Senest opdateret 11. juli
1. udgave fra 2001 på Hans Reitzels Forlag
ISBN: 87-7913-236-7
Kategorier: Børn & forældre, Psykologi, Pædagogik
pris: 195 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 510 gram
Pæn som næsten ny - hæftet - 308 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: "Gå op ad trappen, luk forsigtigt døren op og se ind i børneværelset. Hvad ser du? De fleste af os ser uskyld og hjælpeløshed, et ubeskrevet blad. Men i virkeligheden er det vi ser en uovertruffen hukommelse, den mest læringsparate mekanisme i verden." Næste gang du kikker ned i en vugge, så tænk over at det ikke kun er endnu et lille nuttet ansigt, du ser på. Hjernen bag de lysende blå eller brune øjne er langt mere sofistikeret end nogen computer. Tænk engang beskriver, hvordan og hvor meget spædbørn og små børn ved og lærer, og hvor meget forældrene lærer dem uden at tænke over det. Forfatterne sammenligner barnet med forskeren, der vurderer og justerer sine teorier i lyset af den nye viden, han hele tiden indsamler. Det samme gør det lille barn, når det skal lære at forstå, vurdere og kontrollere sine omgivelser. Tænk engang henvender sig til alle, der-privat eller professionelt - ønsker en velskrevet, lettilgængelig indføring i, hvad man i dag ved om små børns udvikling af bevidsthed, sprog og opfattelse af deres omverden. "Denne bog er en perle, en lykkelig kombination of viden, sund fornuft og fremsynethed båret af en grundlæggende humanistisk forståelse for, hvad det vil sige at være et menneske i en verden i forandring. Forfatterne repræsenterer ikke blot det ypperste inden for det videnskabelige område, der beskæftiger sig med udvikling, de tilfører også deres arbejde en dybere indsigt i de svære filosofiske spørgsmål, som til alle tider har forplumret vores opfattelse og forståelse af, hvad det vil sige at 'vokse op'. Jerome S. Bruner, professor i psykologi, New York University "Denne bog er et værdifuldt supplement til forældrenes boghylde. Den giver en klar beskrivelse af hvordan spædbørn og små børn lærer. Efter læsningen af den kan forældrene lade sig rive med af den oplevelse, det er at se helt små børn efterligne og lære 'reglerne' for kommunikation og sprogbrug. En interessant bog skrevet af tre glimrende 'baby watchers"." T. Terry Brazelton, M.D., Harvard Medical School "Denne bog er på en og samme tid en fremragende syntese af den seneste forskning om børns bevidsthed og et udfordrende argument for at små børn ligner aktive forskere. Der er få bøger om menneskelig udvikling, som så ubesværet henvender sig til både professionelle og forældre." Howard Gardner, ph.d.
Find flere bøger fra samme bogsælger og spar penge i fragt!. Klik her og find flere bøger fra samme bogsælger