Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2009 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0303-801-7
Kategorier: Ledelse & Management, Pædagogik, Studiebøger
pris: 135 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 290 gram
Fin som ny - hæftet - 190 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: inklusionens pædagogik bygger på den mest aktuelle viden om socialt inkluderende pædagogisk praksis: Hvordan udvikles de faglige kompetencer, der er med til at skabe inkluderende lærings- og udviklingsmiljøer for alle børn i dagtilbud. Alle pædagogiske dagtilbud er i dag forpligtet på et inklusionsperspektiv. I forlængelse heraf oplever mange pædagoger en uoverensstemmelse mellem deres kompetencer og den udvidede opgaveportefølje, der er knyttet til de nye tiltag og ambitioner. Behovet for opkvalificering kommer tydeligst til udtryk i arbejdet med udsatte børn, børn som tidligere var blevet sendt videre til specialstøtte. Bogens fire forfattere arbejder alle med udviklings- og forskningsprojekter ved Nationalt Videncenter for Inklusion og Eksklusion (NVIE), hvorfra de har udviklet en grundlæg- gende teoretisk viden om social inklusion som pædagogisk proces. Vidensgrundlaget for Inklusionens pædagogik er desuden empiriske erfaringer fra en række udviklingsprojekter, som forfatterne har gennemført i forskellige kommuner
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 1996 på forlaget BUPL
Oplag: active
ISBN: 87-8978-055-8
Kategorier: Antologier, Faglitteratur, Kompetenceudvikling, Pædagogik
pris: 85 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 430 gram
Som næsten ny - der er skrevet navn I bogen men det er dækket af - 167 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Pædagogernes fagforening engagerer sig ikke alene i lonpolitik og arbejdsvilkår. BUPL deltager også i diskussionen af børn og unges vilkår og af det pædagogiske arbejdes betydning i samfundet. Denne antologi er et bidrag til debatten. En række forfattere giver heri deres bud på den pædagogiske faglighed. Tilsammen danner de et broget, men forhåbentlig sammenhængende billede af pædagogens kompetencer inden for store dele af det pædagogiske arbejdsfelt.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 2009 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-0303-470-4
Kategorier: Pædagogik, Studiebøger
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 340 gram
Perfekt stand - hæftet - 192 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Den moderne pædagog har mange opgaver. Den vigtigste er naturligvis den pædagogiske indsats i forhold til barnene, men herudover tager den professionelle pædagog sig al en lang række andre ting, der sammen med den pædagogiske kerneydelse udgør hendes faglighed, hendes professionsviden. Den professionelle pædagog handler om alt det andet, som pædagogens arbejdsliv også rummer mødehåndtering, kommunikation med forældrene, den vanskelige samtale, dokumentation, samarbejde med kolleger og andre faggrupper m.v. Herudover giver bogen gode råd om at være ny medarbejder i institutionen, pædagogisk skriftlighed, god planlægning og ledelse og om, hvordan man kan forebygge stress og udbrændthed i en travl hverdag. Bogen kombinerer teori og praksis, men er primært praksisorienteret. Hvert kapitel afsluttes med nogle spørgsmål, som læseren kan reflektere over sammen med sine medstuderende eller kolleger. Bogen er desuden forsynet med skemaer, planlægningsark og modeller, der kan hjælpe til at skabe overblik i det daglige arbejde. Supplerende materiale findes på bogens hjemmeside: den-professionelle-pædagog.hansreitzel.dk Bogen henvender sig til såvel pædagogstuderende som uddannede pædagoger.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 1980 på Akademisk forlag
Oplag: active
ISBN: 87-5002-663-1
Kategorier: Børn & forældre, Faglitteratur, Personlig udvikling, Psykologi, Pædagogik, Selvudvikling, Studiebøger
pris: 175 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 345 gram
Ren, hel, pæn og god stand, som næsten ny, efter 30 år i reolen. - hæftet - 215 sider. - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: HERRE I EGET HUS" HANDLER OM ARBEJDET MED PROBLEMBØRN" OG DERES FORÆLDRE OG FAMILIERNES "KAMP POR AT OVERTAGE KONTROLLEN OVER DERES EGET LIV. BOGEN ER OGSÅ ET OPGØR MED DET BEHANDLINGSSYSTEM, SOM OFTE FØRER TIL EN ØGET AFHÆNGIGHED AF BEHANDLERNE, HERRE EGET HUS" RUMMER TEORETISKE OVERVEJELSER OVER SYSTEMORIENTERET FAMILIEBEHANDLING, MEN ER SAMTIDIG KRYDRET MED ET VÆLD AF EKSEMPLER FRA ET UDVIKLINGSARBEJDE PÅ FAMILIEAFDELINGEN PÅ BEHANDLINGSHJEMMET DALGARDEN VED ÅRHUS.. HER FORSØGER MAN AT ERSTATTE FLERÅRIGE INDSKRIVNINGER AF BØRN PÅ DØGNAFDELINGER MED INTENSIV KORTTIDSBEHANDLING AF HELE FAMILIEN. HERRE I EGET HUS" HENVENDER SIG SÅLEDES TIL ALLE, DER ER INTERESSEREDE i BEHANDLING AF BØRN OG FAMILIER.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1 . udgave fra 1996-01-01 på forlaget Det Tværministerielle Børneudvalg
