Specifik forhandler søgning


Din søgning gav: 243 resultater
  1. Billede af bogen Fagbevægelsens historie

    Senest opdateret 15. maj

    Fagbevægelsens historie

    Af Christiansen, Niels Finn

    1. udgave fra 2008AOF's Forlag

    ISBN: 87-7403-609-2

    Kategorier: Historie:Danmark, Organisation, Politik, Samfund & historie, Undervisning

    pris: 85 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 370 gram

    79 sider. Heftet. Orig. omslag. Illustr. s/h og farver. Stort format. Undervisningsbog, skrevet med henblik på de interne uddannelser i fagbevægelsen (FIU). Særdeles kompetent indføring i dansk arbejderbevægelses historie. Gennemillustreret med historiske fotos, plakater mv. FINDES OGSÅ SOM PDF PÅ FHO : https://fho.dk/wp-content/uploads/lo/2017/05/4215-fiu-fagbev-historie-2012.pdf Indledning: Danmark har igennem de seneste godt 100 år haft en af de stærkeste fagbevægelser i verden, og trods en vis svækkelse i de seneste år har den stadig en betydningsfuld position både i Danmark og i international sammenhæng. Der er mange forklaringer på denne styrke. Den vigtigste er, at der meget tidligt blev skabt en tradition for, at lønarbejderne organiserede sig, og at denne tradition løbende er blevet fulgt af de nye sociale grupper, der er opstået som følge af ændringer i produktionen, i samfundets institutioner og sociale indretning. Det har ikke mindst været tilfældet blandt de mange offentligt ansatte kvinder og mænd, der er kommet til under opbygningen og udviklingen af velfærdsstaten efter den anden verdenskrig. En anden forklaring er, at vi har haft en lige så lang tradition for en enhedsfagbevægelse. Det har betydet, at de danske faglige organisationer indtil de seneste år ikke har været under alvorligt pres fra ”gule” fagforeninger – kristelige, liberalistiske eller hvad de nu måtte være – som det ellers har været tilfældet mange steder i udlandet. Selv om dette nu til en vis grad er fortid, så har enhedsfagbevægelsen i Danmark betydet, at de stridigheder, som i andre lande er blevet udkæmpet som åbne konflikter mellem forskellige organisationer, er blevet ordnet som interne anliggender hos os. Det gælder f.eks. store og vigtige spørgsmål som den løbende strukturdiskussion, grænsestridigheder mellem forbundene samt spørgsmål om uddannelse og faglig kompetence - ikke mindst i forhold til den teknologiske udvikling. En tredje forklaring på den danske fagbevægelses styrke kan være det tætte samarbejde mellem den politiske og Fagbevægelsens historie ·


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  2. Billede af bogen Under de røde faner. En historie om arbejderbevægelsen. Udgivet i anledning af Arbejderbevægelsens Bibliotek og Arkivs 75 års jubilæum 12. juni 1984. Fotograf Jørgen Strohbach.

    Senest opdateret 13. maj

    Under de røde faner. En historie om arbejderbevægelsen. Udgivet i anledning af Arbejderbevægelsens Bibliotek og Arkivs 75 års jubilæum 12. juni 1984. Fotograf Jørgen Strohbach.

    Af Grelle, Henning

    1. udgave fra 1984Forlaget Fremad / ABA

    Oplag: 1

    ISBN: 87-557-1220-7ib

    Kategorier: Arkivvæsen, Historie:Danmark, Organisation, Politik, Samfund & historie

    pris: 320 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 1500 gram

    215 sider. Orig. rød helshirting m. illustr. smudsomslag. Illustreret s/h og farver. Stort format. Ca. 200 afbildede faner udgør et repræsentativt udsnit af arbejderbevægelsens faner gennem tiderne, og er med til at fortælle noget om den historiske baggrund for fanernes brug ved de forskellige begivenheder, hvor de var symbolet, man samledes om. Faneudvalget har bestræbt sig for, at bogen skulle være så teknisk fuldkommen som muligt med korrekt gengivelse af farver og i et grafisk udstyr, der var et sådant klenodie værdigt. Henning Grelle har stået for det store arbejde med indsamling og datering af fanerne og udarbejdelsen af den supplerende tekst. Gennem fagforeningsfanernes historie gives en fremstilling af dansk arbejderbevægelse gennem 110 år - Udgivet i forbindelse med Arbejderbevægelsens Bibliotek og Arkivs 75 års jubilæum 12. juni 1984. Fotograf: Jørgen Strohbach. LEKTØRUDTALELSE Bibliotek: Flemming Faarup: :>> Indscannet version af gammel lektørudtalelse Under de røde faner er et værk om arbejderbevægelsens faner gennem de sidste 110 år, og gennem fanerne og deres historie vil bogen give en historie om dansk arbejderbevægelse. Bogen, der er på 216 sider, gengiver dels ca. 200 faner i 4-farvet tryk, dels mange fotografier, plakater og malerier. Værket har mange spændende oplysninger om fanerne og om grunden til deres tilblivelse, og mange af oplysningerne er ikke tidligere publiceret. Den beskriver dannelsen af arbejderpartiet i 1870'erne, oprettelsen af fagforeninger, kvindernes organisering, arbejderkultur o.s.v. Bogen har dog sine mangler. Den handler kun om socialdemokratiet og den socialdemokratiske del af fagbevægelsen. På to sider gøres der opmærksom på splittelsen af partiet i 1919, men der nævnes ikke, at DKP, SFog VS har røde faner. Arbejderungdommen nævnes, men LLO bliver ikke nævnt med et ord. Man får det indtryk, at der ikke har været arbejdskampe i dette århundrede bortset fra HopeComputer-demonstrationen i 1974 og protesterne mod Schluter i 1983 og 1985. Bogen ville have vundet meget ved at vise de røde faner ikke blot i »fredelig færden« i 1. maj demonstrationer, men også i»stormklokkens klemt«. Kan på trods af manglerne købes, især på grund af billedstoffet, der supplerer titler som Broby Johansens Arbejderbilled-album << Meget fint eksemplar.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  3. Billede af bogen Unik nu - eller aldrig. Brandet driver virksomheden i den nye værdiøkonomi.

