Senest opdateret 21. juli
fra 2000 på forlaget Apostrof
Oplag: active
ISBN: 87-591-0485-6
Kategorier: Børn & forældre, Pædagogik
pris: 85 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 400 gram
SMIL vi skal spise – børnefamiliens måltider –138 sider – Hardback - Sprog: Dansk. Bogen egner sig til forældre og til alle der i deres professionelle liv arbejder med børn og forældre, for eksempel pædagoger, praktiserende læger, sundhedsplejerske og psykologer. - Pris ex forsendelse -B1720 -19 -11014
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 20. juli
1. udgave fra 2008 på Maaholms Forlag - 1. oplag
Oplag: active
ISBN: 978-87-7959-301-5
Kategorier: Billedbøger, Børnebøger, Pædagogik
pris: 45 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 270 gram
Pas på dig selv - når du er ude – 32 sider - Hardback – Sprog: Dansk – illustreret af Mike Gordon – indgår i serie Pas på dig selv. Billedbog med hensigten at lære små børn at tage ansvar og passe på sig selv, når de færdes uden for hjemmet. Den stiller barnet spørgsmål og giver eksempler på, hvor de skal være påpasselige. B2218 -16 -10108 – Pris ex forsendelse
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 20. juli
1. udgave på Politikens forlag
Oplag: active
ISBN: 9788740037272
Kategorier: Børn & forældre, Psykologi, Pædagogik
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 775 gram
Ideer til mindre støj og åndehuller i børns liv. 287 sider, illustreret i farver, heftet, rigtig flot stand.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 19. juli
1. udgave fra 2009 på forlaget People's Press
Oplag: active
ISBN: 9788770557214
Kategorier: Børn & forældre, Pædagogik
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 700 gram
255 sider, illustreret i farver, heftet i super flot stand.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 19. juli
1. udgave fra 2010 på Det Andersenske Forlag
Oplag: active
ISBN: 9788792240125
Kategori: Pædagogik
pris: 70 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 250 gram
Aldrig brugt - har bare stået i reolen :-)
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 19. juli
1. udgave fra 2011 på forlaget Frydenlund -1. oplag
Oplag: active
ISBN: 978-87-7887-933-2
Kategorier: Børn & forældre, Pædagogik
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 800 gram
Kan selv! Vil selv! - 156 sider - Kartonbind - Sprog: Dansk - Rigt illustreret i farver. Fortællere om børns selvstændighed, trods og de mange forældre-børn kriser. Den er fyldt med praktiske råd om, hvordan man håndterer situationen med et trodsigt barn og med fortællinger fra børn og forældre, der har været igennem det. - Pris ex forsendelse -B1716 -11 - 10614
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 18. juli
1. udgave fra 1989 på Forlaget KLIM
Oplag: active
ISBN: 87-7724-081-2
Kategorier: Antologier, Historie:Danmark, Historie:Kultur, Pædagogik, Samfund & historie, Undervisning
pris: 220 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 584 gram
303 sider. Orig. heftet m. sideflaps. Illustr. s/h. Antologi. Fra forskellige vinkler fortælles historien om pigers og kvinders skoleliv: om skolepigerne og lærerinderne, om pigefag, færdigheder og kundskaber, om dannelsesidealer og livsperspektiver. Man gjorde dem til kvinder. Skolepigeliv i Århus. Den sansede dagligdag. Også på pigers vilkår. Pænt eksemplar (HRN)
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 17. juli
1. udgave fra 2005 på Dansk Pædagogiske Universitets Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-7684-003-4
Kategorier: Psykologi, Pædagogik
pris: 74 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 950 gram
Softback m. flapper. Som ny. Købes flere bøger samlet, sendes med én porto. (KVD112) Vejer 750 gram.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 16. juli
1. udgave fra 2009 på forlaget Samfundslitteratur
Oplag: active
ISBN: 87-5931-430-3
Kategorier: Psykologi, Pædagogik, Sociologi
pris: 270 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 630 gram
Pædagogisk, psykologisk, sociologisk og kulturelt forankret redegørelse for de unges situation.... Bogen er ren og uden æselører
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 16. juli
fra 2016-08-24 på forlaget Aarhus University Press
Oplag: active
ISBN: 87-7124-792-0
Kategorier: Pædagogik, Sociologi
pris: 270 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 1120 gram
