, og der gives forslag til, hvordan teorien kan omsættes til virkelighed. Forfatterne fremlægger på baggrund af en lang række meget genkendelige, selvoplevede situationer fra dagligdagen en særlig arbejdsmåde, der kan støtte de ansatte i deres refleksioner over arbejdet med anerkendende relationer. Arbejdsmåden kan desuden danne udgangspunkt for dialog med forældre og andre samarbejdspartnere. Herudover handler bogen om betydningen af den struktur, som ansatte og forældre skaber for livet i institutionen, samt de samfundsmæssige og politiske forholds indflydelse på mulighederne for at skabe anerkendende relationer og derigennem styrke børns udviklingsmuligheder. Godt for børn er en varm og kærlig bog, skrevet med indføling med både børnene og de voksne og med mange eksempler fra hverdagen. Den henvender sig til pædagoger, pæda- gogstuderende og andre, der arbejder med børn, samt til forældre.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2010 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0304-232-4
Kategorier: Børn & forældre, Personlig udvikling, Psykologi, Pædagogik, Studiebøger
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 180 gram
Som ny - 157 sider. - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Samarbejde er en nødvendighed, når man sammen skal finde løsninger på store eller små problemer. Samarbejdets medie er samtalen, og i Relationskompetence giver Jørgen Riber anvisninger på, hvordan man kan fremme den professionelle samtale, så de involverede udvikler sympati for hinandens sag. Bogens grundholdning er, at det må være et krav til professionelle, der dagligt interagerer med andre mennesker, at de ved noget om, hvad der hhv. fremmer og hæmmer en samtale. Relationskompetence henvender sig til professionelle, der i deres dag- lige arbejde indgår i samarbejdsrelationer med andre mennesker, bl.a. lærere, pædagoger, specialpædagoger, socialrådgivere, sundhedsple- jersker m.fl. JØRGEN RIBER er læreruddannet og efteruddannet på DISPUK. Han arbejder i dag som selvstændig supervisor og terapeut. Har tidligere udgivet Forstået og forstyrret på Hans Reitzels Forlag.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2008 på Akademisk forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0303-136-5
Kategorier: Børn & forældre, Kommunikation, Kompetenceudvikling, Ledelse & Management, Personlig udvikling, Psykologi, Pædagogik, Studiebøger
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 340 gram
Bogen er som ny - 247 sider. - Med udgangspunkt i både praksisfortællinger fra SFO, socialpsykiatri og børnehave samt pædagogiske teorier beskrives anerkendelse som pædagogisk praksis. TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Anerkendelse og gode relationer mellem mennesker. Hvem kan næsten være imod? Det er det, de fleste mennesker i alle aldre, situationer og positioner gerne vil have, og det er det, professionelle i pædagogisk og socialt arbejde gerne vil praktisere. Spørgsmålet er imidlertid, hvad anerkendelse er, og hvad der skal til for at skabe gode og ligeværdige relationer? I Anerkendelse i praksis inddrager Lis Møller forskellige relationsorienterede metoder og supervision. Det teore- tiske fundament baseres især på den norske forsker og psykolog Anne-Lise Løvlie Schibbyes arbejde, og de mange pointer relateres til en række praksisfortællinger fra forskellige pædagogiske sammenhænge. Resultatet er en konkret bog, der bygger bro mellem teoretisk viden og pædagogisk praksis. Samtidig er bogen en inspirerende indføring i, hvordan professionelle i pædagogisk og socialt arbejde systematisk arbejder med relationer.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 1997 på Forlaget Børn & Unge
Oplag: active
ISBN: 87-8978-060-4
Kategorier: Børn & forældre, Kommunikation, Psykologi, Pædagogik
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 415 gram
