Senest opdateret 28. maj
fra 2007 på forlaget Routledge
ISBN: 0750669993
pris: 169 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 390 gram
Sport Governance provides a comprehensive guide to the practical application of governance principles to amateur and professional sport organisations operating at the community, state/provincial, national, and international levels. It presents a balanced view between accepted practice and what contemporary research evidence tells us about a range of governance principles and practices. Organized in three parts, the text provides the reader with * an explanation of the concept of governance, key terms and definitions as well as the economic, political and social factors that impact on how the governance function is enacted within sport organisations * an understanding of the “mechanics” of governance – the elements of structure, process and performance that ensure the governance function is carried out within sport organisations * a discussion of a number of contextual issues in sport governance, including dual leadership, ethics, governance change and future governance challenges. Sport Governanceis essential reading for practitioners working and volunteering in the sport industry and upper level undergraduate and postgraduate students enrolled in sport and leisure management programs.
Senest opdateret 28. maj
2. udgave fra 2008 på forlaget Rosinante
Oplag: 5
ISBN: 978-87-638-0837-8
pris: 59 kr – stand: ★★★★★
Vægt: 350 gram
Videnskabsteori for begyndere udkom første gang i 1991. Denne 2. udgave er revideret og omarbejdet og indeholder blandt andet nye kapitler. Videnskabsteori for begyndere er en første introduktion til den videnskabelige måde at tænke på og gennemgår i kort og lettilgængelig form de forskellige hovedretninger og grundbegreber som fx positivisme, hermeneutik, falsifikation og paradigme. Bogen giver læseren forudsætninger for at forholde sig kritisk til både videnskabelige og mere hverdagsrelaterede tekster og er fuld af konkrete eksempler fra hverdagen, historie og politik samt videnskabernes verden.
Senest opdateret 28. maj
1. udgave fra 2010 på Handelshøjskolens Forlag
Oplag: 4
ISBN: 978-87-629-0349-4
pris: 99 kr – stand: ★★★★
Vægt: 860 gram
At foretage empirisk udforskning af organisatorisk og ledelsesmæssig praksis indebærer altid en række valg; valg af problemformulering, undersøgelsesdesign, datagenereringsteknikker, analyseform mv. Det er væsentligt at sikre konsistens i disse valg og dermed kvalitet i udforskningen. Derfor behandler bogen hele processen for et empirisk studie – fra problemformuleringen til den afsluttende konklusion og refleksion – hvilket udgør et godt udgangspunkt for metodearbejdet. Bogen kan anvendes uanset om udgangspunktet er det realistiske eller det konstruktivistiske paradigme. Forskelle og ligheder mellem god undersøgelsespraksis inden for de to paradigmer er et centralt omdrejningspunkt i alle kapitler. Brugen af de to paradigmer tydeliggør, at enhver undersøgelse er forankret i et videnskabsteoretisk paradigme, og at dette har konsekvenser for alle faser i undersøgelsen. Bogen henvender sig til studerende, der arbejder med empiriske studier af organisation og ledelse, samt til praktikere, der ønsker at øge deres metodebevidsthed.
Senest opdateret 28. maj
fra 2008 på forlaget Routledge
ISBN: 978-0-7506-8685-3
pris: 120 kr – stand: ★★★★
SPORT MANAGEMENT Introduction to Sport Marketing is a highly accessible text that presents the key principles and tools of sport marketing. Written by an expert in sport management and marketing, it combines and explanations with case studies, exercises, web-based activities and illustrations, highlighting the techniques applicable to the non-profit, professional, and government sectors of sport. In addition to addressing traditional sport marketing concepts, the text also offers a unique chapter on cutting edge ideas and technologies in new media sport marketing. Written for readers new to sport marketing or at the start of their careers, the text equips the reader with a strong knowledge basis, including the skills to: apply marketing theory and frameworks to the unique sport industry environment understand the best marketing approaches for non-profit, professional, and government sport appreciate the characteristics and behaviours of sport consumers conduct an internal and external analysis of a sport organization and specify a market positioning strategy identify marketing opportunities and generate marketing objectives cultivate a sport brand acquire, manage and evaluate sport sponsorships devise marketing activities specifically for sport services capitalise on new media technologies for sport marketing Introduction to Sport Marketing should be the first stop on any beginner sport management and marketing student's reading list. Aaron C.T. Smith is Professor and Director of Sport Management at La Trobe University in Australia, and has consulted to over 100 sport organizations around the world. Supplementary materials are available online at: www.routledge.com/9780750686853 to aid lecturers and students. ISBN 978-0-7506-8685-3 RO
Senest opdateret 28. maj
1. udgave fra 2014 på Forlaget Klim
Oplag: 2
ISBN: 978-87-7955-538-9
Kategori: Ledelse & Management
pris: 119 kr – stand: ★★★
Vægt: 620 gram
Oplevelsesøkonomien - Arbejde er teater og enhver virksomhed er en scene af B. Joseph Pine II og James H. Gilmore er bogen af de to, der første gang formulerede begrebet oplevelsesøkonomi og beskrev tankegangen bag. Oplevelsesøkonomi går kort fortalt ud på, at enhver virksomhed skal skabe varer, der er unikke for den enkelte kunde. Bogen indholder både analyser og gode råd til både små og store virksomheder, foruden en fremstilling af den vestlige økonomis udvikling.