Senest opdateret 9. april
1. udgave fra 1991 på forlaget Center for Kulturforskning v/ Aarhus Universitet
Oplag: 1
ISBN: 87-7725-112-1
Kategori: Historie:Kultur
pris: 70 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 150 gram
57 sider. Orig Heftet. Arbejdslivet og arbejdspladsens kultur. Arbejdspapir udfærdiget i forbindelse med forskningsprojektet "Arbejderkultur efter 1945" Om sammenhængen mellem arbejde og identitet.
Senest opdateret 14. marts
1. udgave fra 1988 på Udgivet af Byhistorisk Udvalg. Århus Universitetsforlag
ISBN: 87-7288-185-2
Kategorier: Erhverv, Erindringer, Historie:Danmark, Lokalhistorie, Organisation, Samfund & historie, Transportmidler
pris: 170 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 787 gram
247 s. Orig. illustr.karton. Kvadr. bogformat. Illustr. s/h fotos. Bogen gennemgår livet på Århus havn fra 1880 - 1960. Man kommer vidt omkring og den beskriver de forhold, som havde indflydelse på havnearbejdernes arbejde, deres organisering, familieliv, baggrund og sociale status. Pænt eks. (Saml.KD)
Senest opdateret 22. april
2. udgave fra 2017 på forlaget Hans Reitzels
ISBN: 978-87-412-6428-8
Kategorier: Erhverv, Kommunikation, Markedsføring, Studiebøger, Undervisning
pris: 220 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 1900 gram
kraftig paperback MODERNE MARKEDSFØRING er en lærebog i markedsføring i vores stadigt mere digitaliserede verden, hvor nye vilkår, udfordringer og muligheder løbende ændrer både dagligdagen og fremtiden for såvel virksomheder som borgere. TEKNOLOGI OG DIGITALISERING har påvirket alle facetter af markedsføring. Introduktion af online forretningsmodeller, der nemt og hurtigt forbinder udbud og efterspørgsel, datadrevne beslutninger, automatisering, hvor det er muligt, effektmålinger på KPI’er i realtid samt Internettet og specielt sociale medier har givet forbrugerne mere indsigt, indflydelse og mulighed for interaktion. Virksomhederne har fået nye muligheder for bl.a. målrettet individualiseret produktudvikling, kommunikation, dialog og effektmålinger, men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder. Bogen inddrager både de nyeste marketingbegreber og behandler de klassiske markedsføringsteorier og -modeller ved at justere dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler. Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og muligheder på digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases.
Senest opdateret 26. januar
1. udgave fra 1985 på Århus Byhistorisk Udvalg / Universitetsforlaget i Århus
Oplag: 1
ISBN: 87-504-051-79
Kategorier: Historie:Danmark, Lokalhistorie
pris: 120 kr – stand: ★★★★★
Vægt: 800 gram
226 sider. Orig. illustreret kartonbind. Tvær-8°. Illustreret i s/h. Bearbejdet udgave af SAA's licentiatafhandling ved Institut for Litteraturhistorie på Århus Universitet. xxxx Forfatteren vil med afhandlingen belyse den lokale arbejderbefolknings livs- og tænkemåde i perioden fra omkring 1870 til 1940«. (s. 9) Hans nøglebegreb er arbejderkultur, hvorved han forstår »arbejderklassens historisk og socialt bestemte særlige livsform..., (der) kommer til udtryk i alle former for livsvirksomhed og på alle livsom råder... altså arbejderklassens samlede livsmønster...« Det er en velskreven og veldisponeret afhandling, hvor arbejdslivet, arbejderkvarterer og boligforhold, familie- og hjemmeliv, fritidsliv og arbejderens livscyklus i perioden behandles indenfor tre kulturer, idet SvendAage Andersen opdeler arbejderkulturen i tre lag: 1) fagarbejderkulturen, der var stærkt præget af håndværks- og laugstraditionen, 2) arbejdsmandskulturen, der i høj grad videreførte kulturtræk fra den folkelige kultur på landet, 3) arbejderkvindekulturen, der byggede på andre livsverdener og andre værdiorienteringer end mændene (s. 16).
Senest opdateret 9. marts
fra 1968 på forlaget Pahgh`s Bogtrykkeri Herning
Kategorier: Digte, Kunst & kultur
pris: 80 kr – stand: ★★★★
Hæftet med flapper. Upagineret. Sprog: Dansk. Illustreret i sort-hvid. 600 nummererede eksemplarer hvoraf ingen kommer i handelen dette er nummer 435. Udsendt som privattryk, nytår 1968. (2212-0143).
Senest opdateret 9. marts
fra 1968 på forlaget Pahgh`s Bogtrykkeri Herning
Kategorier: Digte, Kunst & kultur
pris: 80 kr – stand: ★★★★
Hæftet med flapper. Upagineret. Sprog: Dansk. Illustreret i sort-hvid. 600 nummererede eksemplarer hvoraf ingen kommer i handelen dette er nummer 435. Udsendt som privattryk, nytår 1968. (2212-0143).
Senest opdateret 1. april
fra 1977 på forlaget Carlsen
ISBN: 8756213239
Kategorier: Hobby, Sport & fritid
pris: 70 kr – stand: ★★★★
Hæftet. 80 sider. Sprog: Dansk. Illustreret i sort-hvid. 17. årgang. (1810-0356).
Senest opdateret 1. februar
fra 1978 på forlaget Carlsen
Kategorier: Hobby, Sport & fritid
pris: 75 kr – stand: ★★★★
Hæftet. 80 sider. Sprog: Dansk. De bedste udenlandske og danske kampe. Gennemillustreret med fotos i s/h og farver. (0816-1983).
Senest opdateret 14. april
fra 1974-1977 på forlaget Carlsen if
pris: 170 kr – stand: ★★★
Sideantal: Upag.
Indbinding: Hæftet, med glaseret omslag
Stand: Med lettere ydre brugsspor
[Kultur - Sport - Årbøger]. De bedste udenlandske og danske kampe. Gennemillustreret med fotos i s/h og farver.. [Kultur - Sport - Årbøger]. De bedste udenlandske og danske kampe. Gennemillustreret med fotos i s/h og farver.
Senest opdateret 14. april
fra 1992 på forlaget Lademann
ISBN: 8715089517
pris: 80 kr – stand: ★★★
Sideantal: 71
Indbinding: Hæftet
Stand: Pænt eksemplar
.