Senest opdateret 17. august
1. udgave fra 2003 på forlaget Dansklærerforeningen
ISBN: 87-7704-490-8
Kategorier: Dansk, Faglitteratur, Kommunikation, Kompetenceudvikling, Litteraturhistorie
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
som ny, dog sidder der et klistermærke lige når man åbner bogen. Bogen henvender sig primært til dansklærere/undervisere f.eks. i folkeskole og gymnasium. Dens formål er, "at få lærerens faglighed og pædagogik til at hænge sammen" og at være "en inspirationsbog i forhold til litteratur i det hele taget". Den er tydeligt inspireret af receptionsæstetikken og har elevens/barnets aktive indsats i forhold til en given tekst som hovedpointe. Forfatterne, der tidligere har udgivet bøger om beslægtede områder, vil både give læreren nogle pædagogiske værktøjer, der gør litteraturundervisningen mere inspirerende og givende, og give regulær litteraturteoretisk viden om analyseværktøjer m.v. og således kvalificere underviseren yderligere. Det har medført, at bogen er bygget op, så den går fra at beskæftige sig med litteratur, fag og pædagogik til at gå ind i selve teksterne med mange eksempler på analyseniveau; derfra går den igen ud af teksten og beskæftiger sig med f.eks. kontekst og litteraturhistorie. Bogen vil givet være af værdi for den primære målgruppe, da den går ind i danskfagets aktuelle problemstillinger
Find flere bøger fra samme bogsælger og spar penge i fragt!. Klik her og find flere bøger fra samme bogsælger