Pæn som næsten ny. Der har været skrevet navn I bogen men det er pænt dækket af. - 250 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: At støtte og fremme udviklingen af børns empatiske formåen og handlekraft er en naturlig og oplagt opgave for alle pædagoger. Men hvordan støtter man børns formåen til indlevelse og empati? Og hvad stimulerer børns behov for at give omsorg og øn- sket om at hjælpe andre? Bogen handler om hvordan pædagoger kan udvikle sit forhåndskendskab og fremme børns udvikling af kommunikativ og social kompetence. I et klima som præges af respekt for uligheder kan leg, drama og reflekterende samtale omkring oplevelser og følelser øge børns selver- kendelse og stimulere forskellige udtryksmåder, som baner vej for empatisk hand- lekraft. Forfatteren MARGARETA ÖHMAN er børnepsykolog og har gennem mange år beskæftiget sig med udviklingsarbejde med henblik på at styrke børns leg, sprog og empatiske formåen i daginstitutioner.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2013 på forlaget Conflict.dk
Oplag: active
ISBN: 87-9964-570-X
Kategorier: Børn & forældre, Kommunikation, Krop & sind, Ledelse & Management, Organisation, Personlig udvikling, Pædagogik
pris: 160 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 460 gram
Fin stand som næsten ny - indbundet - 213 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: DET SAGDE DU BARE IKKE! Her er den morsomste og mest seriøse bog, du ville ønske, at du havde læst for længe siden, hvis: ⚫ du vil lære noget om dig selv, hvordan du fungerer sammen med andre, og hvorfor det nogen gange går galt ⚫ du arbejder med mennesker, møder mennesker, træder andre mennesker over tæerne, og andre træder ind over dine grænser, og hvad du gør ved det ⚫ du vil lære, hvad dine børn og din partner egentlig siger til dig ⚫ du vil lære at tackle modstand og andre menneskers mystiske kommunikation på en underholdende måde Konflikter sådan tackler du dem! fortæller, hvorfor det kan være så svært at være sammen med andre mennesker, og hvorfor det er så vigtigt, at vi er det. Bogen er fyldt med sjove eksempler, værktøj og gode råd til at håndtere konflikter i hverdagen og på sin personlige og humoristiske måde skubber Lars Mogensen dig ind i dit eget indre, hvor du finder både kræs og bras. Han lærer dig at nyde dine gode sider og acceptere dine dårligdomme. Og han viser dig, at ydmyg selvglæde er guld værd, når andre mennesker gør dig grumset. Lars Mogensen - konfliktcoach og karatekæmper, forfatter til bogen "Konflikthåndtering" og en af Danmarks mest efterspurgte foredragsholdere med over 200 foredrag om året. Holder foredrag om kropssprog og kommunikation, konflikthåndtering, og hvorfor værktøjerne ikke altid virker.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 1997 på Dansk Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-8978-072-8
Kategorier: Børn & forældre, Psykologi, Pædagogik
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 540 gram
Pæn som næsten ny - der har været skrevet navn I bogen men det er dækket pænt af. - 251 sider - hæftet - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: HjerneÅret bragte en række af landets førende eksperter på børneneuro området sammen. Det kom der en bog ud af. Det er første gang, vi på dansk har en samlet fremstilling af neurobiologisk betingede udviklingsforstyrrelser, skrevet af børnelæger, børnepsykiatere, børnepsykologer og neurologer, hver ud fra deres ekspertområde. Børn der er anderledes handler om børn med generel udviklingshæmning motoriske forstyrrelser kontaktforstyrrelser opmærksomhedsforstyrrelser, sprogforstyrrelser, forstyrrelse af social perception, epilepsi, tvangstanker, tvangshandlinger og tics hovedpine Bogen giver indhold til diagnoserne: mental retardering, cere- bral parese, autisme, Aspergers syndrom, dysfasi, dysleksi, DAMP, ADHD, epilepsi, OCD, Tourettes syndrom og migræne. Børn der er anderledes er informationsrig og dog lettilgængelig. Den er skrevet til de mange forskellige faggrupper, som har arbejdsmæssig kontakt med børnene. Studerende kan bruge bogen i deres uddannelse. Og forældre kan udvælge og læse de dele, som interesserer dem.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.