Oplag: active
ISBN: 87-6016-145-0
Kategorier: Forvaltning, Pædagogik
pris: 70 kr – stand: ★★★★★★
Fin som ny - hæftet - 164 sider - TEKSTEN HER ER BOGENS FORORD. Forord - Initiativet til projektet Børn og unges aktive medvirken i samfundet blev taget af Regeringens Børneudvalg i december 1993. Baggrunden var, at Det Tværministerielle Børneudvalg i årene 1990-1991 gennemførte et tværfagligt projekt under titlen "Børn som Medborgere" i fem kommuner. Formålet med projektet var at styrke og fremme børn og unges indflydelse, medbestemmelse og ansvar i samfundslivet. Projektet Børn og unges aktive medvirken i samfundet bygger videre på erfaringerne fra projekt "Børn som Med- borgere", dog således at dette projekt er sket med udgangspunkt i de institutioner, børn færdes i dagligt, og i deres fritidsvalg: daginstitutioner, skoler, foreninger, bibli- oteker m.v. Formålet med projekt Børn og unges aktive medvirken i samfundet er: ⚫ at synliggøre børn og unge som medborgere ⚫ at skabe forståelse hos voksne for børn og unges interesser og ønsker ⚫ at styrke dialogen mellem børn og voksne ⚫at give børn og unge viden og erfaringer med de demokratiske processer og spilleregler Undervisningsministeriet, Kulturministeriet og Socialmi- nisteriet har samarbejdet om projektet. Projektet omfatter udover daginstitutionsområdet folkeskoler, idrætsforeninger og biblioteksområdet. På folkeskoleområdet har syv skoler været involveret og her er projektet afsluttet. Der arbejdes på at udgive en rapport, ligesom der arbejdes med en eventuel fortsættelse af projektet. På idrætsområdet har deltaget 11 idrætsforeninger og også her er der en rapport under udarbejdelse. Biblioteksområdet har i efteråret 1995 startet projektet med deltagelse af 11 biblioteker. På daginstitutionsområdet har daginstitutioner spredt geografisk i landet og dækkende: Vuggestue aldersintegrerede daginstitutioner, fritidshjem og skolefritidshjem samt 2 særlige daginstitutioner deltaget i projektet. 12 daginstitutioner har gennemført projektet og giver i denne rapport hver især et indblik i deres projekt. Det Tværministerielle Børneudvalg vil sige tak til projekt- institutionerne for et arbejde, som har kostet masser af energi, entusiasme og diskussioner i daginstitutionerne. I projektperioden har der været nedsat en styregruppe be- stående af Kulturministeriet og Socialministeriet og relevante organisationer på området.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
2. udgave fra 1995 på Forlaget Nielsens
Oplag: active
ISBN: 87-8990-018-9
Kategorier: Børn & forældre, Personlig udvikling, Pædagogik
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Fin som næsten ny - der har været skrevet navn I bogen men det er pænt dækket af - hæftet - 135 sider. - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: MANGE DANSKE DRENGE lever i en alarmerende situation: Deres verden er stort set kun befolket med kvinder. Det gælder både på institutionerne og hjemme, hvor far ofte er en fraværende skilsmissefar, en work-a-holic-far eller en af de vattede, skvattede og udflydende goplefædre, som Danmark er alt for fuld af. TARZAN I DAMEJUNGLEN handler om de problemer, som denne fatale kønsskævhed giver drengene (og pigerne!) og dermed det samfund, som de vokser op i. Bogen indeholder konkrete forslag til, hvordan pædagoger og foræl- dre kan ændre på situationen.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2001 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-7913-236-7
Kategorier: Børn & forældre, Psykologi, Pædagogik
pris: 195 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 510 gram
Pæn som næsten ny - hæftet - 308 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: "Gå op ad trappen, luk forsigtigt døren op og se ind i børneværelset. Hvad ser du? De fleste af os ser uskyld og hjælpeløshed, et ubeskrevet blad. Men i virkeligheden er det vi ser en uovertruffen hukommelse, den mest læringsparate mekanisme i verden." Næste gang du kikker ned i en vugge, så tænk over at det ikke kun er endnu et lille nuttet ansigt, du ser på. Hjernen bag de lysende blå eller brune øjne er langt mere sofistikeret end nogen computer. Tænk engang beskriver, hvordan og hvor meget spædbørn og små børn ved og lærer, og hvor meget forældrene lærer dem uden at tænke over det. Forfatterne sammenligner barnet med forskeren, der vurderer og justerer sine teorier i lyset af den nye viden, han hele tiden indsamler. Det samme gør det lille barn, når det skal lære at forstå, vurdere og kontrollere sine omgivelser. Tænk engang henvender sig til alle, der-privat eller professionelt - ønsker en velskrevet, lettilgængelig indføring i, hvad man i dag ved om små børns udvikling af bevidsthed, sprog og opfattelse af deres omverden. "Denne bog er en perle, en lykkelig kombination