I Studier i pAedagogisk sociologi kortlAegger forskere fra DPU - Danmarks Institut for PAedagogik og Uddannelse - den pAedagogiske sociologis udvikling og aktualitet. Bogen indeholder kapitler om bade national og transnational uddannelsespolitik og om uddannelsesinstitutionernes didaktik og faglighed pa forskellige uddannelsestrin. Desuden er der kapitler om intervention, ulighed og monsterbrydning i uddannelsessystemet og eksempler pa sAerlige metodiske tilgange til den pAedagogiske sociologi.Studier i pAedagogisk sociologi kan lAeses som et bidrag til en forstaelse af de komplekse politiske, sociale og organisatoriske sammenhAenge, der danner ramme om pAedagogisk praksis pa tvAers af uddannelsesomrader og -institutioner.Bogen er isAer henvendt til studerende pa kandidatuddannelsen i pAedagogisk sociologi og pa professionsuddannelserne. De 20 kapitler giver os ny viden om, hvordan vi kan forsta og handtere borns, unges og voksnes lAering og socialisering i et samfundsmAessigt perspektiv.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 16. juli
12. udgave fra 1999 på Gyldendal, Nordisk Forlag A/S
Oplag: active
ISBN: 87-00-37186-6
Kategorier: Faglitteratur, Ordbøger & leksika, Psykologi, Pædagogik
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 650 gram
Standen er god som næsten ny. 445 sider - hård indbinding. Beskrivelse / teksten fra bogens bagside: Denne opslagsbog henvender sig til alle, der læser psykologisk og pædagogisk litteratur. Ud over disse fags centrale ordforråd er med- taget mange ord og begreber fra tilstødende videnskabsområder; det drejer sig især om psykiatri, etik, filosofi, sociologi, kriminologi, medicin, statistik og etnologi. Denne 12. udgave er ændret; der er nu 9.200 opslagsord og ca. 180 illustrationer. Ordbogen er nu trykt i 141.000 eksemplarer. Bogen er uundværlig for den, der vil følge med i den psykologiske og pædagogiske faglitteratur.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 14. juli
fra 1999 på Forlaget Rebus
Oplag: active
ISBN: 87-7928-075-7
Kategorier: Billedbøger, Børnebøger, Børn & forældre, Faglitteratur, Ordbøger & leksika, Pædagogik
pris: 135 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 600 gram
Mine første engelske sætninger – En træk-i-fligen ordbog - uden sidetal – Hardback - Storformat – Sprog: Dansk & Engelsk – Rigt illustreret i farver. Engelsk er sjovt! Med bogen her kan du lære mange anvendelige sætninger. Træk i fligen og test dig selv. Bagest i bogen kan du se alle de sætninger du har lært. - Pris ex forsendelse - B1719 -13 – 10774
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 13. juli
fra 1985 på Pædagogisk Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-88101-48-7
Kategorier: Pædagogik, Undervisning
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 120 gram
Tilrettelæggelse af specialundervisning – 79 sider – Paperback med lette brugsspor – Sprog: Norsk Gennem 1970’ernes lovarbejde er vi nået frem til målsætninger om, at de funktionshæmmede bør integreres i den almindelig skole. I praksis er dette som regel udmøntet i nogle vage og generelle målformuleringer, i udsagn og råd om smidigere pædagogisk indhold,… B2031 – 20 – 10151 - Pris ex forsendelse
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 12. juli
1. udgave fra 2002 på forlaget Borgen
Oplag: active
ISBN: 87-2101-845-6
Kategorier: Lokalhistorie, Pædagogik, Samfund & historie, Øvrige
pris: 120 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 800 gram
Et gen af Mozart er en socialhistorisk beretning om arbejdet med at sikre tilværelsen for de svageste i samfundet. Bogen er på 487 sider. I 47år arbejdede Paul Hviid Kristensen med socialt arbejde for Københavns kommune - først som kontor elev, senere som assistent og kontorchef for til sidst at ende som socialdirektør under skiftende borgmestre.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2008 på forlaget BUPL
Oplag: active
ISBN: 978-87-7738-190-4
Kategorier: Faglitteratur, Ledelse & Management, Pædagogik
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 535 gram
