Senest opdateret 21. august
fra 1999 på Odense universitetsforlag
ISBN: 8778384605
Kategorier: Idræt, Pædagogik, Sport & fritid, Studiebøger, Undervisning
pris: 116 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 301 gram
Bog, Format: hæftet, Stand: perfekt, som ny. Boldspil optager mere end halvdelen af idrætsundervisningen i skoler og på gymnasier. Boldspil er medrivende og rummer oplagte pædagogiske kvaliteter som eksempelvis samarbejdet i grupper. Bold-spilundervisningen er gennem de sidste 20 år blevet grundigt reformeret. Med bogen vil forfatterne bidrage til at fortsætte denne udvikling. Det er bogens intention at give læseren en historisk og pædagogisk baggrund for boldspillenes udvikling. På grundlag heraf mener forfatterne, at der er behov for nytænkning i og udvikling af boldspilundervisningen i skolen, på uddannelsesinstitutioner og i forenings-idrætten. Denne nytænkning beskrives i bogen med såvel pædagogiske modeller som en række konkrete indholds-mæssige forslag til boldspilundervisningen. Forfatterne kalder den ny boldspilundervisning for teambold som udtryk for, at undervisningen bør tage udgangspunkt i deltagerne og gruppen eller teamet. Bogen henvender sig primært til idrætsundervisere folkeskolens ældste klasser, på gymnasier, ved videre-gående og højere uddannelser (seminarier og universiteter) samt til studerende ved disse. Bogen kan dog også anvendes af trænere og ledere i den frivillige idræt.
Find flere bøger fra samme bogsælger og spar penge i fragt!. Klik her og find flere bøger fra samme bogsælger