of viden, sund fornuft og fremsynethed båret af en grundlæggende humanistisk forståelse for, hvad det vil sige at være et menneske i en verden i forandring. Forfatterne repræsenterer ikke blot det ypperste inden for det videnskabelige område, der beskæftiger sig med udvikling, de tilfører også deres arbejde en dybere indsigt i de svære filosofiske spørgsmål, som til alle tider har forplumret vores opfattelse og forståelse af, hvad det vil sige at 'vokse op'. Jerome S. Bruner, professor i psykologi, New York University "Denne bog er et værdifuldt supplement til forældrenes boghylde. Den giver en klar beskrivelse af hvordan spædbørn og små børn lærer. Efter læsningen af den kan forældrene lade sig rive med af den oplevelse, det er at se helt små børn efterligne og lære 'reglerne' for kommunikation og sprogbrug. En interessant bog skrevet af tre glimrende 'baby watchers"." T. Terry Brazelton, M.D., Harvard Medical School "Denne bog er på en og samme tid en fremragende syntese af den seneste forskning om børns bevidsthed og et udfordrende argument for at små børn ligner aktive forskere. Der er få bøger om menneskelig udvikling, som så ubesværet henvender sig til både professionelle og forældre." Howard Gardner, ph.d.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2006 på forlaget Gyldendal
Oplag: active
ISBN: 87-0301-267-0
Kategorier: Børn & forældre, Psykologi, Pædagogik
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 255 gram
Som nu - 199 sider - hæftet - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: I de senere år har en ny bevægelse inden for psykologien kaldet "positiv psykologi" set fokus på menneskets positive, kreative og kommunikative egenskaber og potentialen fx evnen til fordybelse, optimisme, innovation og evnen til at opnå eller komme i flow. I bogen fortælles om den ungarske teoretiker Mihaly Csikszentmihalyis udvikling af fow-teorien, og flow-begrebet sættes relation til hjernens funktion samt til beslægtede teorier inden for psykologien. Desuden beskæftiger den sig med æstetiske læreprocesser, kreativitet og optimale læringsmiljøer. Bogen henvender sig primært til studerende på pædagog- og lærerseminarierne og de pædagogiske diplomuddannelser
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
fra 2006 på forlaget Apostrof
Oplag: active
ISBN: 87-5910-604-2
Kategorier: Børn & forældre, Psykologi, Pædagogik
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 210 gram
Perfekt ubrugt stand - hæftet - 95 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Kunsten at sige nej handler om at tage ansvar for sig selv - også af hensyn til andre. Kunsten at sige nej er at lære at afgrænse og definere sig selv uden at krænke eller såre andre. I det lange løb er det kun muligt at sige et helhjertet ja til sig selv og hinanden, hvis vi også føler os frie til at sige nej, når det er det mest autentiske svar. Kunsten at sige nej er skrevet i dyb respekt for en forældregeneration, der som den måske første i verdenshistorien skal skabe deres forældrerolle indefra - fra deres egne tanker, følelser og værdier, fordi de hverken har en kulturel eller en saglig konsensus uden for sig selv, som de kan støtte sig til eller kopiere. Samtidig skal de forsøge at skabe parforhold, som er ligeværdige og på en og samme tid båret af respekten for det enkelte menneske og fællesskabets krav om forpligtelse og samarbejde. Hvis det skal lykkes, må man lære sig kunsten at sige nej.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2019 på forlaget Dafolo
Oplag: active
ISBN: 87-7160-775-7
Kategorier: Pædagogik, Studiebøger
pris: 155 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 565 gram
Ny og ubrugt - hæftet - 236 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: I foråret 2018 blev der vedtaget ændringer til dagtilbudsloven, som blandt andet har til formål at styrke kvaliteten i dagtilbud gennem en styrket pædagogisk læreplan. Disse ændringer tydeliggør blandt andet et fælles pædagogisk grundlag for alle dagtilbud med fokus på at etablere gode læringsmiljøer for alle børn i alle hverdagens situationer, fra leg og spontane situationer over vokseninitierede aktiviteter til rutiner. Formålet med denne bog er at bidrage med et nyt og relevant vidensgrundlag, der kan understøtte realiseringen af de nye lovændringer og den tilhørende bekendtgørelse. Bogen retter sig mod det grundlæggende pædagogiske fundament, der beskrives og vægtes i lovgivningen og i Master for en styrket pædagogisk læreplan. Bogens 14 kapitler behandler følgende centrale emner i det pædagogiske grundlag: Den brede læringsforståelse Det gode børneliv, børnesyn og børneperspektiver Faglig ledelse og organisering af læringsmiljøer Tværfagligt samarbejde, åbent dagtilbud og sammenhæng i børnenes liv Børn i udsatte positioner Dokumentation og evalueringskultur Forældresamarbejde. I bogen anlægges et empirisk og