    Senest opdateret 11. maj

    Unik nu - eller aldrig. Brandet driver virksomheden i den nye værdiøkonomi.

    Af Jesper Kunde

    1. udgave fra 2001 på forlaget Børsen

    Oplag: 1

    ISBN: 8775538199

    Kategorier: Ledelse & Management, Markedsføring, Organisation

    pris: 95 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 1100 gram

    A corporate Religion book. 384 sider, illustreret i s/h og farver, hardback i originalt smudsomslag og Kassette. Tidligere jeres navnestempel øverst friblad ellers super flot stand.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  4. Billede af bogen I Want You to Cheat!: The Unreasonable Guide to Service and Quality in Organisations

    Senest opdateret 11. maj

    I Want You to Cheat!: The Unreasonable Guide to Service and Quality in Organisations

    Af John Seddon

    fra 2007 på forlaget Vanguard Education

    ISBN: 978-0-951973-10-3

    Kategorier: Ledelse & Management, Organisation

    pris: 95 kr – stand: ★★★★★★

    Illustrates many key principles which need to be understood when improving the performance of organisations.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  5. Billede af bogen The Human Side of Enterprise - Annotated Edition

    Senest opdateret 11. maj

    The Human Side of Enterprise - Annotated Edition

    Af Douglas McGregor

    fra 2006 på forlaget McGraw-Hill

    ISBN: 0-07-146222-8

    Kategorier: Ledelse & Management, Organisation

    pris: 145 kr – stand: ★★★★★★

    "What are your assumptions (implicit as well as explicit) about the most effective way to manage people?" So began Douglas McGregor in this 1960 management classic. It was a seemingly simple question he asked, yet it led to a fundamental revolution in management. Today, with the rise of the global economy, the information revolution, and the growth of knowledge-driven work, McGregor's simple but provocative question continues to resonate-perhaps more powerfully than ever before. Heralded as one of the most important pieces of management literature ever written, a touchstone for scholars and a handbook for practitioners, The Human Side of Enterprise continues to receive the highest accolades nearly half a century after its initial publication. Influencing such major management gurus such as Peter Drucker and Warren Bennis, McGregor's revolutionary Theory Y-which contends that individuals are self-motivated and self-directed-and Theory X-in which employees must be commanded and controlled-has been widely taught in business schools, industrial relations schools, psychology departments, and professional development seminars for over four decades. In this special annotated edition of the worldwide management classic, Joel Cutcher-Gershenfeld, Senior Research Scientist in MIT's Sloan School of Management and Engineering Systems Division, shows us how today's leaders have successfully incorporated McGregor's methods into modern management styles and practices. The added quotes and commentary bring the content right into today's debates and business models.Now more than ever, the timeless wisdom of Douglas McGregor can light the path towards a management style that nurtures leadership capability, creates effective teams, ensures internal alignment, achieves high performance, and cultivates an authentic, value-driven workplace--lessons we all need to learn as we make our way in this brave new world of the 21st century.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  6. Billede af bogen Servicedesign

    Senest opdateret 11. maj

    Servicedesign

    Af Søren Bechmann

    1. udgave fra 2010Hans Reitzels Forlag

    Oplag: 3.

    ISBN: 987-87-7675-776-2

    Kategorier: Ledelse & Management, Organisation

    pris: 195 kr – stand: ★★★★★★

    I mange år har man forsøgt at anvende branding til produktdifferentiering. Men produkterne er ofte fuldstændig ens. Og nye produkter er i bedste fald blot nye udgaver af gamle. Internationalt har mange virksomheder indset at service design er en anden og mere farbar vej til differentiering. Samt en vej til bedre brugeroplevelser, tættere kunderelationer, effektivisering og forstærket konkurrencekraft. Servicedesign drejer sig om at forstå kunder og skabe gode oplevelser for dem. Om at udvikle nye serviceydelser såvel som forbedre eksisterende. Samt om at gøre ydelserne efterspurgte af kunder og effektive for virksomheder. Servicedesign er en lærebog til videregående uddannelser inden for bl.a. salg og markedsføring samt kommunikation, som vil sætte den studerende i stand til hjælpe virksomheder til at arbejde med deres serviceydelser, produkter og kunder på en mere effektiv måde.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  7. Billede af bogen Sæt borgeren i spil - sådan involverer du borgere og virksomheder i offentlig innovation

    Senest opdateret 11. maj

    Sæt borgeren i spil - sådan involverer du borgere og virksomheder i offentlig innovation

    Af Sune Knudsen, Søren Sebastian Toft & Christian Bason

    1. udgave fra 2009 på forlaget Gyldendal Business

    Oplag: 8.

