Senest opdateret 16. juli
2. udgave fra 2003 på forlaget Billesø & Baltzer
Oplag: 2
ISBN: 87-7842--129-2
Kategorier: Faglitteratur, Ledelse & Management, Organisation, Samfund & historie
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 640 gram
Standen er god med få ubetydelige brugsspor på omslaget. - 332 sider - hård indbinding. - - Beskrivelse / teksten fra bogens bagside: - - Skolen i samfundet ANALYSER OG PERSPEKTIVER Teksterne i denne antologi belyser og forholder sig til en række spørgsmål og problematikker, der er centrale for lærerens virke i den danske folkeskole og for forholdet mellem skole og samfund. Bogen er tænkt som en grundbog til faget Skolen i samfundet på lærer- uddannelsen, men vil også være interessant for de mange andre mennesker, der i deres hverdag forholder sig til lærergerningen og den danske folkeskole, Artiklerne er sat sammen i fire temaområder, som hver afspejler en vigtig dimension, hvordan vi skal forstå skolens og lærerens virke i en bred samfundsmæssig sammenhæng. At forstå skolens og læremes rolle og position i samfund og uddannelsessektor er en kompleks affære, som fordrer vedvarende refleksion over folkeskolens historiske baggrund og udvikling i samspil med det moderne globaliserede samfunds udvikling. Ligeledes er det i lærerjobbet vigtigt at forholde sig til den institutionelle sammenhæng, man indgår i, og at forstå folkeskolen som en moderne decentraliseret organisation, hvori det professionelle liv udspiller sig sammen med elevene og den mangfoldighed, de repræsenterer og virkelighed de lever i. De fire temaer er således: • Folkeskolen i dens historisk-politiske sammenhæng • Folkeskolen i dens samfundsmæssige sammenhæng • Folkeskolen som arbejdende institution og organisation • Folkeskolen og eleverne GD524 Bb/SA
Hurtigt overblik over andre bøger til salg
Find flere bøger fra samme bogsælger og spar penge i fragt!. Find flere bøger fra samme bogsælger