videnskabeligt perspektiv på dagtilbudspædagogik og pædagogisk praksis, og der tages afsæt i den seneste viden på området. Bogen er skrevet med udgangspunkt i et samarbejde mellem professionshøjskolerne og af forfattere, der på forskellig vis er knyttet til undervisning, udvikling og forskning på professionshøjskolerne. Bogen fungerer som grundbog til faglige ledere, studerende og pædagogisk personale på grund-, efter- og videreuddannelse på dagtilbudsområdet. Bogen henvender sig desuden til alle, der beskæftiger sig med dagtilbud, og som ønsker en indføring i det fælles pædagogiske grundlag for dagtilbudsloven. Find forslag til selvaktivitet og andet materiale til bogens kapitler på www.dafolo.dk/profpædagog Serien DEN PROFESSIONELLE PÆDAGOG bidrager med ny viden og indsigt gennem en række udgivelser, der sætter fokus på aktuelle pædagogiske temaer som kvalitet, didaktik, evidens og udvikling af læringsmiljøer i dagtilbud. Serien er på samme tid forskningsinformeret og professionsrettet, og en central pointe med seriens udgivelser er, at læseren via tilhørende materiale på seriens hjemmeside kan arbejde i dybden med teksterne og egen selvaktivitet. Målgruppen er studerende på pædagogers grund-, efter- og videreuddannelser.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2007 på Dansk Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 9788703030692
Kategorier: Psykologi, Pædagogik
pris: 159 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 560 gram
Pæn som næsten ny - hæftet - 306 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: POSITIV PSYKOLOGI POSITIV PREDAGOGIK GLADE BØRN LÆRER BEDSTI Positiv psykologi sætter fokus på glæde, trivsel, lykke og det gode liv. Her præsenteres den positive psykologis bagvedliggende teori og de deraf følgende pædagogiske implikationer i forhold til opti- male læringsmiljøer, ledelse, undervisning, læring og arbejdsliv. POSITIV PSYKOLOGI-POSITIV PEDAGOGIK går tæt på psykologiens og pædagogikkens skifte fra fokus på patologi og helbredelse til en øget opmærksomhed på, hvordan normalfungerende mennesker har det, og hvilke udviklingspotentialer der findes her. I pædagogikken har vi i et halvt århundrede været optaget of ot forstå intellektets og tænkningens betydning for læring. Nu er turen kommet til at sætte fokus på betydningen af den emotionelle og den sociale intelligens. Den nyeste psykologiske og pædagogiske forskning har vist, at det kan betale sig at intensivere brugen af anerkendelse, engagement og tilpas faglig udfordring i såvel skolerne som på arbejdspladserne. I positiv pædagogik rettes fokus mod kunsten at skabe optimale læringsmiljøer, hvor pædagogikkens små mirakler udfolder sig i nærværende og anerkendende læringsrelationer. Bogen er redigeret og har forord of Hans Henrik Knoop og Jørgen Lyhne.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
3. udgave fra 2009 på Dansk Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-7706-428-3
Kategorier: Interviewmetoder, Kommunikation, Psykologi, Pædagogik, Studiebøger
pris: 209 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 475 gram
Som ny - hæftet - 216 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Bogen, der i dag er en af de væsentlige klassikere inden for den systemiske tænkning, udfolder historien om, hvordan det reflekterende team blev udviklet som en familieterapeutisk behandlingsform baseret på tænkere som fx Wittgenstein, Bateson, Maturana, Derrida og Gergen. At skabe reflekterende processer er en (sam)arbejdsform, hvor samtale og samtale om samtalerne står centralt. Den har siden vist sig at være anvendelig langt ud over det familieterapeutiske arbejde. Bogen demonstrerer derfor, hvordan man ikke kun som behandler, men også som supervisor, team, konsulent eller underviser, har udbytte af metoden ved at sætte fokus på at blive deltager frem for observatør ⚫ at mennesker ikke forandres udefra at samarbejde, så man selv finder frem til det nye og forandrer sig indefra at undersøge egen praksis, tænkning, sprogbrug og grundantagelser. Gennem et væld af konkrete eksempler på reflekterende samtaler illustrerer bogen, hvordan man skaber refleksion i mødet mellem mennesker ved en bevidst sprogbrug, tilpas forstyrrende spørgsmål og ved forskellige må- der at lytte på. 3. udgave er udvidet med et kapitel, der refleksivt reformulerer bogens centrale antagelser om sprog og betydninger, om metaforer og om betydningen af kroppen og dens bevægelser. Kapitlet afsluttes med en gengivelse af et åbent reflekterende møde.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2003 på Kroghs Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-6240-516-0
Kategorier: Børn & forældre, Faglitteratur, Psykologi, Pædagogik
pris: 109 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 760 gram
