Senest opdateret 2. september
2. udgave fra 2005 på forlaget Dansklærerforeningen
Oplag: 1
ISBN: 87-7996-102-9
Kategori: Faglitteratur
pris: 170 kr – stand: ★★★★★★
Jeg sælger bogen stortest som ny, kun brugt få gange. Bogen er købt til den nye læreruddannelse. Der er ingen overstregninger, og er passet godt på. Nyprisen er 335kr
Senest opdateret 11. august
fra 1999 på forlaget Dansklærerforeningen
ISBN: 8777044908
Kategori: Pædagogik
pris: 58 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 900 gram
Hardback. 345 sider. Fejlfrit eksemplar
Senest opdateret 11. august
1. udgave fra 2013 på forlaget Carlsen
ISBN: 9788711427958
Kategori: Billedbøger
pris: 115 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 610 gram
Hardback. Billedbog i ekstra stort format. Fejlfrit eksemplar.
Senest opdateret 17. august
1. udgave fra 2003 på forlaget Dansklærerforeningen
ISBN: 87-7704-490-8
Kategorier: Dansk, Faglitteratur, Kommunikation, Kompetenceudvikling, Litteraturhistorie
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
som ny, dog sidder der et klistermærke lige når man åbner bogen. Bogen henvender sig primært til dansklærere/undervisere f.eks. i folkeskole og gymnasium. Dens formål er, "at få lærerens faglighed og pædagogik til at hænge sammen" og at være "en inspirationsbog i forhold til litteratur i det hele taget". Den er tydeligt inspireret af receptionsæstetikken og har elevens/barnets aktive indsats i forhold til en given tekst som hovedpointe. Forfatterne, der tidligere har udgivet bøger om beslægtede områder, vil både give læreren nogle pædagogiske værktøjer, der gør litteraturundervisningen mere inspirerende og givende, og give regulær litteraturteoretisk viden om analyseværktøjer m.v. og således kvalificere underviseren yderligere. Det har medført, at bogen er bygget op, så den går fra at beskæftige sig med litteratur, fag og pædagogik til at gå ind i selve teksterne med mange eksempler på analyseniveau; derfra går den igen ud af teksten og beskæftiger sig med f.eks. kontekst og litteraturhistorie. Bogen vil givet være af værdi for den primære målgruppe, da den går ind i danskfagets aktuelle problemstillinger
Senest opdateret 17. august
1. udgave fra 2004 på dansklærerforeninens forlag
ISBN: 87-7996-005-7
Kategorier: Dansk, Faglitteratur, Sprog, Studiebøger, Undervisning
pris: 170 kr – stand: ★★★★★★
indbundet. Bogen består af tre dele: 1. del er det største afsnit med sprog, sagtekster, fiktion, om at skrive og om det talte sprog. 2. del handler om grammatik. Hvordan bøjes ordene, og hvordan dannes sætningerne? Og ikke mindst om, hvad man kan bruge sin viden om ordene og sætningerne til, når man skriver og læser. 3. del er et dansk-leksikon. Opslagene er ordnet alfabetisk, hvor man kan slå vigtige ting op om eksempelvis genrerne: artikel, eventyr, gyser og splatter.
Senest opdateret 21. juli
fra 1997 på forlaget Kvan
ISBN: 87-90066-13-8
Kategorier: Fantasy, Pædagogik, Studiebøger, Undervisning, Ungdom, Øvrige
pris: 45 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 100 gram
Pæne rene sider. Er som ulæst. Fra ikke ryger hjem. Paperback / Hæfte.
Senest opdateret 1. juli
1. udgave fra 2018 på forlaget KvaN
Oplag: 1
ISBN: 978-87-92871-91-6
Kategori: Undervisning
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 328 gram
Har aldrig været i brug
Senest opdateret 11. august
fra 2003 på forlaget Dansklærerforeningen
ISBN: 8777044908
Kategori: Pædagogik
pris: 60 kr – stand: ★★★★★
Vægt: 900 gram
Hardback. 343 sider. Enkelte indstregninger men ellers fejlfri *
Senest opdateret 23. august
fra 2001 på forlaget Kvan
Kategori: Øvrige
pris: 75 kr – stand: ★★★★★
Indbinding: Hæftet
Bidragydere: Erik Skøtt Andersen ... [et al.] - illustreret - Indhold: Læsningen (Susan Nørgaard: Læsning og oplevelse. Birte Sørensen: Hvorfor læse bøger? Sven Erik Henningsen: Læseproces og reception. Dorte Schmidt-Nielsen: Tekst- og fortællegramma
Senest opdateret 23. august
fra 1999 på forlaget Dansklærerforeningen
pris: 70 kr – stand: ★★★★★
Indbinding: Hardback