Senest opdateret 21. september
2. udgave fra 2008 på Forlaget Thomson
Oplag: 2
ISBN: 10:87-619-1563-7
Kategorier: Faglitteratur, Ledelse & Management
pris: 99 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 285 gram
Som ny ingen brugsspor. 167 sider - hæftet - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Rigtig mange virksomheder har i dag udformet et værdi- grundlag. Værdibaseret ledelse er, som bogens undertitel antyder, gammel vin på den nyeste flaske. Det har vi hørt om og praktiseret i det offentlige såvel som det private i flere år. Men mange ledere har også indset, at det at for- mulere virksomhedsværdierne udgør den mindste del af arbejdet. At udøve vedvarende lederskab med afsæt i værdierne og bruge dem aktivt i kommunikationen med medarbejderne og med de eksterne interessenter er den egentlige udfordring. Denne bog tjener både som en god indføring i begrebet værdibaseret ledelse og som en konkret guide til imple- mentering i en virksomhed eller organisation. Bogen er handlingsorienteret og lægger vægt på at beskrive den løbende proces, der skal sikre dybdeimplementeringen af værdierne, så de ikke ender som skueværdier, der kun tages frem ved særlige lejligheder. Forfatteren fokuserer især på værdibaseret ledelse i forbindelse med fusions- og samarbejdsprocesser, tilpasset den virkelighed som mange private virksomheder og en stor del af den offentlige sektor befinder sig i i dag. Bogen retter sig mod ledere - i både offentlige og private virksomheder - der arbejder aktivt med virksomhedsvær- dier, og er ligeledes relevant for andre praktikere og teo- retikere med interesse i begrebet værdibaseret ledelse. Forfatteren Peter Beyer er erhvervsfor- sker ansat i Ramboll Management, hvor han særligt beskæftiger sig med strategi- er for transformation af virksomheder. Forfatteren er endvidere ekstern lektor ved Institut for produktion og erhvervs- økonomi ved Copenhagen Business School.
Find flere bøger fra samme bogsælger og spar penge i fragt!. Klik her og find flere bøger fra samme bogsælger