
Senest opdateret 29. oktober
1. udgave fra 2017 på forlaget Politiken
ISBN: 9788740030495
Kategorier: Humaniora, Ledelse & Management, Organisation, Øvrige
pris: 200 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 508 gram
I en verden, hvor algoritmer og kunstig intelligens anses for at være løsningen på alt, er mennesket blevet synonymt med fejl og uforudsigelighed. Men den nuværende besættelse af algoritmer og big data er foruroligende, mener forretningsrådgiveren Christian Madsbjerg. I sin nye bog, Sensemaking, tager han et provokerende opgør med beundringen af Silicon Valley og samtidens ekstremt stærke tro på de formelle videnskabers forklaringsevne. Ved hjælp af interviews med bl.a. investor George Soros, arkitekt Bjarke Ingels og EU-kommissær Margrethe Vestager beskriver han, hvordan virksomheder og ledere i stedet er nødt til at bruge menneskelige egenskaber – vores menneskelige intelligens, om man vil – for at løse de udfordringer, de står overfor. Som medstift er af ReD Associates har Christian Madsbjerg arbejdet for nogle af verdens største virksomheder, deriblandt Ford, WalMart, LEGO, Adidas, Chanel, Procter and Gamble og Coca Cola, for at hjælpe dem med at løse nogle af deres vanskeligste udfordringer og med at udvikle klare fremtidsstrategier. Og hvordan har han gjort det? Madsbjerg kalder sin metode for sensemaking (meningsskabelse), og i bogen gennemgår han metodens fem bærende principper, som kan anvendes af alle – lige fra ledere og politikere til undervisere, iværksættere og andre, der har interesse i at forstå, hvordan ægte forandring kan finde sted i den digitale tidsalder. Antal sider: 224 - Indbinding: Hæftet
Find flere bøger fra samme bogsælger og spar penge i fragt!. Klik her og find flere bøger fra samme bogsælger