    ISBN: 978-87-02-07427-7

    Kategorier: Ledelse & Management, Organisation

    pris: 120 kr – stand: ★★★★★★

    “Sæt borgeren i spil” er en bog, som henvender sig til de fagfolk, som i deres daglige virke arbejder med borgerne i det danske samfund. Bogen har fokus på at give de offentlige institutioner redskaberne til, på bedste vis, at guide og udløse borgernes ressourcer. Værktøjerne, som bliver givet i bogen, er med til at styrke medarbejderne og lederne i deres evne til at tage hånd om den proces, som de alle sammen befinder sig i. I “Sæt borgeren i spil” bliver der tegnet et billede af borgerne, deres tanker, oplevelser og perspektiv. Dette billede kan i høj grad være effektiv for de medarbejdere og ledere, som skal kommunikere med borgerne i det daglige.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  8. Billede af bogen Systems Thinking in the Public Sector: The Failure of the Reform Regime... and a Manifesto for a Better Way

    Senest opdateret 11. maj

    Systems Thinking in the Public Sector: The Failure of the Reform Regime... and a Manifesto for a Better Way

    Af John Seddon

    1. udgave fra 2008 på forlaget Triarchy Press

    ISBN: 978-0-9550081-8-4

    Kategorier: Ledelse & Management, Organisation

    pris: 70 kr – stand: ★★★★★★

    The free market has become the accepted model for the public sector. Politicians on all sides compete to spread the gospel. And so, in the UK and elsewhere, there's been massive investment in public sector 'improvement', 'customer choice' has been increased and new targets have been set and refined. But our experience is that things haven't changed much. This is because governments have invested in the wrong things. Belief in targets, incentives and inspection; belief in economies of scale and shared back-office services; belief in 'deliverology... these are all wrong-headed ideas and yet they have underpinned this government's attempts to reform the public sector. John Seddon here dissects the changes that have been made in a range of services, including housing benefits, social care and policing. His descriptions beggar belief, though they would be funnier if it wasn't our money that was being wasted. In place of the current mess, he advocates a Systems Thinking approach where individuals come first, waste is reduced and responsibility replaces blame. It's an approach that is proven, successful and relatively cheap - and one that governments around the world, and their advisers, need to adopt urgently. "A refreshing deconstruction of the control freakery of the current performance regime. It could do for thinking on business improvement what An Inconvenient Truth has done for climate change." Andrew Grant, Chief Executive, Aylesbury Vale District Council "This is the must-have book. It correctly identifies why the present regime is failing our citizens and customers, but more importantly it gives the reader a proven method by which to bring about real improvement in service performance and cost." Dr Carlton Brand, Director of Resources, Wiltshire County Council "This book is uncomfortable, challenging and very direct. It offers huge learning and insight... A superb read." David McQuade, Deputy Chief Executive, Flagship Housing Group "If ministers, local authority leaders and chief executives only read one book this year this is it. A true beacon of sanity in an increasingly insane regime; ministers should read this and recognise the error of their ways." Mark Radford, Director of Corporate Services, Swale District Council


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  9. Billede af bogen Mafiaens Mænd

    Senest opdateret 2. maj

    Mafiaens Mænd

    Af Harder, Thomas

    1. udgave fra 1990 på forlaget Schønberg

    Oplag: 1

    ISBN: 87-570-1410-8

    Kategorier: Europa, Italiensk, Kriminalitet, Organisation, Samfund & historie, Økonomi

    pris: 190 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 353 gram

    151 Sider. Heftet med orig. omslag. Sideflaps. Illustreret s/h fotos - I en mosaik af bl.a. fortællende afsnit, interviews og litterære citater belyses udviklingen i den sicilianske og syditalienske mafia fra 1860 op til i dag. Bogen er en ajourføring af T.H.s hovedfagsspeciale fra 1987. Pænt eks


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  10. Billede af bogen Managing cultural differences. Leadership skills and strrategies for working in a global world.

    Senest opdateret 27. april

    Managing cultural differences. Leadership skills and strrategies for working in a global world.

    Af Robert T. Moran, Philip R. Harris and Sarah V. Moran

    8. udgave fra 2011 på forlaget Butterworth-Heinemann

    Oplag: 1

    ISBN: 9781856179232

    Kategorier: Ledelse & Management, Organisation

    pris: 115 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 1200 gram

    xv+370 sider, paperback i rigtig fin stand.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



betalings kort