Pæn stand som næsten ny - hæftet - 299 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: I mange job møder man omsorgssvigtede børn uden at have et egentligt kendskab til deres livsvilkår. Børnene er der bare sammen med alle de andre børn. Dem, som lever i velordnede familier og får deres behov for kærlighed og tryghed imødekommet. Men i børnehaven og i skolen støder normerne sammen. Og når problemerne tårner sig op, stilles der krav om, at de børn, der forstyrrer, skal væk fra fællesskabet. Blot at flytte barnet er imidlertid ingen løsning, og bogen om Kirre viser, at der findes andre muligheder. Her møder vi Kirre, personerne i hans hjemlige miljø og de professionelle omkring ham: Socialforvaltningen, børnehaven, børnehaveklassen og skolen, som bliver involveret i hans liv. Vi møder også hans plejeforældre. Bogen, som er en skønlitterær fagbog, beretter bl.a. om Ingeborg, Kirres første lærer og en af bogens hovedpersoner. For hende indebærer mødet med Kirre en både personlig og professionel udvikling - en udvikling, som bliver til stor glæde for Kirre, hende selv og for skolen. Også de øvrige professionelle omkring Kirre gennemlever en læreproces, lige fra pædagogerne i børnehaven. lærerkollegerne i skolen og skolepsykologen til sagsbehandlerne i socialforvaltningen. Gunilla O. Wahlström er folkeskolelærer og bl.a. efteruddannet i USA og England i konflikthåndtering, vejledning og rådgivning samt psykosocialt arbejde. Bogen er oversat af Anne Mette Holstein, proceskonsulent og underviser, læreruddannet med efter- uddannelse i familieterapi på Kempler Instituttet.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2006 på Rosenlund Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-9900-523-9
Kategorier: Børn & forældre, Kommunikation, Pædagogik
pris: 60 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 65 gram
Ny og ulæst - hæftet - 32 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Din søgen efter færdigheder som forældre er forbi: - Hvis du som forælder har ledt efter tips til at forbedre dynamikken i din familie, så er du ikke alene. Denne både effektive og praktiske lille bog, tilbyder enestående færdigheder og perspektiver gennem Ikkevoldelig Kommunikation (IVK). Mens andre bøger måske tilbyder kommunikationsfærdigheder eller disciplinære midler, sä understreger IVK vigtigheden af at sætte den empatiske kontakt forrest. Empatisk forældreskab kan bidrage til at skabe en gensidig respektfuld, berigende familiedynamik som er fuld af klar, hjertelig kommunikation. Livsberigende relationer mellem børn og forældre giver inspiration til nytænkning for forældre, familievejledere, og enhver, som omgås eller arbejder med børn. Marshall Rosenberg er selv forælder, og han har undervist forældre, familier, børn og lærere i IVK i mere end 40 år. Forældre jorden rundt har brugt hans råd til at opnå dybere kontakt i familien, løse konflikter og forbedre kommunikationen. Hans revolutionære tilgang har hjulpet forældre til at motivere deres børn til at gøre ting, uden trussel om straf eller løfte om belønning. Lær hvordan du kan være model for en empatisk kommunikation i hjemmet, som hjælper dine børn med at løse konflikter og udtrykke sig selv klart. IVK vil sætte dig i stand til at: • Motivere uden trussel om straf eller løfte om belønning ⚫ Lytte så andre oplever sig hørt ⚫ Styrke din følelsesmæssige kontakt med din partner og dine børn • Høre behovene bag, uanset hvad andre siger eller gør • Forblive i kontakt med dine værdier i enhver udveksling • Formindske konflikter i familien og søskende jalousi Marshall B. Rosenberg, Ph.D. er grundlægger og uddannelsesleder i Center for Nonviolent Communication (CNVC). Han rejser over hele verden, hvor han medierer konflikter og arbejder for fred. www.cnvc.org og www.nonviolentcommunication.com
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2002 på forlaget Frydenlund
Oplag: active
ISBN: 87-7887-075-5
Kategorier: Kommunikation, Ledelse & Management, Organisation, Pædagogik, Selvudvikling, Studiebøger
pris: 119 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 355 gram
Som næsten ny - indbundet - 87 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Appreciative Inquiry (Al) er en ny udviklingsmetode og -tankegang, som gennem læreprocesser tilfører både private og offentlige arbejds- pladser nye dimensioner og perspektiver til arbejdet med organisations- og personaleudvikling. Appreciative Inquiry vender så at sige vores opmærksomhed på hovedet. I stedet for at rette blikket mod »det problematiske« spørger Al meto- disk efter historier, fortællinger og erfaringer om, hvad der virker, lykkes, giver energi, kreativitet og glæde. Historier, der kan handle om alt fra produkt og serviceudvikling over forretningsgange til trivsel, effektivitet og samarbejde. Filosofien er, at >>bag ethvert problem gemmer sig altid drømmen om noget bedre<< - lad os derfor undersøge drømmen og det, vi ønsker skal ske, fremfor at bruge krudtet