Som ny og ulæst. - 204 sider. Pædagogfaglig ledelse er et nyt begreb, der beskriver ledelse af dagtilbud. Pædagogfaglig ledelse kombinerer ledelsesteori med pædagogisk viden og erfaringer, hvilket giver en langt bedre forklaringskraft til hvad ledelse af pædagogiske institutioner indebærer. Hvor gængs ledelsesteori placerer den pædagogiske faglighed alene inden for disciplinen faglig ledelse, siger pædagogfaglig ledelse at alle ledelsesdiscipliner (personaleledelse, økonomisk og administrativ ledelse, strategisk ledelse og faglig ledelse) skal gennemsyres af pædagogisk viden og erfaringer. Ledelse udøvet på baggrund af pædagogfaglig ledelse sikrer, at pædagogiske institutioner drives og udvikles optimalt, samt at kommunerne får et højt kvalificeret pædagogfagligt input til udvikling af politikker for børn og unge. Bidragene i antologien tager udgangspunkt i forskellige aspekter ved det at lede pædagogiske institutioner ud fra et ledelsesmæssigt, pædagogisk, administrativt og samfundsmæssigt perspektiv.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2002 på forlaget Klim
Oplag: active
ISBN: 87-7955-099-1
Kategorier: Faglitteratur, Organisation, Pædagogik, Studiebøger
pris: 155 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 425 gram
Ubrugt - pæn og hel som næsten ny - 227 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Den pædagogiske institution stilles i disse år over for en lang række nye udfordringer fra omgivelserne. Politikere, forvaltning og brugere har store og ofte modsatrettede forventninger, som skal imødekommes, samtidig med at institutionen udvikler den pædagogiske kerneydelse og den organisatoriske praksis. Organisationsforståelse i moderne pædagogiske institutioner søger med baggrund i en pædagogisk-sociologisk forståelsesramme at komme med svar på, hvad disse udfordringer betyder. Omgivelsernes forventninger analyseres og diskuteres med udgangspunkt i de to temaer: • Den offentlige modernisering: de overordnede samfundsmæssige betingelser, som institutionen skal virke i. • Den kulturelle modernisering: de livsvilkår, der omgiver det enkelte menneske. Samspillet med omgivelserne har stor betydning for, hvor- dan institutionen skal forstå sig selv som organisation. Igennem en række analyser og billeder af praksis beskrives institutionens muligheder for at agere i hverdagslivet og udvikle sig.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
fra 2016 på forlaget Institut for Relationspsykologi
Oplag: active
ISBN: 87-9968-330-X
Kategorier: Psykologi, Pædagogik
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 465 gram
Introduktion til ICDP-programmet. ICDP - "International Child Development Programme" er et program udviklet til at sikre børns sunde psykiske og følelsesmæssige udvikling. ICDP har som grundtanke, at den bedste måde, hvorpå man kan hjælpe et barn, er at støtte og gøre barnets omsorgsnetværk stabilt og optimalt udviklingsstøttende. ICDP-programmet er udformet som et forebyggelsesprogram med fokus på samspillet mellem omsorgsperson og barn. Programmets grundlæggende formål er at reaktivere og bevidstgøre forældres og andre omsorgsgiveres medfødte ressourcer og evner til god pleje og understøttende samspil. Denne bog er obligatorisk grundbog for certificerede ICDP-uddannelse.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2002 på forlaget Apostrof
Oplag: active
ISBN: 87-5910-521-6
Kategorier: Psykologi, Pædagogik
pris: 175 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 645 gram
Hård indbinding - Få brugsspor på omslaget NÆSTEN som ny. - 286 sider. Et bud på en definition af pædagogisk relationskompetence, samt en redegørelse for de værdiforestillinger, der knytter sig til de professionelle voksen-barn relationer i daginstitutioner og skoler, samt de øvrige relationer i den pædagogiske verden.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2007 på Dansk Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-7706-494-1
Kategorier: Kompetenceudvikling, Psykologi, Pædagogik
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 405 gram
- Ny ubrugt bog. - 223 sider. - Inspiration og metoder til en ressource- og løsningsfokuseret tilgang til dagliglivets udfordringer, hvor der tages afsæt i barnets og dets omgivelsers ressourcer og kompetencer
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2009 på Schønbergs forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0303-367-8
Kategorier: Børn & forældre, Krop & sind, Personlig udvikling, Psykologi, Pædagogik, Ungdom
pris: 145 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 290 gram
Fin, hel og ren som næsten ny - 202 sider. Beskrivelse af hjernens udvikling hos drenge og piger med henblik på, hvad hjerneudviklingen betyder for deres reaktionsmønster, indlæring og sociale relationer. Derigennem kan forældre bedre forstå og håndtere barnet i dets forskellige udviklingstrin.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2004 på Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-7706-351-1
