Senest opdateret 26. april
1. udgave fra 2011 på forlaget Jossey-Bass / Wiley
Oplag: 1
ISBN: 9780470589595
Kategorier: Ledelse & Management, Organisation
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 670 gram
ix+319 sider, hardback i originalt smudsomslag, lette indstregninger i blyant ellers rigtig flot stand.
Senest opdateret 25. april
1. udgave fra 2021 på forlaget Forkant
Oplag: 4
Kategorier: Organisation, Psykologi, Sundhed
pris: 130 kr – stand: ★★★★★★
Med sin anden bog om emnet tager Storm Stensgaard atter livtag med vor tids helt store udfordring. Vi tages med på en opdagelsesrejse og udforsker mulighederne for at fortælle den store historie om stress på en ny og konstruktiv måde. Hvordan bliver man god til stress? Hvor bygger man gode vaner og kommer i mental topform? Hvordan har man korrekt travlt? Hvordan stressnavigerer, og økonomiserer man med kræfterne? Hvordan bliver man forandringsparat og robust på den gode måde? Hvordan motiveres man til at passe på sig selv? Hvordan øger man sit nærvær og overskud i hverdagen? Bogen har også et organisatorisk sigte. dels på den stressøkonomiske ledelseskultur og fremtidens effektisering gennem sund præstation. Dels på hvordan vi gennem begrænsning af forstyrrelser kan skabe en arbejdskultur med høj social kapital og holdbar konkurrenceevne. Hvad kan vi gøre som ledelse, som individ og som fællesskab? Bogen er let, beregnet på at kunne læses af alle. Men videnskaben bag er solid og der gives et helstøbt filosofisk bud på, hvordan vi som moderne mennesker kan begå os i en helt ny forstyrrelsestidsalder, som vi på mange måder ikke er skabt til. Det handler om nærvær, koncentration og fokus som nøglen til alt godt. Hvis du og din organisation vil fremtidssikres og navigere sejrrigt gennem vor tids mange forstyrrelser, så er Én ting ad gangen en nyttig fortælling. Superflot heftet udgave på 134 sider. Vejledende netfoto
Senest opdateret 24. april
fra 2010-07-13 på forlaget John Wiley & Sons
ISBN: 04-7087-641-7
Kategorier: Erhverv, Ledelse & Management, Organisation
pris: 170 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 830 gram
Business Model Generation is a handbook for visionaries, game changers, and challengers striving to defy outmoded business models and design tomorrow's enterprises. If your organization needs to adapt to harsh new realities, but you don't yet have a strategy that will get you out in front of your competitors, you need Business Model Generation. Co-created by 470 "Business Model Canvas" practitioners from 45 countries, the book features a beautiful, highly visual, 4-color design that takes powerful strategic ideas and tools, and makes them easy to implement in your organization. It explains the most common Business Model patterns, based on concepts from leading business thinkers, and helps you reinterpret them for your own context. You will learn how to systematically understand, design, and implement a game-changing business model--or analyze and renovate an old one. Along the way, you'll understand at a much deeper level your customers, distribution channels, partners, revenue streams, costs, and your core value proposition. Business Model Generation features practical innovation techniques used today by leading consultants and companies worldwide, including 3M, Ericsson, Capgemini, Deloitte, and others. Designed for doers, it is for those ready to abandon outmoded thinking and embrace new models of value creation: for executives, consultants, entrepreneurs, and leaders of all organizations. If you're ready to change the rules, you belong to "the business model generation!"
Senest opdateret 18. april
1. udgave fra 2012 på forlaget Politiken
Oplag: 6
ISBN: 9788756790062
Kategorier: Ledelse & Management, Organisation, Personlig udvikling, Selvudvikling
pris: 85 kr – stand: ★★★★★★
Hardback, som ny. Incl. CD med øvelser. Smid de mentale lænker. Væk fra kravstyranniet. Nuets skønhed Ægte selvindsigt og større gennemslagskraft
Senest opdateret 18. april
1. udgave fra 2005
ISBN: 9788760913136
Kategorier: Organisation, Psykologi
pris: 70 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 880 gram
I fineste stand, ren og tæt. Ubrugt. 489 sider
Senest opdateret 12. april
1 . udgave fra 2011 på Jurist- og økonomforbundets forlag
Oplag: 2
ISBN: 978-87-574-2305-1
Kategorier: Ledelse & Management, Organisation
pris: 205 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 740 gram
Bogen introducerer og undersøger konceptet 'samarbejdsdrevet innovation' - både teoretisk gennem en tværfaglig diskussion af samarbejdets innovationspotentiale og empirisk gennem en række casestudier. I bogen diskuteres desuden de udfordringer som forskellige sociale og politiske aktører møder, når de indgår i samarbejdsdrevne innovationsprocesser. Bogens ambition er at fremme samarbejdsdrevet innovation i den offentlige sektor som en velforankret daglig praksis og et nyt og centralt forskningsområde.
Senest opdateret 12. april
1 . udgave fra 2006 på forlaget Valmuen
Oplag: 1
ISBN: 13:978-87-88741-17-9
Kategorier: Ledelse & Management, Organisation
pris: 195 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 895 gram
Som næsten ny - ingen noter eller andet. - 476 sider Analyse af den centrale rolle, HRM har i samspillet mellem person, job, leder og virksomhed. Desuden gives et overblik over fagområdets nøglebegreber, den væsentligste forskning og eksempler fra praksis samt forslag til, hvordan man arbejder med HRM i dagligdagen.