på det, der »>ikke virker<<. Lad os focusere på, hvad vi vil, i stedet for hvad vi ikke vil! Bogen er den første samlede danske fremstilling og diskussion af Al, og den henvender sig til ledere, medarbejdere og konsulenter, der arbejder med organisations- og forretningsudvikling i såvel privat som offentligt regi. Den giver en fremstilling af metoden og rummer desuden forfatternes egne refleksioner over dens muligheder og rækkevidde, baseret på praktiske erfaringer. Den er skrevet i et let tilgængeligt sprog og er bygget op omkring en række eksemplariske cases, der illustrerer metodens anvendelse i praksis. Forfatterne er alle professionelle konsulenter med længerevarende uddannelser bag sig. Alle med mange års erfaring med organisations-, leder- og personaleudvikling, især inden for den offentlige sektor.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 1999 på forlaget Frydenlund
Oplag: active
ISBN: 87-7887-035-6
Kategorier: Faglitteratur, Kommunikation, Ledelse & Management, Organisation, Pædagogik
pris: 59 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 125 gram
Som ny - hæftet - 66 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Konfliktløsning i praksis er noget, som alle håber ikke bliver nødvendigt på deres arbejdsplads, men som man bør være godt forberedt på at kunne tage hånd om. Bogen præsenterer en systematisk metode til at løse konflikterne. Forstyrrelser, problemer og konflikter i arbejdslivet er noget, som alle kender til og som bekymrer chefer, medarbejdere og faglige repræsentanter. Man ser helst bort fra tegn på problemer og fornægter dem, ofte i mange år. Når problemet bliver akut eller bliver statisk, kræver alle, at det bliver løst og helst af en anden end én selv. Bogen hævder, at massevis af energi og millioner af kroner spildes ved at alle bliver mindre effektive, når konflikter tynger. Men også at man på arbejdspladsen selv kan løse de allerfleste problemer - forudsat at man har en metode, som viser hvordan der konkret skal handles. Konfliktløsning i praksis giver de praktiske værktøjer til at få øje på en konflikt, tage fat på at løse den og strukturere en problemløsende samtale. Knut Irving har i mange år arbejdet som konsulent med personale-, organisations-, ledelses- og samarbejdsspørgsmål i svensk erhvervsliv. Han har tidligere været uddannelses- og personalechef. Hans hovedinteresse er -fra et etisk udgangspunkt - at finde konkrete løsninger på problemer, der traditionelt ofte opstår i såvel private firmaer som offentlige organisationer.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2009 på Dansk Psykologisk Forlag
Oplag: active
ISBN: 87-7706-380-5
Kategorier: Faglitteratur, Organisation, Psykologi, Pædagogik, Studiebøger
pris: 189 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 375 gram
Som ny - hæftet - 200 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Hvor meget klogere blev jeg? Faktisk en hel del klogere. Bogens første del, teoriafsnittet, sætter ord og begreber på mange af de situationer, ledere møder i dagligdagen. Bogens anden del, handle- værktøjer, giver megen mening for mig. Jeg er ikke i tvivl om, at bogens anvisninger vil påvirke, og forhåbentlig forbedre, den måde, jeg arbejder med disse emner på. Bogen er et fint bidrag til at gøre HR-processerne i en organisation mere vidensbaserede. Dens begrebsapparat og værktøjer kan fint indarbejdes i en sammenhængende HR-strategi, hvor der ska- bes konsistens mellem bl.a. rekruttering, medarbejderudvikling, teamudvikling, lederudvikling og organisationsudvikling." Lars Kolind, bestyrelsesformand
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2004 på forlaget Gyldendal
Oplag: active
ISBN: 87-7913-423-8
Kategorier: Børn & forældre, Faglitteratur, Fortællinger, Pædagogik
pris: 109 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 685 gram
Som næsten ny - hæftet - 287 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: MENNESKER HAR ALTID fortalt hinanden historier for at grine, græde, undres og overraskes, for at blive klogere på sig selv og verden og få forklaring på det uforklarlige. Verden er fuld af underholdende og livskloge historier - myter, eventyr, legender, sagn, fabler, anekdoter, skrøner, lignelser. Der er nok at tage af, men hvem skal fortælle dem? Som forælder eller pædagog er det fristende at lade de professionelle medier klare sagen, tage en bog med hjem fra biblioteket og læse den ved sengekanten eller sætte en videofilm i maskinen. Men har man én gang forsøgt sig med den mundtlige fortælling, hvor historien forplanter sig fra fortælleren, ikke blot ind i ørerne, men også gennem de store øjne og den åbne mund hos tilhørerne, ved man, at dette nærvær kan noget andet end skriften og de visuelle medier. Hvor finder man de gode historier? Hvordan fortæller man dem? To garvede fortællere øser af deres erfaringer, giver baggrund, inspiration og et væld af små og store historier i denne grundbog om mundtlig fortælling. En spændende fagbog- og en bog til lystlæsning. Til glæde for pædagoger, lærere af alle slags, forældre og bedsteforældre, enhver øvet fortæller eller nybegynder, som gerne vil, men måske ikke tør og ikke ved hvordan. Det er TID TIL FORTÆLLING.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2006 på forlaget Gyldendal
