Se information om den valgte bog


Intet billede af bogen

Senest opdateret 28. april

Plakatbevægelsen - en britisk designfront i mellemkrigsårene

Af Line Hjorth Christensen

fra 2013 på forlaget Museum Tusculanum

Kategori: Øvrige

pris: 195 kr

Sideantal: 302
Indbinding: Hardback med transparent plast
Stort format, ill. i farver - Portræt af reklameplakaten i et britisk perspektiv. Bogen beskriver de kunstneriske, kommercielle og politiske kredse og initiativer, som i 1920'erne og 1930'erne gjorde plakaten til den mest populære og moderne udtryksform - Indhold: Introduktion : den dansk-britiske forbindelse , Modernisme (I sporet på den britiske plakatbevægelse , Modernisme og marginalisering , Bevægelse imod formalisme : den brugsgrafiske modernisme) , Plakatsprog (Plakater på visualitetens præmisser : en billedsproglig optakt , Mod en ny reklameplakattype) , Udstilling (På kanten af konteksten : plakater mellem by og museum , Plakatens miljøer : en udstilling på Victoria and Albert Museum 1931). Ex-bibliotek.

Læg bogen i kurven

Spar penge på fragten!


Find flere bøger fra samme bogsælger og spar penge i fragt!. Klik her og find flere bøger fra samme bogsælger

betalings kort