Hvordan overlever vi Amazons indtog i Danmark – - udgivet af bogbasen d. 18-09-2020


Hvordan overlever vi Amazons indtog i Danmark – erhverv 
Det første er Service og igen Service og atter KUNDESERVICE ikke at forglemme. Det er godt nok et fremmedord i mange internetforretninger, men det handler om service, service og atter service. 
Den almindelige detailhandel, skal have en internetbutik ind som supplement til sin almindelig butik og så skal der være oplevelser i den fysiske butik til kunderne, noget der overrasker. 
Som f.eks. da jeg kom ind i Vojens Boghandel, Wow – lige inden for døren var der kaffe og vinbutik – tilmed lige midt i Rådhuscentret hvor der i øvrigt var både Aldi og Kvickly. 
Det er det der skal til, en overraskelse, der får dig til at ville besøge butikken for andet end lige et fødselsdagskort, en bog, eller den kedelige blækpatron til printeren. 
Web-butikken skal også op på ”lakridserne”, det er nok ikke nok med den lille venlige robot nede i højre højne. Kunderne skal have fat i en levende person, når de møder udfordringer eller spørgsmål. 
Det vil modvirke butiksdød, og fremme danske web-butikker på bekostninger af de store globale butikker. 
Glem heller ikke den danske ånd – vi kan ikke li’ at blive mast af nogen som er alt for store. 
 



Retur til blog oversigten her
betalings kort