Senest opdateret 23. september
2. udgave fra 2013 på forlaget Rosinante
ISBN: 87-6380-837-4
Kategorier: Studiebøger, Videnskabsteori
pris: 70 kr – stand: ★★★★★
“Videnskabsteori for begyndere” er en rigtig god, basal og overskuelig bog for de, som ønsker at stifte bekendtskab med videnskabsteorien. I bogen forekommer der en gennemgang af hovedretningerne og grundbegreberne indenfor videnskabsteorien, herunder kan i flæng nævnes positivisme, hermeneutik, naturvidenskab og paradigme. Bogen er delt op således, at første del består af en introduktion til den videnskabelige måde at tænke på. Dernæst bliver de forskellige hovedretninger beskrevet på en kort og lettilgængelig måde. Med “Videnskabsteori for begyndere” er du godt rustet til fremadrettet at forholde dig kritisk til både videnskabelige og mere hverdagsrelaterede tekster.
Senest opdateret 23. september
4. udgave fra 2014 på forlaget Samfundslitteratur
ISBN: 87-5931-521-0
pris: 120 kr – stand: ★★★★★
Den gode opgave er håndbogen til studerende på videregående uddannelser der skriver bachelor-/kandidatopgaver, projekter og specialer på alle årgange på universitets- og projektorienterede uddannelser, bundne opgaver/essays samt diplom- og masteropgaver. Læs om: kvalitetskriterier, problemformulering, materialer, metoder og teorier, argumentation, struktur og disponering, brug af videnskabsteori, informationssøgning og -inddragelse, opgavesprog på dansk, skriveprocesser, individuelt og i grupper, skrivning sammen med andre – et helt nyt kapitel!6. udgave er fuld af nye eksempler fra gode opgaver, projekter og specialer, og har aktiviteter i skemaform til at komme godt og rigtigt i gang med opgaveskrivningen. Den gode opgave er skrevet af en række eksperter i akademisk skrivning, informationssøgning og videnskabsteori.
Senest opdateret 23. september
5. udgave fra 2012 på forlaget McGraw-Hill Higher Education
ISBN: 9780071086950
Kategorier: Design, Studiebøger
pris: 120 kr – stand: ★★★★
Treating such contemporary design and development issues as identifying customer needs, design for manufacturing, prototyping, and industrial design, product design and development by Ulrich and Eppinger presents in a clear and detailed way a set of product development techniques aimed at bringing together the marketing, design, and manufacturing functions of the enterprise. The integrative methods in the book facilitate problem solving and decision making among people with different disciplinary perspectives, reflecting the current industry toward designing and developing products in cross-functional teams.
Senest opdateret 23. september
2. udgave fra 2009 på Polyteknisk Forlag
ISBN: 87-5021-008-4
Kategorier: Studiebøger, Teknik
pris: 70 kr – stand: ★★★★
I Teknologiens Laboratorium præsenterer 3 forskellige synsvinkler på teknologi. De belyser den gennemgribende sammenvævning, der i dag er mellem teknologi og samfundsliv. Teknologi er ikke blot blevet en forudsætning for det moderne samfund, men også en integreret del af hverdag, arbejde og kultur. Bogen har til formål at give læsere, der arbejder med design- og ingeniøropgaver, et grundlag for at forstå de genstande, det arbejde og den viden, der indgår i deres professionelle arbejdsfelt og uddannelse. Den henvender sig også til læsere, der er interesseret i at få en forståelse af teknologiens rolle i dag. Indholdet falder i 3 temaer: Teknologi og udvikling, Ingeniørarbejde og kompetence, samt Teknologiens videnskab. Inden for hvert af disse temaer præsenteres analytiske metoder til brug ved videre undersøgelser. Bogen er rigt illustreret og indeholder desuden en liste med de begreber, der benyttes i analysen.
Senest opdateret 23. september
1. udgave fra 2012 på forlaget Samfundslitteratur
ISBN: 87-5931-554-7
Kategori: Studiebøger
pris: 70 kr – stand: ★★★★
Problem and project-based learning (PBL) is a key pedagogical approach to teaching since it helps students become effective real-life problem solvers in organisations. Problem-based learning emphasises co-operative learning. Students actively participate in their learning process as they choose theories, models, and methods that they consider to be necessary to solve the "real-world" problem that they have agreed to address (under the guidance of competent and experienced supervisors).At Aalborg University we have observed that students who have backgrounds in traditional forms of university education find this problem-based pedagogy highly challenging. It is in this context that we see the contribution of John Kuada's book: Research Methodology: A Project Guide to University Students. The book provides a "hand-holding" guide to students that do not have any, or only very little, previous experience with problem-based learning. A major strength of the book is the simplicity and straightforwardness of the language used. This approach is quite inviting and provides students a friendly introduction to relatively complex ideas and methods. The book speaks to students directly and therefore encourages their engagement in the process of learning about how they can justify the various choices they make in their project work process. The book draws on Professor John Kuada's many years as lecturer and supervisor for students in the department of economics and business administration, and I believe that the book will serve as a useful reading for any students who are looking for a step-by-step pathway for their project work.
Senest opdateret 23. september
1. udgave fra 2006 på forlaget New Management Pub Co
ISBN: 18-8362-905-5
Kategori: Studiebøger
pris: 70 kr – stand: ★
Håndbog til problemløsning. 101 måder at takle og løse problemer på i teknologi