Kategorier: Kommunikation, Ledelse & Management, Organisation, Pædagogik, Studiebøger
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 640 gram
NÆSTEN som ny - 358 sider Bogens beskrivelse på bagsiden. - Der hverdagssprog vi møder andre med, har opfe utilsigtede negative virkninger på vores indbyrdes relationer, fordi vi kommer til at fokusere på det enkelte individ frem for relationer, på årsagsforklaringer frem for fælles forståelse og på tildeling af skyld frem for tilkendegivelse af anerkendelse og værdighed. Erhvervspsykologisk konsulent Gitte Haslebo udfordrer den traditionelle psykologi og måden, hvorpå vores kultur forsøger at forstå og udvikle det enkelte individ, de indbyrdes relationer og organisationer. Samtidig præsenteres nye begreber, der kan indgå i et mere respektfuldt, rummeligt og kraftfuldt sprog. Bogen igennem omsættes de systemiske, anerkendende, narrative og socialkonstruktionistiske begreber til konkret praksis bl.a. ved hjælp af mange illustrative historier, der belyses både fra lederens, medarbejderens og konsulentens perspektiv. Forfatteren problematiserer de gængse metoder til at fremme personlig udvikling, løse problemer og afgøre konflikter i organisationer og breder i stedet en vifte af alternative metoder ud, der kan skabe relationelt ansvar, dialog og læring. Bogen henvender sig til ledere, medarbejdere samt interne og eksterne konsulenter, der har brug for nye metoder til at skabe læring og udvikling i organisationer. Studerende med interesse for erhvervspsykologi, organisationsteori, kommunikation, retorik, ledelse, personalepolitik og organisationsudvikling vil også få glæde af bogen.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2015 på forlaget Dafola
Oplag: active
ISBN: 978-87-7160-016-2
Kategorier: Pædagogik, Studiebøger
pris: 235 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 710 gram
Bogen er næsten som ny - der har været skrevet navn I den, men det er fint dækket til. - 300 sider Beskrivelse fra bogens bagside: Denne grundbog til pædagogens grundfaglighed er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Derudover imødekommer bogen kravet om øget selvaktivitet ved også at være en aktiv opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Dette kan gøres ved hjælp af bogens tilhørende hjemmeside, hvor der til hvert kapitel findes forslag til læsernes efterfølgende selvaktivit.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
2. udgave fra 2002 på Nordisk Forlag A/S
Oplag: active
ISBN: 87-00-49424-0
Kategorier: Pædagogik, Studiebøger, Undervisning
pris: 85 kr – stand: ★★★★★★
Pæn bog som næsten ny - der har været skrevet navn I bogen, det er dækket pænt af. - STIKOD om indholdet. Illustreret - Socialpædagogisk bibliotek - Indhold: Æstetik - et nyt og dog gammelt omdrejningspunkt ; Værksted og formning - lidt historie ; Om teori og praksis ; Hvis er læreprocessen? ; Små og store børns livssituation ; Værkstedsarbejde og personlighedsdannelse ; Sanseintegration ; De mange intelligenser - Howard Gardners teori ; Begrebsudviklingen ; Fantasi ; Kreativitet ; Hvorfor tegner børn og unge, som de gør? ; Den billedsproglige udvikling ; Billedpædagogikker ; Arne Tragetons teori - rum- og formskabende udvikling og pædagogik ; Reformpædagogiske rødder - Brittain & Lowenfeld samt Bernadotteskolen ; Freinets pædagogik ; Pædagogikken i Norditalien ; Værksteder i dag- og døgninstitution ; Værksteder i indskolingen og skolen ; Fremtidens værksteder
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2010 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0304-272-3
Kategorier: Psykologi, Pædagogik
pris: 135 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 280 gram