Senest opdateret 12. april
3. udgave fra 2003 på forlaget Gyldendal
Oplag: 1
ISBN: 87-02-01138-7
Kategorier: Etik, Kommunikation, Ledelse & Management, Organisation
pris: 170 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 620 gram
Pæn bog uden noter - der har været skrevet navn i bogen men det er pænt dækket til. - 339 sider. - Indbundet - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Etikken er kommet på dagsordenen. Private og offentlige organisationer vurderes ikke kun på deres produkt, men også på produktets "omstændigheder" - hvordan det fremstilles, hvilke materialer som bruges, og hvilke risici det skaber. Disse problemer diskuteres som etiske problemer. Moderne samfunds dramatiske fornyelse skaber regelmæssigt situationer, hvor det er uklart hvilke følger et produkt har, hvem der gavnes og hvem der skades, og om alt hvad der kan gøres teknologisk også bør gøres. Ingen moralsk intuition står parat med klare svar. Derfor diskuteres disse problemer som etiske problemer. Ofte forventes det af etikken, at den skal levere autoritære svar på rigtigt og forkert. Men hvordan kan der argumenteres for rigtigt og forkert i samfund, hvor hvert enkelt individ kan vælge sin livsform, så samfundet bliver en ramme om mange subkulturer med hver deres idé om rigtigt og forkert? I en sådan situation kan etik ikke være en facitliste og kan ikke give enkle og robuste svar. I stedet bliver etik til et udtryk for en øget sensibilitet om de mange måder, hvor på mennesker kan gavnes og skades. Når ingen livsform kan bevise at den har ret, må alle livsformer indgå i en samtale om rigtigt og forkert. Etikkens minimale krav er, at "de andre" skal indgå som ligeværdige parter i en samtale. Hvad der kommer ud af samtalen er ikke tidløse sandheder, men kan løbende revideres. Etik er samtalekultur. Organisationer bliver ramme om etiske konflikter, fordi det kræves, at de ikke blot vur derer deres succes i pengenes og magtens sprog, men at de også lægger bløde vær- dier til grund for deres beslutninger. Nogle organisationer kommer fjenden i forkøbet og påtager sig et socialt og etisk ansvar. Andre afviser at inddrage etik og må se sig hængt ud i massemedierne, hvis de uforvarende kommer til at krænke værdier. Hvorfor dukker disse spørgsmål om etik og værdier op? Hvad er etik og værdier? Og hvordan kan man afgøre eller ligefrem måle om en organisation lever op til et socialt eller etisk ansvar. Det er de spørgsmål, som diskuteres i Værdiledelse. Om organisationer og etik.
Senest opdateret 12. april
3. udgave fra 2003 på Handelsskolens Forlag
Oplag: 8
ISBN: 87-629-0009-9
Kategorier: Ledelse & Management, Organisation, Studiebøger
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 580 gram
Pæn og uden noter, overstregninger eller lignende. Der har været skrevet navn i bogen men det er dækket. - 339 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Organisationsteori Organisationen er livsnerven i samfundet, og teorier om organisation spiller en vigtig rolle i diskussioner om ledelse og magtfordeling motivation og kultur, strategi og forandring. Bogen giver både en nyttig oversigt over hovedemner i organisationsforskningen og en dyberegående analyse af aktuelle problemområder. Forfatterne bruger tre synsvinkler: • Strukturperspektivet, som lægger vægt på opbygningen af organisationer, både på det formelle og uformelle plan. • Kulturperspektivet, som kaster lys over udviklingen af værdier, normer og symboler i organisationer Procesperspektivet, som drejer sig om beslutninger, usikkerhed, motivation, strategi og forandringer af organisationer. I denne tredje udgave er bogen revideret og ajourført.
Senest opdateret 12. april
1 . udgave fra 2013 på Dansk Psykologisk Forlag
Oplag: 5
ISBN: 978-87--7706-659-7
Kategorier: Ledelse & Management, Organisation, Psykologi
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 765 gram
Fin som ny - 312 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: Fortællinger fra Uet tager ud- gangspunkt i Otto Scharmers Teori U, som er en brobygger mellem klassisk ledelses- og organisationsteori og erfaringer fra både det personlige og faglige liv. Brobygningen gør det muligt at ændre relationer og samspil mellem helheden og dele i organisationer. Bogens fortællinger viser U-bevægelsen, og de spænder vidt fra teoretiske overvejelser til konkrete beretninger om, hvordan dybtgående forandringsprocesser har foldet sig ud i en organisation eller hos enkeltpersoner. Ønsket har været at få fortællinger frem, der er båret af personlige erfaringer og overvejelser, hvor forfatterne på forskellig vis forsøger at forstå, undersøge og omsætte Otto Scharmers teori til praktisk handling. Med noget så nyt og anderledes giver det anledning til både begejstring og tvivl, undren og kritisk refleksion, åbenhed og sanselige øjeblikke, hvilket afspejles i fortællingerne. Bogens intention er at igangsætte konkrete og nyskabende handlinger, såvel i det liv, de udfolder sig i organisationer og virksomheder, som i vores personlige liv og fælles global virkelighed. Fortællinger fra Uet henvender sig til ledere og medarbejdere, praktikere og teoretikere konsulenter og undervisere; til dem, der kender Teori U godt, og til dem som begynder her