Senest opdateret 19. marts
1. udgave fra 2011 på forlaget Hans Reitzels
Oplag: 1
ISBN: 87-0304-724-5
pris: 120 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 337 gram
Bogen er som ny, dog er der et lille buk på forsiden i højre hjørne se billedet. Beskriver relationsarbejdet i daginstitutioner, hvad krænkelser og udelukkelse er, via eksempler viser forfatteren hvor grænsen går mellem, hvad man som pædagog må acceptere som børns måde at beskytte et etableret fællesskab på, og hvad der er tegn på, at et negativt mønster er under udvikling. Herudover viser forfatteren hvordan pædagoger kan arbejde for at etablere et positivt og udviklende klima i daginstitutionen.
Senest opdateret 29. februar
1. udgave fra 2002 på forlaget Børn & Unge / Pædagogisk Centrum
Oplag: 1
ISBN: 87-7913-377-0
pris: 80 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 275 gram
Møder og muligheder - samvær og samspil. Gennem små kommenterede skønlitterære iagttagelser og fortællinger, som væves ind i hinanden - direkte og indirekte - fortæller forfatterne om pædagogen Eva og hendes møde med børnene i en børnehave, og herigennem illustrerer de, hvad de mener, når de taler om legende nærvær - om empati og indlevelse i børns livsverden. De små prosastykker fortælles ud fra henholdsvis barnets og pædagogens perspektiv og bibringer læseren en følelsesmæssig oplevelse, der lægger op til refleksion - i personalegruppen og hos den enkelte pædagog i vuggestuen og børnehaven. Prosastykkerne bliver løbende kommenteret af forfatterne, som sammenligner pædagogens legende nærvær og samspil blandt børnene med den lydhøre jazzmusiker, som improviserer i samspillet med sit orkester.
Senest opdateret 12. januar
1. udgave fra 1997 på Forlaget Børn & Unge
Oplag: 1
ISBN: 87-8978-060-4
Kategorier: Børn & forældre, Kommunikation, Psykologi, Pædagogik
pris: 185 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 415 gram
Pæn som næsten ny. Der har været skrevet navn I bogen men det er pænt dækket af. - 250 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: At støtte og fremme udviklingen af børns empatiske formåen og handlekraft er en naturlig og oplagt opgave for alle pædagoger. Men hvordan støtter man børns formåen til indlevelse og empati? Og hvad stimulerer børns behov for at give omsorg og øn- sket om at hjælpe andre? Bogen handler om hvordan pædagoger kan udvikle sit forhåndskendskab og fremme børns udvikling af kommunikativ og social kompetence. I et klima som præges af respekt for uligheder kan leg, drama og reflekterende samtale omkring oplevelser og følelser øge børns selver- kendelse og stimulere forskellige udtryksmåder, som baner vej for empatisk hand- lekraft. Forfatteren MARGARETA ÖHMAN er børnepsykolog og har gennem mange år beskæftiget sig med udviklingsarbejde med henblik på at styrke børns leg, sprog og empatiske formåen i daginstitutioner.
Senest opdateret 26. marts
fra 2002 på forlaget Pædagogisk bogklub
pris: 95 kr – stand: ★★★★★
Indbinding: Paperback
Senest opdateret 27. marts
fra 2002 på forlaget Pædagogisk Bogklub
Kategori: Øvrige
pris: 80 kr
Sideantal: 152
Sprog: Dansk Indbinding: Hæftet Tilstand: Fejlfrit eksemplar.
Senest opdateret 22. marts
fra 2000 på Forlaget Børn og Unge, København
Kategori: Øvrige
pris: 95 kr
Indbinding: HF
Ubetydelige lager-/brugsspor. Ejersignatur forrest i bogen..
Senest opdateret 22. marts
fra 2002 på forlaget Pædagogisk Bogklub.
Kategori: Øvrige
pris: 90 kr
Sideantal: 152
Indbinding: Hæftet. Tilstand: Som ny og ulæst
Senest opdateret 14. marts
fra 2002 på forlaget Pædagogisk Bogklub
ISBN: 8779133770
Kategori: Øvrige
pris: 80 kr
Sideantal: 152
Indbinding: Hæftet