Oplag: active
ISBN: 87-0302-285-4
Kategorier: Faglitteratur, Kompetenceudvikling, Organisation, Pædagogik, Studiebøger
pris: 149 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 360 gram
Som ny og ulæst - hæftet - 134 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Glædens pædagogik Dette er en bog om pædagogisk arbejdsglæde. Gennem tiden er der skrevet mange bøger om kriser og krisehåndtering, men kun meget få om glæde og håndtering af begejstring. Forfatterne forsøger ikke at bil- de sig selv eller andre ind, at man ved at sætte glæden på den pædago- giske dagsorden har fundet en genvej. Der findes ingen nemme smut- veje til en glad og god pædagogisk hverdag. Men det er forfatternes hypotese, at når man lader glæden, optimismen og anerkendelsen være en betydningsfuld del af den faglige drivkraft, skabes en stødpude mod pædagogisk handlingslammelse skabt af pessimisme og katastrofe- tænkning. Det er bogens intention at stille skarpt på de positive konsekvenser, det kan afstedkomme, hvis man bevidst, systematisk og målrettet bygger det pædagogiske liv op omkring sine personlige styrker. Autenticiteten betyder bl.a., at man tager sig selv alvorligt som ressourceperson. At den enkelte anerkender sine egne personlige ressourcer. Afslutningsvis er der en ønskeliste til morgendagens pædagogiske helte. Bogen henvender sig bredt til pædagoger, lærere, psykologer, studeren- de og andre med interesse for anerkendende relationsarbejde.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2006 på forlaget People's Press
Oplag: active
ISBN: 87-7055-003-4
Kategorier: Kompetenceudvikling, Ledelse & Management, Organisation, Pædagogik, Selvudvikling
pris: 139 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 520 gram
Som ny - 231 sider - indbundet - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: HVAD SKAL DER TIL FOR AT TRO PÅ SIG SELV? Motivation! Denne drivkraft er nødvendig, hvis du skal sætte dig mål og være i stand til at udvikle og flytte dig. Ulrik Wilbek, landstræner for håndboldherrerne, fortæller, hvordan du fremmer motivationen, den daglige præstationslyst og udvikler troen på egne evner. Tro på dig selv giver dig værktøjerne til at vinde i hverdagen. Ikke kun i sportens verden, men i enhver jobsituation. At være en vinder i dagens Danmark er meget mere end at stå øverst på sejrsskammelen. Alle kan ende som vindere - det gælder om at kende og opfylde succeskriterierne. Ulrik Wilbek ved om nogen, hvad der skaber en vinderkultur. Han løfter sløret for sine arbejdsmetoder og motivationsstrategier og giver konkrete eksempler på, hvordan han anvender coaching og profilanalyse til ud- vikling af verdensklassespillere. Han fortæller, hvordan han opbygger et slagkraftigt mandskab, som har forståelse for hinandens forskellighed. Ulrik Wilbek er én, man lytter til i det private erhvervsliv, men i denne bog adresserer han også det offentlige. Også kommunerne skal forsøge at op- bygge en vinderkultur. Tro på dig selv henvender sig til enhver, der har et brændende ønske om at søge forandring, nye udfordringer og fortsætte den personlige udvikling.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 11. juli
fra 2002 på forlaget Pædagogisk Bogklub
Oplag: active
ISBN: 87-7913-385-1
Kategorier: Børn & forældre, Psykologi, Pædagogik, Selvudvikling, Studiebøger
pris: 85 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 400 gram
Skældud - 258 sider - Papbind med flapper - Sprog: Dansk. Er skrevet til pædagoger og lærere, men også til forældre og studerende. - Pris ex forsendelse - #1702
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 9. juli
1. udgave fra 2014 på forlaget Turbine
Oplag: active
ISBN: 9788770907996
Kategorier: Børn & forældre, Pædagogik, Samfundsvidenskab, Undervisning
pris: 145 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 500 gram
216 sider, heftet, lette brugsspor til omslag ellers rigtig fin stand.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 9. juli
1. udgave fra 2019 på forlaget Aksel
Oplag: active
ISBN: 9788793814004
Kategorier: Børn & forældre, Fortællinger, Kommunikation, Pædagogik
pris: 145 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 600 gram
Ta' dit barn med i fortællingen. Nem guide for voksne med børn i alderen 2-10 år. 200 sider, illustreret i s/h og farver, heftet, forfatterens initialer og et navn på titelbladet, super flot stand.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 8. juli
fra 2000 på forlaget Storm P. Museet, m.fl.