Fin, hel og ren bog som ny. - 181 - Inro/beskrivelse. Narrativ og anerkendende pædagogik har i de senere år fået stor opmærksomhed i mange pædagogiske kredse, men det kan være svært at omsætte de gode intentioner om en anerkendende holdning til praksis. Børns fortællinger beskriver, med afsæt i den pædagogiske retning ”Den Integrerende Baggrund”, hvordan man kan arbejde med narrativitet og anerkendelse i pædagogisk praksis. Den Integrerende Baggrund er inspireret af systemisk teori og sigter mod at skabe en inkluderende og integrerende pædagogik, hvor det enkelte barns fortælling og dennes betydning integreres i børnegruppens fælles fortællinger, lege og aktiviteter. Bogen handler om ”det lige møde”, hvor børn og voksne handler sammen i en ligeværdig situation. Barnet udvikler med den voksnes hjælp erkendelser om sig selv og verden gennem fortællinger. Dette dokumenteres i form af plancher, i ”barnets bog”, læringshistorier om barnet m.v., som den voksne bruger til at følge op på og støtte det enkelte barns engagement og kompetence. Børns fortællinger henvender sig til uddannede pædagoger i institutioner, der ønsker at påbegynde eller videreudvikle arbejdet med anerkendende og narrativ pædagogik med udgangspunkt i Den Integrerende Baggrund. Den henvender sig desuden til studerende på pædagoguddannelsen. Vicki June Sieling, cand.psych.aut., er efteruddannet i systemisk og narrativ teori og metode, bl.a. på DISPUK. Hun har de sidste 10 år arbejdet i offentlige organisationer, både som supervisor, projektleder, konsulent, terapeut og kursusholder primært med socialt arbejde med børn, unge og deres familier, men også i en række daginstitutioner, bl.a. i Hillerød Kommune.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 1999 på forlaget BUPL
Oplag: active
ISBN: 87-7913-029-1
Kategorier: Pædagogik, Studiebøger
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 435 gram
Fin som ny - der har været skrevet navn i bogen men det er pænt dækket af - hæftet - - 223 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: PÆDAGOGISK BOGKLUB "Liv & læring i pædagogiske kontekster" henvender sig først og fremmest til pædagoger og pædagogstuderende, men kan med udbytte læses af alle med interesse for ny viden om læringsprocesser. De enkelte artikler er byggesten til teoretisk forståelse og analyse af læring som begreb og som element i pædagogisk praksis. Forfatterne er danske og udenlandske forskere på området.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2009 på Akademisk forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0303-664-2
Kategorier: Faglitteratur, Kommunikation, Pædagogik
pris: 135 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 205 gram
Fin som ny - 132 TEKST FRA BOGENS BAGSIDE Mange pædagoger og lærere opfatter krav om dokumentation som endnu en opgave, et rent administrativt anliggende, som tager tiden fra den pædagogiske opgave. Sådan behøver det imidlertid ikke at være. Den narrative dokumentationsmetode gør dokumentationsarbejdet til en integreret og meningsfuld del af det pædagogiske arbejde i skoler og institutioner. Gennem de professionelles egne fortællinger om begivenheder fra hver-dagen afdækker metoden de logikker, problem- og løsningsforståelser, som pædagogen eller læreren tænker og handler ud fra i sit pædagogiske virke. Den er således et godt redskab til at udforske og dokumentere egen prak-sis på pædagogikkens egne betingelser. Den narrative metode bidrager desuden til udvikling og kvalificering af den pædagogiske indsats, samti-dig med at den styrker kvaliteten af dokumentationsarbejdet. Janne Hedegaard Hansen viser, hvordan man kan arbejde med metoden i praksis, og præsenterer de teoretiske og videnskabsteoretiske forud-sætninger for metoden. Bogen henvender sig til studerende på lærer-og pædagoguddannelsen, diplom- og andre videregående uddannelser inden for det pædagogiske felt. Desuden henvender den sig til pædagoger og lærere, ledere og konsulenter, der arbejder med pædagogiske problem-stillinger.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
3. udgave fra 2017-01-23 på forlaget BoD – Books on Demand
Oplag: active
ISBN: 87-7188-600-1
Kategorier: Faglitteratur, Forvaltning, Ledelse & Management, Organisation, Pædagogik
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 325 gram
Ny ubrugt bog - Paperback - 172 sider - Børnene er det råstof, Danmarks fremtid skabes af. Derfor er det helt afgørende, at vi som samfund hele tiden gør os klogere på, hvordan vi giver alle vores børn den bedst mulige trivsel, tryghed, læring og udvikling. Det er et rigtig stærkt afsæt for at forske i, hvordan vi som samfund skaber den bedste kvalitet for alle vores børn i deres dagtilbud. Samtidig giver det os en særlig forpligtelse til, at vi som samfund bruger den viden, forskningen stiller til vores rådighed, når vi træffer de afgørende beslutninger om, hvordan dagtilbuddenes indhold og rammer skal være. Bogen her er en revideret og udvidet udgave af "Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud 2", der udkom sidste år. Der er nye kapitler om sociale relationer i og omkring skolestart, overgange mellem dagtilbud, skole og SFO, tidlig indsats og sundhed og sundhedsfremme. Endelig er der et nyt metodeafsnit med præsentation af konceptuel ramme og et nyt dialogværktøj, KVALid.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2010 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0304-024-0