Oplag: active
ISBN: 87-87902-78-8
Kategorier: Humor, Pædagogik, Ungdom
pris: 70 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 255 gram
At se med Storm P. II – 48 sider - Papbind - Sprog: Dansk - Om Storm P.'s satiriske kunst med hovedvægten på tegninger og malerier - Pris ex forsendelse
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 5. juli
fra 2006 på forlaget Museum Tusculanum
Oplag: active
Kategorier: Antologier, Filosofi, Krop & sind, Kunst & kultur, Pædagogik
pris: 145 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 585 gram
265 sider. Bogen er ny. - Om bogen: Bevægelsens poetik er en antologi, der behandler bevægelsens betydning for menneskers oplevelser og erfaringer. Bogens 11 artikler åbner blikket for et tværdisciplinært forskningsfelt, der inddrager pædagogik, terapi, kunst og filosofisk æstetik. Den gennemgående linje er et fokus på bevægelsens grundlæggende betydning for den æstetiske erfaring og den menneskelige eksistens. Antologien belyser bevægelsen fra et krops-fænomenologisk udgangspunkt og rummer bidrag fra forfattere, der har erfaring fra praksis og forskning i bevægelse. Til sammen skaber de en række øjebliksbilleder af bevægelsens æstetiske dimension forankret i konkrete fortællinger med udgangspunkt i et helhedssyn på krop og verden, som åbner for en nuanceret forståelse af bevægelse som et afgørende element i skabelsen af mellemmenneskelige relationer.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 5. juli
fra 1998 på forlaget Gyldendals Bogklubber
Oplag: active
ISBN: 87-0061-352-5
Kategorier: Børn & forældre, Pædagogik
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 1100 gram
Børn & computere - En håndbog for voksne - 328 sider - Hardback - Sprog: Dansk -Tegninger af Rasmus Bregnhøi. - Pris ex forsendelse -B1714–02 - 10497
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 4. juli
fra 1998 på forlaget Modtryk
Oplag: active
pris: 90 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 538 gram
Musikken og det kreativt musiske (Elsebeth Kirk: Musik og pædagogik i historisk perspektiv ; Musik og pædagogik - tendenser i begyndelsen af det 21. århundrede ; Musikalitet skal udvikles. Kjeld Fredens: Børn er ikke kreative med navn på friblad og nogle få understregninger med blyant i starten af bogen. Hft, kan sendes m DAO for 40 kr oveni til nærmeste udleveringssted
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 3. juli
fra 1993 på forlaget Gyldendals Bogklubber
Oplag: active
ISBN: 87-00-54013-7
Kategorier: Ordbøger & leksika, Pædagogik
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 505 gram
Voksenpædagogisk Opslagsbog - Alfabetisk ordnet - 333 sider - Hardback - Sprog: Dansk. Pris ex-forsendelse
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 2. juli
1. udgave fra 2014 på Forlaget Underskoven ApS
Oplag: active
ISBN: 9788793142428
Kategori: Pædagogik
pris: 145 kr – stand: ★★★★★★
Hæftet. Som ny - Aldrig brugt.
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.Senest opdateret 1. juli
1. udgave fra 2021 på forlaget Hans Reitzel
Oplag: active
ISBN: 9788702316469
Kategorier: Pædagogik, Undervisning
pris: 100 kr – stand: ★★★★★★
En rigtig god bog, der sætter fokus på den svære inklusion
Se flere bøger kun fra denne bogsælger.