Kategorier: Børn & forældre, Kommunikation, Kompetenceudvikling, Personlig udvikling, Psykologi, Pædagogik
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 365 gram
Som ny - 245 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Godt for børn - anerkendende relationer i praxis rummer ny inspiration til de dagtilbud, der bygger på begreber som anerkendelse, omsorg og ligeværdighed. I bogen formidles teoretisk viden om anerkendende relationer, og der gives forslag til, hvordan teorien kan omsættes til virkelighed. Forfatterne fremlægger på baggrund af en lang række meget genkendelige, selvoplevede situationer fra dagligdagen en særlig arbejdsmåde, der kan støtte de ansatte i deres refleksioner over arbejdet med anerkendende relationer. Arbejdsmåden kan desuden danne udgangspunkt for dialog med forældre og andre samarbejdspartnere. Herudover handler bogen om betydningen af den struktur, som ansatte og forældre skaber for livet i institutionen, samt de samfundsmæssige og politiske forholds indflydelse på mulighederne for at skabe anerkendende relationer og derigennem styrke børns udviklingsmuligheder. Godt for børn er en varm og kærlig bog, skrevet med indføling med både børnene og de voksne og med mange eksempler fra hverdagen. Den henvender sig til pædagoger, pæda- gogstuderende og andre, der arbejder med børn, samt til forældre.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2010 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0304-232-4
Kategorier: Børn & forældre, Personlig udvikling, Psykologi, Pædagogik, Studiebøger
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 180 gram
Som ny - 157 sider. - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Samarbejde er en nødvendighed, når man sammen skal finde løsninger på store eller små problemer. Samarbejdets medie er samtalen, og i Relationskompetence giver Jørgen Riber anvisninger på, hvordan man kan fremme den professionelle samtale, så de involverede udvikler sympati for hinandens sag. Bogens grundholdning er, at det må være et krav til professionelle, der dagligt interagerer med andre mennesker, at de ved noget om, hvad der hhv. fremmer og hæmmer en samtale. Relationskompetence henvender sig til professionelle, der i deres dag- lige arbejde indgår i samarbejdsrelationer med andre mennesker, bl.a. lærere, pædagoger, specialpædagoger, socialrådgivere, sundhedsple- jersker m.fl. JØRGEN RIBER er læreruddannet og efteruddannet på DISPUK. Han arbejder i dag som selvstændig supervisor og terapeut. Har tidligere udgivet Forstået og forstyrret på Hans Reitzels Forlag.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2008 på Akademisk forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0303-136-5
Kategorier: Børn & forældre, Kommunikation, Kompetenceudvikling, Ledelse & Management, Personlig udvikling, Psykologi, Pædagogik, Studiebøger
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 340 gram
Bogen er som ny - 247 sider. - Med udgangspunkt i både praksisfortællinger fra SFO, socialpsykiatri og børnehave samt pædagogiske teorier beskrives anerkendelse som pædagogisk praksis. TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Anerkendelse og gode relationer mellem mennesker. Hvem kan næsten være imod? Det er det, de fleste mennesker i alle aldre, situationer og positioner gerne vil have, og det er det, professionelle i pædagogisk og socialt arbejde gerne vil praktisere. Spørgsmålet er imidlertid, hvad anerkendelse er, og hvad der skal til for at skabe gode og ligeværdige relationer? I Anerkendelse i praksis inddrager Lis Møller forskellige relationsorienterede metoder og supervision. Det teore- tiske fundament baseres især på den norske forsker og psykolog Anne-Lise Løvlie Schibbyes arbejde, og de mange pointer relateres til en række praksisfortællinger fra forskellige pædagogiske sammenhænge. Resultatet er en konkret bog, der bygger bro mellem teoretisk viden og pædagogisk praksis. Samtidig er bogen en inspirerende indføring i, hvordan professionelle i pædagogisk og socialt arbejde systematisk arbejder med relationer.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.